Strona 1 z 1

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 28 Lut 2014 23:41
przez kempas
Marka i model maszyny: Jcb 3cx contractor
Rok produkcji: 2012

Witam czy mógłby ktoś sprawdzić po tabliczce czy dana maszyna posiada torquelock?

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 01 Mar 2014 00:15
przez Coval
Eco często miały . W czasie jazdy powinien się załączać automatycznie. Na kokpicie powinien być przycisk od tej funkcji.

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 01 Mar 2014 00:22
przez Mar.jcb3cx
Jeśli dobrze wiem a jak nie to niech ktoś mnie poprawi to chyba wszystkie ze skrzynia powershift z silnikiem JCB posiadały torquelock, włącza sie automatycznie na czwartym biegu.

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 01 Mar 2014 02:52
przez Coval
Mar.jcb3cx napisał(a):Jeśli dobrze wiem a jak nie to niech ktoś mnie poprawi to chyba wszystkie ze skrzynia powershift z silnikiem JCB posiadały torquelock, włącza sie automatycznie na czwartym biegu.


Napewno nie wszystkie, często to było w opcji. Nie wiem czy w eco było w standarcie , czy nadal w opcji.

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 01 Mar 2014 16:11
przez damianz
To jest opcja za dopłatą i tylko do skrzyniach powershift. Powinien być napis na drzwiach "torquelock". Żadnego przycisku w kabinie niema, automatycznie blokuje zmiennik na 4 biegu. Sprawdz w książce gwar. str.5 kompletacja maszyny, lub w serwisie JCB po numerze maszyny. Według mnie jeżeli nie ma na drzwiach napisu to raczej maszyna torguelocka nie ma, chyba że ktoś zadał sobie tyle trudu aby go zdrapać, lub były wymieniane drzwi (prawe i lewe???).

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 01 Mar 2014 18:22
przez umanek82
Najłatwiej to sprawdzić podnosząc maszynę na podporach i na przedniej łyżce .Wrzucić jazdę do przodu zapiąć 4 bieg.
Dodać gazu na powyżej 1700obr/min wtedy na przedniej konsoli powinien zaświecić się symbol koła zębatego z kłódką koloru zielonego.Jeśli komuś chce się wejść pod maszynę to tuż za obudową zmiennika powinien znajdować się zawór od torqlock

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 05 Mar 2014 17:41
przez kempas
Ok, wszystko sprawdzone. Przy po przekroczeniu 1700 w czasie jazdy włącza się to koło zębate. Maszyna dostaje kopa...

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 16 Mar 2014 23:48
przez jackson
Na Przyszłość najprostrzym sposobem sprawdzenia czy maszyna ma torquelock-a Jest zajrzenie w okolice padału hamulca noznego powinna tam byc okrągła wtyczka a tuż nadnią ECU wtedy wiem ze maszyna posiada torquelock-a. No chyba ze to juz jest autoshift ale to inna bajka

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 17 Mar 2014 00:07
przez mechanior
Posiadanie ECU nie świadczy o tym że jest TORQUELOCK a tylko o tym że skrzynia ma sterowanie elektroniczne. Każda skrzynia z ECU miała TORQUELOCK?

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 19 Mar 2014 14:01
przez jackson
Dokladnie jesli mialy ECU Mialy torquelock-a lub autoshift a jesli byly zwykle 4 biegowe powershifty były na przekaznikach

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 19 Mar 2014 19:46
przez serwisant
mechanior napisał(a):Posiadanie ECU nie świadczy o tym że jest TORQUELOCK a tylko o tym że skrzynia ma sterowanie elektroniczne. Każda skrzynia z ECU miała TORQUELOCK?


Żeby był TORQUELOCK musi być ECU.
Jeżeli jest ECU a przełącznik zmiany biegów ma tylko pozycje 1,2,3,4 to ECU jest od TORQUELOCKa a skrzynia jest sterowana przkaźnikami." Normalny" powershift.
Natomiast jeżeli jest ECU a na dźwigni są pozycje 1,2,3,A to ECU na pewno jest od sterowania skrzynią biegów, ShiftMaster.
Osobiście na naszym rynku nie miałem do tej pory do czynienia z taką skrzynia w kop ładowarce.
TORQUELOCK wystepuje jedynie w skrzyniach powershift. Skrzynia ShiftMaster też jest pawershiftem ale w automacie.
W tego typu skrzyni TORQUELOCK chyba jest jest w standardzie.
Jeszcze jednym elementem pozwalającym stwierdzić czy TORQUELOCK jest zamontowany, jest czujnik prędkości wału korbowego montowany przy kole pasowym wału.

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 19 Mar 2014 20:05
przez ksieciunio

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 20 Mar 2014 01:44
przez jackson
Do Kolegi serwisant.

1.W tego typu skrzyniach nie jest to Standard tylko opcja.
2.Jesli nie miałes Doczynienia z Shiftmasterem to mało maszyn Jcb Robiłes.
3.Shiftmaster nie ma Torquelocka jest to 6-cio stponiowa przekladnia automatyczna gdzie biegi od 4 w zwyż przełaczają sie same

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 20 Mar 2014 21:58
przez Jarewa
jackson napisał(a):Shiftmaster


Jak się czepiasz szczegółów to nie "Shiftmaster" a "Autoshift"

Synchrosufle, Powershift, Autoshift - nazwy skrzyń

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 21 Mar 2014 22:37
przez mechanior
JAREWA - Syncroshuttle chyba...

jackson - sam to się robi bałagan, w skrzyniach przełożenia zmienia operator albo ECM (EGM, ECU) czyli sterownik, wypowiadasz się jak znawca, pouczasz innych, to trzymaj fachowy styl

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 22 Mar 2014 09:21
przez Hipo
mechanior napisał(a):JAREWA - Syncroshuttle chyba..


synchroshuttle - skrzynia manualna
powershift - polautomat z reczna zmiana biegow
autoshift - jw. z tym za ma 6 przelozen, 4-6 zmienia automatycznie

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 22 Mar 2014 11:00
przez dawidg2
Hipo napisał(a): 4-6 zmienia automatycznie

a nie od 3 do 6? Bo u mnie są 3 różne tryby od 4-5 zmienia, 4-6 i 3-6, Torquelocka mam, świetna sprawa.

Re: Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 22 Mar 2014 16:03
przez Jarewa
Od 4-6 bo tryb A to właśnie 4 i wyżej.

Tylko niech ktoś nie myśli że koparka jest szybsza od powera :mrgreen: bo własnie wychodzi inaczej :lol: 6 biegowa to uzupełnienie dziury miedzy 2-3. A w praktyce i teorii Power shift jest ciut szybsza od Auto shift było już to poruszane a w dokumentacji wychodzi że o 3km/h wolniejsza.

Sprawdzenie torquelocka

PostWysłany: 22 Mar 2014 19:13
przez serwisant
W moją wypowiedź faktycznie wkradł sie błąd . Shiftmaster to nazwa oprogramowania służącego do diagnostyki skrzyni Autoschift.