Hipo
Fachoperator
Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06
Firma: ..,,__--(::) - -__,,..
dawidk
Fachoperator
Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14
Firma: "Zielony Zakątek"
Hipo
Fachoperator
Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06
Firma: ..,,__--(::) - -__,,..
dawidk
Fachoperator
Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14
Firma: "Zielony Zakątek"
dawidk napisał(a):Demontaż silnika w wersji ze zmiennikiem:
Przednia łyżka max do góry, podeprzeć konkretną rurą, waży od holery. I TERAZ UWAGA!! Tylną łyżkę rozłożyć do tyłu i oprzeć na ziemi, opuścić łapy tak aby dotykały podłoża. Dlaczego to jest konieczne napiszę później
Zaczynamy demontaż
Usuwamy, jeśli jeszcze jest, maske. Potrzebne do tego co najmniej dwie osoby, strasznie ciężka. Osłona pod silnikiem,jeśli jeszcze jest, to samo. Teraz Woda raus. Chłodnica oleju odkręcić i odchylić w przód, nie odłączając przewodów. Chłodnica wody raus. Wałek pompy hydraulicznej odkręcić od koła pasowego silnika i opuścić maksymalnie w dół. Teraz raus ramka co trzyma chłodnicę. Zalecam teraz zdemontować najlepiej wentylator. Od silnika odkręcić pompę wspomagania - zostawić przy ramie, wiszącą na przewodach. Ciulowy dostęp do jednej ze śrub. Następnie demontujemy skrzynkę akumulatora oraz jeśli jest - puszkę filtra powietrza razem z rurami. - 4 śruby w podstawie skrzynki i powinno sie udać wyjąć razem z tym filtrem.
Przewód zasilania paliwa odkręcamy przy pompce i podwiązujemy do góry jakimś drutem - tak aby paliwo nie wyciekało. Przewody elektryczne od alternatora, czujnika temperatury i ciśnienia, oraz rozrusznika, to wiadomo. Nie pamiętam teraz czy nie trzeba czasem zdemontować misy olejowej oraz drążka kierowniczego, ale możliwe że tak.
Odkręcamy dwie wielkie śruby trzymające silnik z przodu do tej poprzecznej ramy.
Podwieszamy silnik - używamy w tym celu czegokolwiek co udźwignie około 300 kilogramów odpowiednio wysoko - minikoparka 1,6 tony nie da rady bezpiecznie podnieść, to jest na granicy udźwigu. wózek widłowy rak z przedłużką na widle dał spokojnie radę
Odkręcamy śruby łączące silnik ze skrzynią, jak zostaną ze dwie to sprawdzamy czy wózek nie opuścił i odkręcamy resztę.
Wiszący na zawiesiu silnik odsuwamy do przodu i wyciągamy do góry - i teraz jeśli nie rozłożyliśmy tylnego ramienia i oparliśmy podpór - maszyna się nam obala do tyłu - przednia łyzka oparta o rurę, pancerny tył jest dość ciężki...
Oczom naszym ukaże się silnik ze zmiennikiem - i pewnie uszkodzony napęd pompy skrzyni Jak by potrzeba zdemontować skrzynię to będę pisał dalej
PS. po lewej w kabinie masz dwa zegary ?? ten co nie działa, od temperatury oleju i ten co działa od ciśnienia?? Powinien pokazywać około 160 czegos tam Sprawdź stan oleju w zmienniku i rewersie, zanim cokolwiek zrobisz. Olej skrzyni oraz olej zmiennika i rewersu to są różne oleje i wlewają się w różnych miejscach. jak masz stan i ciśnienie - jakikolwiek by nie był powinna pojechać. Jeśli masz olej i ciśnienie - sprawdzaj najpierw ten zawór kierunku, to jest ta część którą steruje wajcha po lewej stronie kierownicy
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości