Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 18:04
przez dyrek
Marka i model maszyny: Jcb contraktor
Rok produkcji: 2007

A mianowicie po odpaleniu wszystko pracuje normalnie. Biegi przełączają się po około 3 minutach załącza się brzęczek i kontrolka ostrzegawcza na panelu głównym ,nie ma możliwości przełączania biegów, skrzynia pracuje tylko na tej funkcji która buła załączona ostatnia przed włączeniem się ostrzeżenia. Po wyłączeniu maszyny sytuacja powtarza się czyli maszyna pracuje normalnie przez około 3 minut . Prosił bym o jakieś sugestie. Pozdrawiam

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 18:45
przez Coval
Smok w skrzyni do sprawdzenia, oraz stan oleju.

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 19:19
przez dyrek
Stan oleju ok 300mth od wymiany olej + filtry

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 20:18
przez Coval
Ale w skrzyni będzie ssak. Sprawdź go. Wartość ciśnienia skrzyni mierzona?

Re: Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 23:13
przez Jarewa
Nie tedy droga ECM nie zna wartości ciśnień.

To prosty układ zna tylko wartości obrotów silnika i wałka napędowego. I pozycje dźwigni (przeżytki biegów) nawet nie sprawdza stanu cewki.

Ja to bym zaczynał od sprawdzenia masy, a potem od czujników obrotu jak i manetki. Innej opcji nie ma.

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 07 Kwi 2014 23:29
przez Coval
Jarewa napisał(a):Nie tedy droga ECM nie zna wartości ciśnień.


Dlatego warto zawsze manometrem analogowym sprawdzić wartość ciśnienia przekładni.

dyrek napisał(a):Biegi przełączają się po około 3 minutach załącza się brzęczek i kontrolka ostrzegawcza na panelu głównym


Problem może występować np. na wskutek słabego przepływu oraz ciśnienia zasilania oleju , który załącza sprzęgła. Kontrolka pewnie od niskiej wartości ciśnienia przekładni.

Jarewa napisał(a):Ja to bym zaczynał od sprawdzenia masy, a potem od czujników obrotu jak i manetki. Innej opcji nie ma.


Bardzo możliwe.

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 08 Kwi 2014 10:07
przez Jarewa
Przecież pisze wyraźnie że skrzynia w czasie awarii pracuje tylko ze na tym biegu co było przed awarią. I tylko jest problem z przerzucaniem biegów. Wiec wina leży w zablokowanym sterowniku. A o kontrolkę to pewnie chodzi o główną (JCB) no chyba że na bocznej coś jest ale o tym nie pisze.


kowalki napisał(a):Problem może występować np. na wskutek słabego przepływu oraz ciśnienia zasilania oleju , który załącza sprzęgła. Kontrolka pewnie od niskiej wartości ciśnienia przekładni.


Gdyby miał problem z ciśnieniem nie chodziła by skrzynia w czasie awarii.

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 08 Kwi 2014 10:20
przez Coval
Jarewa napisał(a):kowalki napisał(a):
Problem może występować np. na wskutek słabego przepływu oraz ciśnienia zasilania oleju , który załącza sprzęgła. Kontrolka pewnie od niskiej wartości ciśnienia przekładni.


Gdyby miał problem z ciśnieniem nie chodziła by skrzynia w czasie awarii.


Wystarczy, że czujnik się uszkodził lub nie łączy, i skrzynia myśli, że jest tak jak napisałem :wink:

Zresztą jak spotkałeś się wcześniej z takim przypadkiem, to pewnie masz rację.

Re: Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 08 Kwi 2014 11:14
przez Jarewa
Ale uszkodzony czujnik nie blokuje ECM bo jak pisałem wyżej nie jest podłączony z nim.

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 08 Kwi 2014 16:35
przez dyrek
Podczas awarii skrzynia pracuje na ostatniej funkcji przed załączeniem sygnału ostrzegawczego, na panelu bocznym nie zapala się żadna kontrolka

Problem ze skrzynią ,powershift torquelock

PostWysłany: 11 Kwi 2014 21:23
przez dyrek
problem rozwiązany , okazał się nim nie do końca dezaktywowany immobilajzer