Strona 1 z 1

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 05 Mar 2014 18:48
przez kempas
Witam,
Kolejny dylemat jaki mam przy zakupie kop-ład to rozmiar przednich kół. Niestety w upatrzonym przeze mnie contractorze są to 18stki...
Czy można bez obaw o uszkodzenie mostu zamontować koła 20???
Czy to ma znaczenie przy tak nie wielkiej różnicy??? Czy nie jest tak ze różnica jest tylko w szerokości koła a nie wysokości??

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 05 Mar 2014 19:32
przez Hipo
Przełożenia są inne i bedzie Ci mosty szpanowac jak załączysz przód.

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 05 Mar 2014 20:12
przez kempas
Czyli rozumiem że zostało zmienić przełożenie. W jaki sposób można by to zrobić? Zmiana mostów? jaki koszt takiej imprezy może być?

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 06 Mar 2014 20:04
przez siekla1
Mam takiego Contractora z 18 z przodu. Rozmawiałem kiedyś z kierownikiem serwisu JCB i powiedział, że mogą być zarówno koła 18 jak i 20 cali. Co do przełożeń to też słyszałem taką wersje, ale przy kołach np. 28 z tyłu są różne zestawy typu wałek ataku/koło talerzowe tzn. z inna ilością zębów co powoduje że maszyna będzie miała most wolniejszy lecz mocniejszy, albo szybszy ale słabszy. Więc myśląc logicznie to zmienią się pewnie parametry jazdy ale mostom nic nie powinno się stać.

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 06 Mar 2014 20:16
przez Coval
kempas napisał(a):Kolejny dylemat jaki mam przy zakupie kop-ład to rozmiar przednich kół. Niestety w upatrzonym przeze mnie contractorze są to 18stki...
Czy można bez obaw o uszkodzenie mostu zamontować koła 20??



Hipo napisał(a):Przełożenia są inne i bedzie Ci mosty szpanowac jak załączysz przód


Racja. Powstają nadmierne niepotrzebne naprężenia. Grozi przyśpieszonym żużyciem przekładni, mimo że maszyna będzie pracowała na ziemi.

siekla1 napisał(a):Mam takiego Contractora z 18 z przodu. Rozmawiałem kiedyś z kierownikiem serwisu JCB i powiedział, że mogą być zarówno koła 18 jak i 20 cali. Co do przełożeń to też słyszałem taką wersje, ale przy kołach np. 28 z tyłu są różne zestawy typu wałek ataku/koło talerzowe tzn. z inna ilością zębów co powoduje że maszyna będzie miała most wolniejszy lecz mocniejszy, albo szybszy ale słabszy. Więc myśląc logicznie to zmienią się pewnie parametry jazdy ale mostom nic nie powinno się stać.


Jak da taką gwarancję na piśmie, na swoją odpowiedzialność to nie ma problemu :mrgreen:

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 06 Mar 2014 22:32
przez Hipo
Załóż z tylu nowe opony przy zjeżdżonym przodzie to zobaczysz co się będzie działo, nie wspominając o kołach które są sporo niższe....


A o kompetencjach serwisu... szkoda nawet gadać.

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 08 Mar 2014 14:46
przez kempas
Chyba trzeba napisać do źródła w tej sprawie...
Jak widać opinie są podzielone...

Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 08 Mar 2014 21:13
przez Ambrozy
Z tego co pamiętam trzeba wymienić w skrzyni 2 elementy związane z przednim napędem (skrzynia musi być zdemontowana i rozpołowiona), przedniego mostu nie ruszamy.

Re: Zmiana kół z 18 na 20 cali

PostWysłany: 08 Mar 2014 22:47
przez kempas
Ambrozy napisał(a):Z tego co pamiętam trzeba wymienić w skrzyni 2 elementy związane z przednim napędem (skrzynia musi być zdemontowana i rozpołowiona), przedniego mostu nie ruszamy.

Czyli gra nie warta świeczki jednym słowem... Koszt pewnie też nie mały. Dzięki za odpowiedzi