Strona 1 z 1

jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 21 Sty 2014 16:11
przez zimin
Marka i model maszyny: jcb 3cx
Rok produkcji: 1994

Witam. Dziś po odpaleniu Koparki na rozruchu 24V doznala kilku skutków ubocznych- z drobnych rzeczy to wyswietlacz zegara i 'kogut' przestał działać po 30 minutach a z tych gorszych to... Jazda przód-tył. Zarzuci bieg do przodu i już zostaje, nie ważne czy to jest zimny silnik czy ciepły, dodam ze na każdym biegu jest to samo. Wrzucam bieg neutralny i jest to samo- na wstecznym nadal ciągnie do przodu. Jaka moze być przyczyna? Kostka pod skrzynia jest 12v co prawda (taka czarna) ale już 2 dni wczesniej zauważyłem ze 2x mi jazda tył nie zadziałała więc przed tym rozruchem cos zaczęło się dziać

jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 23 Sty 2014 09:54
przez gogo0707
Znajomy jak odpalił auto na rozruchu 24v to spalił kompa od razu :wall: a czemu na 24v paliłeś kop-lad? :wall:

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 23 Sty 2014 11:26
przez zimin
Ja odpalalem na 12v i nie ruszyło więc odniosłem ten duży prostownik 1000amh, po paru minutach przyszedł sąsiad i powiedział ze na 24v sprawdzi i tak sprawdził ze poszło parę rzeczy, co prawda odpaliła i na robocie bylem i jeździłem ciągle do przodu :D

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 23 Sty 2014 17:38
przez remski
podejrzewam że uszkodził się przełącznik przód tył ,słyszałem o przypadku uszkodzenia przełącznika ,powód odpalanie na prostowniku z opcją rozruch.

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 23 Sty 2014 20:29
przez zimin
Trochę się ociepli to sprawdzę:) trzeba kupować nowy czy da to się naprawić? A co myślicie o tych cewkach co sa przy skrzyni biegów? Mogła sie ta Kostka 12v zjarac?

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 23 Sty 2014 21:42
przez remski
trudno powiedzieć ale styki w przełączniku są bardzo delikatne ,próbowałem kiedyś naprawić przełącznik ale nie powiodło się kupiłem nowy około 500 zł nowy ,ale sprawdz co się dzieje z cewkami jak przełączasz kierunek jazdy

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 24 Sty 2014 01:28
przez zimin
Majstra zawolam jak trochę się ociepli i sprawdzimy:) ale z drugiej strony to najprędzej stawiam wlasnie na przełącznik bo już przed tym rozruchem 24v dzień przed dwa lub trzy razy mnie zawiódł

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 26 Sty 2014 12:35
przez szopen-s7
Kolego jak miałem 3cx 97r produkcji wielokrotnie odpalalem na 24v i nic nigdy się nie zepsuło dlatego raczej stawiałbym na jakąś mechaniczną usterkę np własnie przełącznik, wiązka itp. Dobry samochodowy elektryk na pewno sobie z tym poradzi.

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 26 Sty 2014 18:43
przez zimin
Dzięki. Znam takiego dobrego elektryka. Czyli można to naprawić czy trzeba kupić nowy przelacznik?

jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 27 Sty 2014 15:34
przez jcb111
Przełącznik koledzy spalił by się dopiero wtedy jak by był załączony a nie był podejrzewam bo by nie zapaliła na jeździe
Wiec ja myślę że raczej cewka od jazdy .Łatwo sprawdzić , przełącznik jak nie chodzi to i nie będzie pykał przekaźnik lub zapali na jeździe do przodu lub tyłu Może jest uszkodzony bezpiecznik od jazdy 3A lub 10A

Re: jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 27 Sty 2014 19:34
przez zimin
Dziękuję wielkie za pomoc!

jazda przód - tył skrzynia powershift 4 biegi

PostWysłany: 03 Lut 2014 01:59
przez mechanik maszyn
Przełącznik naprawisz jeżeli nie uszkodziło styków wewnątrz manetki odpowiadających za zmianę biegów 1 2 3 4 tylko tył i przód. Ze strony elektrycznej to dość dziwne bo jakby było zwarcie plusa z przewodem jazdy przód nr 809 to po załączeniu tyłu miałbyś włączony i tył i przód. Sprawdź po kolei: wyjścia z przełącznika jazdy przewód 107 zasila przełącznik 808 to tył, 809 przód, 810 neutralny, zaznacz ich pozycje odłącz przełącznik i sprawdź przejścia przez przełącznik. W żadnym momencie nie może być więcej połączeń niż napisane tutaj numery masz jeszcze przewody od kolejnych biegów 883 to 1, 856 to 2, 858 to 4, a 3 nie ma wyjścia prądu w instalację, ale ich nie sprawdzaj jeżeli masz zmianę biegów. Po kostce przełącznika od strony instalacji masz te numery na przewodach. Ich drugie końce są już troszkę trudniejsze do opisania bo poprzez diody dochodzą do przekaźników i na nich mają już inne numery. Za jazdę odpowiada 5 przekaźników a 6 w układzie przełącznika blokujący rozruch nie ma wpływu na jazdę. Na skrzyni masz 5 lub 6 cewek z na 3 elektrozaworach od jazdy i jeszcze jeden a od napędu przodu. Poradzę tyle, nie szukaj na skrzyni a sprawdź na kostce przełącznika czy przewód od jazdy przód po odpięciu przełącznika nie ma na sobie prądu (809) bo jeżeli ma to zwarcie w instalacji koparki gdyż on jest bezpośrednio bez żadnych diod połączony z cewką przekaźnika oznaczonego F bez obwódki koła zębatego jako plusowy a na drugim końcu cewki masa. Jak nie dasz rady to podaj telefonicznie maila do ciebie wyślę schemat elektryki bo nie mam możliwości teraz tutaj zamieścić (791 01 05 09)

EDIT:
Pisze o tym sprawdzaniu bo pisałeś ze nie zawsze była jazda tył i wtedy nie miałbyś przy włączonym tyle zablokowanej skrzyni (razem przód i tył)