przez mechanik maszyn » 03 Lut 2014 01:59
Przełącznik naprawisz jeżeli nie uszkodziło styków wewnątrz manetki odpowiadających za zmianę biegów 1 2 3 4 tylko tył i przód. Ze strony elektrycznej to dość dziwne bo jakby było zwarcie plusa z przewodem jazdy przód nr 809 to po załączeniu tyłu miałbyś włączony i tył i przód. Sprawdź po kolei: wyjścia z przełącznika jazdy przewód 107 zasila przełącznik 808 to tył, 809 przód, 810 neutralny, zaznacz ich pozycje odłącz przełącznik i sprawdź przejścia przez przełącznik. W żadnym momencie nie może być więcej połączeń niż napisane tutaj numery masz jeszcze przewody od kolejnych biegów 883 to 1, 856 to 2, 858 to 4, a 3 nie ma wyjścia prądu w instalację, ale ich nie sprawdzaj jeżeli masz zmianę biegów. Po kostce przełącznika od strony instalacji masz te numery na przewodach. Ich drugie końce są już troszkę trudniejsze do opisania bo poprzez diody dochodzą do przekaźników i na nich mają już inne numery. Za jazdę odpowiada 5 przekaźników a 6 w układzie przełącznika blokujący rozruch nie ma wpływu na jazdę. Na skrzyni masz 5 lub 6 cewek z na 3 elektrozaworach od jazdy i jeszcze jeden a od napędu przodu. Poradzę tyle, nie szukaj na skrzyni a sprawdź na kostce przełącznika czy przewód od jazdy przód po odpięciu przełącznika nie ma na sobie prądu (809) bo jeżeli ma to zwarcie w instalacji koparki gdyż on jest bezpośrednio bez żadnych diod połączony z cewką przekaźnika oznaczonego F bez obwódki koła zębatego jako plusowy a na drugim końcu cewki masa. Jak nie dasz rady to podaj telefonicznie maila do ciebie wyślę schemat elektryki bo nie mam możliwości teraz tutaj zamieścić (791 01 05 09)
EDIT:
Pisze o tym sprawdzaniu bo pisałeś ze nie zawsze była jazda tył i wtedy nie miałbyś przy włączonym tyle zablokowanej skrzyni (razem przód i tył)
Ostatnio edytowany przez
peckiel, 03 Lut 2014 08:40, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli chcesz coś dodać a nie minęło 24h od napisania ostatniego postu, użyj opcji edytuj w prawym górnym rogu.