Z opisu działań wnioskuję że nie za bardzo masz pojęcie o elektryce "potencjał masy". Jeżeli chcesz opierać się na tym co proponuję to należy sprawdzić zawór czy działa prawidłowo i czy napięcie dochodzi do cewek. Są dwie i do każdej napięcie dochodzi osobno. Bez wątpienia zawór działa i w jakiś sposób w którymś momencie przepuszcza ciśnienie do hamulca bo inaczej nie ruszył byś z miejsca. Takie działanie możemy porównać do zegarka który stoi i dwa razy na dobę pokazuje prawidłową godzinę. Jeżeli do żadnej cewki nie dochodzi prąd przy różnych położeniach przełącznika i załączenia jazdy, to sprawdzamy przełącznik na pulpicie przekaźnik, bezpiecznik nr 3 (5A) i czujniki D. Jeżeli układ jest sprawny to po załączeniu hamulca postojowego powinny świecić światła stopu.
PS. Jeżeli opisujemy co zrobiliśmy to należy posługiwać się rozległymi opisami np. na złączkach 1 i 2 lub przewodach 829 i 830 dochodzących do cewek nie było napięcia. Po podaniu napięcia na przewód 830 zawór działa i hamulec postojowy działa. ...itd.
Forum jest po to aby więcej ludzi w przyszłości mogło z rozwiązania problemu skorzystać i dowiedzieć się w miarę dokładnie jakie były objawy i usterki.