wibako

3cx Nie reaguje na włączenie kierunku jazdy (tył lub przód)

3cx Nie reaguje na włączenie kierunku jazdy (tył lub przód)

Postprzez Maciek19-N » 05 Mar 2008 17:57

Witam od niedawna zacząłem pracowac na 3cx i mam następujący problem:
kiedy jest włączony obojętnie jaki bieg i włączam przy kierownicy dżwigienkę np do góry by maszyna jechała do przodu często jest tak(nie zawsze ale często) że wogóle na to nie reaguje i czy dodaje jej sie gazu czy nie- stoji w miejscu. Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania sie maszyny, bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje za wszystkie sugestie

Maciek19-N
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 Gru 2007 15:23
  • Miejscowość: Dęblin

Reklama

simmet

Postprzez Hipo » 05 Mar 2008 18:29

Prawdopodobnie masz uszkodzony ten elektryczny włacznik jazdy.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Postprzez Ambrozy » 05 Mar 2008 18:34

Witam.

Przyczyny takiego zachowania jeśli dobrze zrozumiałem należy szukać w manetce. Należy wymienić 2 mikroprzełączniki znajdujące się wewnątrz obudowy mocowania manetki lub wymienić cała manetkę. Co mogę podpowiedzieć: oryginalne mikrowsitche produkowane są przez firmę CHERRY oznaczone jako DC2, i wg RoHS mają oznaczenie 290-0508. Na pewno są do zdobycia, posiadam takowe.

Pozdrawiam Ambroży.

Awatar użytkownika
Ambrozy
Operator

  • Posty: 253
  • Rejestracja: 11 Mar 2007 17:37
  • Miejscowość: google
  • Pochwały: 17

Postprzez Prezes » 06 Mar 2008 01:46

Witam,
u mnie jest podobny problem kiedy włączam jazde do przodu nic sie nie dzieje po chwili słychać jak przekaznik pstryka załącza i rozłącza wymieniałem przekazniki i nadal to samo pewnie to te mikroprzełączniki u mnie mam manetke z biegami bo skrzynia powershift jai moze byc koszt takowej manetki
pozdrawiam

Prezes
Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 09 Lis 2006 12:29
  • Miejscowość: mazowieckie

Postprzez przemo1 » 06 Mar 2008 20:20

koszt manetki okolo 800zl w interh. mozna wyczyscic styki ,na jakis czas pomoze
szlapka

przemo1
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 17 Sty 2008 20:24
  • Miejscowość: walbrzych

Postprzez Maciek19-N » 08 Mar 2008 08:42

Witam
wczoraj firma zamówiła jakiegos goscia z serwisu, obejżał maszynę(przy okazji wstawił nową swiecę bo były problemy z rozruchem)i powiedział ze wątpi w to że przyczyną tego jest uszkodzona manetka bardziej skłaniał sie do nie stykania przekażników w gniazdach lub czegoś tam pod spodem jakiś dwóch kabli odpowiedzialnych za jazde badz do przodu bądz do tyłu ale w te kable to ja wątpie bo przecież przwdopodobienstwo ze dwa oddzielne kable zawsze psują sie razem jest prawie żadne, no i teraz to juz sam nie wiem

Maciek19-N
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 Gru 2007 15:23
  • Miejscowość: Dęblin

Postprzez Ambrozy » 09 Mar 2008 12:58

Witam

Kolego @przemo1 jakie styki można przeczyścić ? Jeśli skrzynia manual to w manetce znajdują sie 2 mikroprzełączniki, których na pewno nie można rozebrać. Natomiast manetka do POWER SHIFTa jest bardziej skomplikowana i nie polecam nikomu jej rozbierać, chociaż da się. Z mojej praktyki to w 99% padają te mikroprzełączniki znajdujące się w obudowie manetki. Jeśli ktoś się dokładnie przyjrzał sposobie podłączenia tych 2 mikroprzełączników to zapewne zauważył, że obojętnie jaką mamy włączoną funkcje ↑N↓ to prąd przepływa przez obydwa mikroprzełaczniki.

Pozdrawiam.

PS. prywatna rozpiska JCB 701/80298

bieg 1: niebieski + biały
bieg 2: niebieski + zielony
bieg 3: niebieski + żółty
bieg 4: niebieski + żółty + szary (właśnie ten szary jest odpinany w celu zablokowania 4)

klakson: 2 czarne

F↑: czerwony + niebieski z żółtym paskiem
N: czerwony + zielony z czerwonym paskiem
R↓: czerwony + biały z zielonym paskiem

Awatar użytkownika
Ambrozy
Operator

  • Posty: 253
  • Rejestracja: 11 Mar 2007 17:37
  • Miejscowość: google
  • Pochwały: 17

Postprzez Maciek19-N » 09 Mar 2008 21:46

Witam tak sobie myśle czy rzeczywiście jak sugeruje Ambroży może być to wina manetki przecież problem ten wygląda tak ze po wżuceniu kierunku jazdy maszyna nie reaguje jakiś czas(np kilka bądz kilkanaście sekund czasem nawet więcej) a póżniej najczęsciej po puszczeniu pedału gazu sama zaczyna jechac więc czy możliwa jest wina manetki ?wydaje mi sie ze gdyby to była manetka to wogóle by nie reagowała a nie tak jak w tym przypadku reaguje z tak jakby z opóźnieniem .Mogę się mylic wypowiadam sie tak jak mi podpowiada intuicja ponieważ nie znam sie na tymza bardzo.
Ostatnio edytowany przez Maciek19-N, 03 Cze 2008 17:22, edytowano w sumie 1 raz

Maciek19-N
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 Gru 2007 15:23
  • Miejscowość: Dęblin

Postprzez Hipo » 09 Mar 2008 21:56

Kolego nie opisałeś nam dokładnie usterki, to co dodałeś teraz znacznie zmienia postać rzeczy. Wyglada na to jakby że cewka "nie ma siły" do załaczenia jazdy. Moze być uszkodzona, lub zawór zanieczyszczony czy coś w tym stylu.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Postprzez andre987 » 27 Mar 2008 21:33

Na 99% to mikrostyki,ja miałem jeszcze problem z odpalaniem.rozebrałem mikrostyki i wyczyściłem i na razie pomogło.

andre987
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 02 Gru 2007 22:53
  • Miejscowość: sędziszów

Postprzez mokilok2 » 05 Lip 2010 22:50

Witam!! Mam podobny problem w moim JCB 3cx 2003r. Maszyna chodzła nienagannie miała siłę do jazdy i do pchania. Praktycznie nagle straciła siłe do jazdy tj. Zapalam maszyne daje jazde do przodu maszyna po kilku sekundach zwłoki rusza ale bardzo słabo, i nie ma siły do jazdy,jak dam jazde do tylu nie reaguje wogóle. gasze maszyne i zapalam po chwili daje jazde do tylu i rusza ze zwłoką, nie ma siły jechać. Olej w skrzyni ma stan nie ma wycieków, przekaźnik od zmiany kierunku pstryka bezpieczniki sprawdziłem.

mokilok2
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 14 Lis 2008 23:08
  • Miejscowość: Rzeszów

Postprzez Grześ » 06 Lip 2010 16:32

Masz zabrudzony filtr na smoku . Koło korka spustowego skrzyni , przykręcony dwiema śrubami na klucz 13

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez mokilok2 » 06 Lip 2010 21:20

Witam!!! Podłączyłem manometr na skrzyni i pokazałao 1bar a zachwile 0 i tak w kółko do 2.
Następnie spuściłem olej i cały smok był zabrudzony wyczyściłem go wymieniłem filtr i zalałem orginalny olej do skrzyni ok 14l. I na manometrze odrazu pokazało ponad 11bar a przy lekkim dodaniu gazu 12bar. Koparka zaczeła normanie jesleździć.
Pozdrawiam.
P.S Grześ miałeś racje!!!

mokilok2
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 14 Lis 2008 23:08
  • Miejscowość: Rzeszów

Postprzez SOK » 06 Lip 2010 21:39

ja bym stawiał na wyłącznik zaworów jazdy(sprzęgło) na przykład w dźwigni biegów lub w joju lub nawet w hamulcu ręcznym.jeśli nie wiadomo gdzie tkwi przyczyna to wystarczy porozpinać kostki od wszystkich tych wyłączników i jeśli to nie pomoże to znaleźć przekaźniki od jazdy i sprawdzić czy po zetknięciu zadziała jazda lub je pozamieniać .warto też wziąć wd40 i wypryskać wszystkie złącza i kostki na głównych wiązkach. tak a propos to styki od manetki można wymienić za parę złotych i nie trzeba całej manetki wymieniać ale wątpię że tu tkwi przyczyna.tak na boku to ja miałem kiedyś problem z jazdą do tyłu ,raz była a raz nie lub się rozłączała.sprawdziłem chyba wszystko a tu się okazało że cewka była uszkodzona.ale ją naprawiłem i do wymiany pociągnęła.więc trzeba się uzbroić w cierpliwość i szukać

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez tomek2851 » 29 Lis 2010 17:56

Witam podłącze się do tematu , a mianowicie dzisiaj moja 3 cx 97r. (skrzynia manual) po rannym odpaleniu nie reagowała na jazdę ,poruszałem przekażnikami i zaskoczyła ,pojeżdziłem trochę po budowie i znów to samo ,ruszanie przekażnikami nie dało rezultatu jak przełączam jazdę przód i tył słychać cyknięcie czyli przełącznik chyba jest ok.Proszę o pomoc szanownych państwa. :wall:
Tomi

tomek2851
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 24 Maj 2009 19:10
  • Miejscowość: dolnyśląsk

Postprzez SOK » 04 Gru 2010 01:30

spróbuj zamienić przekaźniki

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez tomek2851 » 04 Gru 2010 22:11

Witam przyczyną był przewód od drążka zmiany biegów (przycisk sprzęgła skrzynia manual) na łączeniu ze skrzynią biegów poruszałem kostką i ok.
Tomi

tomek2851
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 24 Maj 2009 19:10
  • Miejscowość: dolnyśląsk

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej