22 Maj 2014 21:06
Chodzi mi o skuteczność chłodzenia bo mam u siebie niestandardowy skraplacz i mam wrażenie że klima kuleje jak zacznie grzać po szybach.
22 Maj 2014 22:58
Możliwości moze być sporo. Nie mam klimy ale używałem z klimą i działała nawet szło zamarznąć. Oczywiście obieg wewnętrzny przekręcony?
23 Maj 2014 07:29
Czy obieg zamkniety czy lyka z zewnatrz to w okolicach godziny 14-15 jak slonce zaczyna operowac po szybach to robi sie goraco.
Od rana do popoludnia jest ok i starcza wentylator na 2.biegu, pozniej puszczam na 3 ale na zbyt dlugo nie pomaga, szklarnia wygrywa z klima.
02 Cze 2014 20:58
ja mam
i mam czasmi problem że zamarznie parownik
wyłanczam na chwile i po włączeniu robi się bardzo przyjemnie , nawet w upał mam chłodno w kabinie
03 Cze 2014 06:20
scuaz, a czujnik oszronienia masz sprawny? bo rozbieralem nagrzewnice i takowy siedzi tam na parowniku.
Czyli ogolnie wychodzi na to ze trzeba sie rozejrzec za orygi skraplaczem.
16 Cze 2014 14:43
Witam
mam do was jeszcze pytanie ile czynnika idzie do ciągnika Fastrac 3185 bo kupiłem używany ale klima nie chodziła a serwis nie wie czy jest walnięta sprężarka czy skraplacz bo nie wiedzą ile płynu czynnika ma przyjąć a na tą chwilę max tylko 550
za informację będę wdzięczny
Pozdrawiam Bogusław
16 Cze 2014 20:12
Jak nie wiesz ile czynnika to ładuje się na czuja i obserwuje ciśnienia, widać serwis to nie serwis tylko zwykli nabijacze skoro nie wiedzą jak do tematu podejsc.
16 Cze 2014 22:39
Tam jest taki problem ze nabijali na wyczucie ale nie działa i są 3 sytuacje gdzie jest problem 1 mało czynnika 2 zasyfiony skraplacz 3 nie wyrabia spręzarka i przy wszystkich mogą wystąpić podobne objawy, ma wpompowane 550 czynnika wiecej nie przyjmie a co najgorsze nie chłodzi !
nie wiedzą czy czynnika nie przyjmuje z powodu zasyfionego skraplacza czy czynnika jest Ok tylko walnięty kompresor a cołość to koszt około 3 tyś !
17 Cze 2014 07:20
Jak goście nie potrafią ocenić czy kompresor działa czy nie to raczej podziękuj im za usługi.
Pierwsza sprawa to zapięcie stacji manometrów do układu, widzisz co się dzieje po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia, jak włączysz klime i sprężarka zastartuje to na tłoczeniu cisnienie ma skoczyć do góry, na ssaniu spaść w dół.
Jesli nic sie nie zmienia, zakładająć ze jest czynnik w układzie (istnieje jakieś tam ciśnienie) to znaczy ze nie załącza się sprężarka. Teraz trzeba sprawdzić czy jest zasilanie do sprzegła elektromagnetycznego w sprężarce, jesli tak to czy po załączeniu zasilania sprzegło się blokuje i sprężarka zaczyna się obracać czy też nie. Jeśli nie ma zasilania to sprawdzamy bezpieczniki, następnym podejrzanym jest presostat. Samo sprzęgło możemy sprawdzić podając zasilanie na ostro z akumulatora pomijając instalacje.
Tyle że ja tu pisze o normalnej prostej klimie, w Fastracku zapewne masz jakiś klimatronik czy coś i tam w grę wchodzi jeszcze elektronika. Żeby ja pominać to zapinasz zasilanie bezpośrednio na sprzęgło sprężarki i badasz na mano co się dzieje.
17 Cze 2014 09:07
Ok piękne dzięki za pomoc i za cenne porady na pewno bardzo przydatne bo tak to jest ze starociami
stare tylko jest dobre wino i teściowa ( z Francuską rentą )
Wynykałem na orginalnej instrukcji i producent podaje że trzeba aż do 1700 ml czynnika !
Raz jeszcze dzięki za pomoc i pozdrawiam
Bogusław
17 Cze 2014 10:12
No w maszynach układy do małych nie należa, do 3CX idzie np 1400g czynnika. Ale to i tak nic, autobusy lykaja po 11kilo
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.