wibako

maszyna leśna na bazie JCB

maszyna leśna na bazie JCB

Postprzez bercik302 » 22 Lut 2014 16:08

Witam

Panowie mam maszynę leśną na bazie JCB (napęd) poprzedni właściciel zamontował "dziwny zawór" którego zasady działania do dziś nie znam tzn nie wiem czy on zastosował obejście jakiegoś problemu czy to faktycznie tak ma być. Skrzynia to 4 biegowy manual z jedną cewką jazdy. Zmiennik momentu oraz pompa transmisyjna jest przy silniku dalej połączenie wałem do skrzyni biegów. Ciężko zrobić tego zdjęcia (dużo innych węży itp po kabiną). Gdy zawór jest w pozycji zamkniętej (tak jak na zdjęciu) to wtedy maszyna jedzie czyli ma ciśnienie w skrzyni. Jak go otworzę od razu maszyna nie jest w stanie jechać dopiero na max obrotach silnika. Zrobiłem prowizoryczny schemat całego połączenia węży hydraulicznych. Moje pytanie brzmi czy ten zawór (ze zdjęć) jest zamontowany bo tak ma być czy to jest ominięcie jakiegoś problemu. Dodam iz maszyna słabo jedzie na 4 biegu (silnik spada z obrotów wraz ze zwiększaniem się podjazdu pod górę z max 2300 do 1600). Na glinie też ma ciężko ujechać na 2 biegu. Wymieniłem uszczelnienia teflonowe, oringi oraz tarczki w skrzyni. Zmiennik wymieniałem jakiś rok temu, pompe transmisyjną mam drugą (od poprzedniego właściciela niby nówka więc podmieniałem już raz z ale maszyna nadal jedzie tak samo na dwóch pompach).

Może coś z tego schematu zrozumiecie choć może być ciężko.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
SAM_2764.JPG
SAM_2762.JPG
SAM_2761.JPG

bercik302
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 19 Mar 2013 21:19

Reklama

simmet

maszyna leśna na bazie JCB

Postprzez Coval » 22 Lut 2014 18:52

bercik302 napisał(a):Dodam iz maszyna słabo jedzie na 4 biegu (silnik spada z obrotów wraz ze zwiększaniem się podjazdu pod górę z max 2300 do 1600). Na glinie też ma ciężko ujechać na 2 biegu. Wymieniłem uszczelnienia teflonowe, oringi oraz tarczki w skrzyni. Zmiennik wymieniałem jakiś rok temu, pompe transmisyjną mam drugą (od poprzedniego właściciela niby nówka więc podmieniałem już raz z ale maszyna nadal jedzie tak samo na dwóch pompach).



Skrzynia pracuje prawidłowo jeżeli silnik pod obciążeniem schodzi z obrotów, szczególnie na 4 przełożeniu. Żeby poznać dokładną zasadę działania tego zaworu najlepiej byłoby podpiąć manometr, i sprawdzić wszyskie wartości na danych przełożeniach w pozycji otwartej zaworu i zamkniętej.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


maszyna leśna na bazie JCB

Postprzez mechanior » 23 Lut 2014 00:30

jak silnik jest zaduszany przez jazdę o 1000 rpm to na początek zweryfikuj układ paliwowy... to zazwyczaj jest przyczyna wszelakich problemów z jazdą...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej