wibako

Problem po remoncie skrzyni

Problem po remoncie skrzyni

Postprzez Jarask » 01 Cze 2014 22:59

Marka i model maszyny: JCB 3CX Contractor
Rok produkcji: 1999
Numer seryjny: 0480619

Witam szanownych kolegów. Jestem po remoncie skrzyni powershift 4 biegi. Powodem remontu było całkowita utrata jazdy mierzone ciśnienie po odpaleniu około 8 po załączeniu jakiegokolwiek biegu spadało do zera i tak już zostawało. Wymieniłem pompę olejową na nową, zmiennik do remontu (Samko) wymiana wszystkich uszczelnień, tarczek ciernych (w koszu high forward wszystkie zajechane) jeden tłok był bez kulki metalowej w środku nie pamiętam na którym koszu ale wnioskuję że tak musi być ponieważ dziurka z góry i z dołu była zbyt mała na kulkę. Po złożeniu mam ciśnienie mierzone na wyjściu od czujnika 10 atm na wolnych, po dodaniu gazu dochodzi do 13 atm i teraz najgorsze mam biegi 3 i 4 zarówno do przodu jak i do tyłu 1 i 2 niby szarpnie i stoi z biegu 3 i 4 mogę ruszyć bez problemu i rozpędzić maszynę, spadek przy przełączaniu biegów ok 1,5 atm, prąd na cewkach jest tak jak być powinien. Na biegach 1 i 2 ciśnienie nie spada trzyma 10 atm na wolnych.Proszę o pomoc gdzie mogę szukać rozwiązania problemu, myślę że skrzynie poskładałem poprawnie (grubość tarczek, ich ilość na koszach, luz pozostawiony to około 1,5mm) W zmienniku zostało wymienione sprzęgło jednokierunkowe + wąsy zewnętrzne do napędzania pompy. Jeszcze raz proszę o podpowiedzi co mogę jeszcze sprawdzić.
:wall:

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Reklama

simmet

Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Coval » 02 Cze 2014 00:46

Jarask napisał(a):1 i 2 niby szarpnie i stoi


Załączone dwa przełożenia jednocześnie? Nie jedzie ani na 1 i na 2? Podczas próby jazdy maszyna schodzi z obrotów?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 06:59

Witam ,przy 1 i 2 lekko szarpnie ale z obrotów nie schodzi a ciśnienie w skrzyni stabilne (nie skacze)10 atm

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Coval » 02 Cze 2014 12:32

Ale skrzynia blokuje się, czy normalnie się toczy podczas załączonego przełożenia? Np. Z górki, zjedzie tak samo jak na luzie, wtedy kiedy masz załączony 1 lub 2 bieg?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez serwisant » 02 Cze 2014 14:17

Szukaj w elktrozaworach od zmiany biegów.
Jeżeli pewien jestes zasilania cewek to problem może tkwić w trzpieniu cewki.
Zaciety zatarty itp
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Coval » 02 Cze 2014 15:19

Jest przecież odpowiednie ciśnienie na 1 i 2(port pomiarowy pewnie za płytą sterującą), a maszyna nie jedzie. Cewki pracują normalnie, inaczej nie mógłby się poruszać na 3 i 4. Do przejrzenia wiązka od sterowania cewkami ( możliwe , że jest przetarta i załącza się 1 i 2 jednocześnie ). A kanały w wałku kosza 1 i 2 biegu były drożne podczas składania?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez serwisant » 02 Cze 2014 17:45

Skoro cisnienie mierzone jest w miejscu czujnika to wiemy tylko że jest odpowiednie w linii głownej a nie na biegach 1-2
Nie wiadomo jakie jest cisnienie na konkretnym sprzęgle ( layschft ) wolno przód i tył. Zeby sie tego dowiedziec należałoby zmierzyc cisnienie w punkcie testowym tego właśnie sprzęgla.
Za jazdę przód tył na biegach 1-2 i 3-4 odpowiadają inne cewki , dlatego to że jedzie na biegach 3+4 nie znaczy ze cewki dla biegów 1+2 sa ok. Kolego Jarask ile masz cewek od biegów 5 czy 6
To ważne bo w obu przypadkach skrzynia na biegach 1-2 działa inaczej.
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 17:55

Dziękuję za zainteresowanie ,na skrzyni mam 5 cewek 3 u dołu i dwie u góry ,dziś chcę sprawdzić jeszcze jak działają zawory a konkretnie trzpienie zaworów zdemontowałem ze skrzyni bloki i sobie obejrzę pod napięciem obawiam się tylko że pod ciśnieniem oleju może być inaczej niż na "sucho".

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 17:58

kowalki napisał(a):Ale skrzynia blokuje się, czy normalnie się toczy podczas załączonego przełożenia? Np. Z górki, zjedzie tak samo jak na luzie, wtedy kiedy masz załączony 1 lub 2 bieg?

Koparka toczy się normalnie, gdy ją rozpędzę z 3 lub 4 i przełączę na 2 lub 1 to koparka po prostym się kula, jak zatrzymam to już nie ruszę.

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 18:07

kowalki napisał(a):Jest przecież odpowiednie ciśnienie na 1 i 2(port pomiarowy pewnie za płytą sterującą), a maszyna nie jedzie. Cewki pracują normalnie, inaczej nie mógłby się poruszać na 3 i 4. Do przejrzenia wiązka od sterowania cewkami ( możliwe , że jest przetarta i załącza się 1 i 2 jednocześnie ). A kanały w wałku kosza 1 i 2 biegu były drożne podczas składania?

Co do kanałów wszystkie możliwe były przedmuchane sprężonym powietrzem,ale na wałku były też takie małe (jakby zaworki zwrotne coś zabezpieczone malutkimi zegerami i tego nie miałem pojęcia jak sprawdzić). Jeszcze nasuwa mi się pytanie odnośnie poziomu oleju na początku wlałem 12 litrów,b agnet suchy ciśnienie na wolnych 10 atm przy lekkiej przygazówce tendencja spadkowa do 8 atm (na luzie) dolałem około 3 litrów bagnet nadal suchy ciśnienie na wolnych 10 atm przy podgazowaniu tendencja wzrostowa do 12,5 atm.Moje pytanie ile oleju powinno być w skrzyni (powershift 4 biegi) nadmienię tylko że wyczyszczona była do sucha tak samo zmiennik i chłodnica.

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez serwisant » 02 Cze 2014 18:27

Ok 15 L nie szukaj przyczyny w poziomie oleju skoro jak twierdzisz maszyna jedzie na begach 3+4
Sprawdź działenie środkowej dolnej cewki.
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Coval » 02 Cze 2014 18:54

Jarask napisał(a):Koparka toczy się normalnie ,gdy ją rozpędzę z 3 lub 4 i przełączę na 2 lub 1 to koparka po prostym się kula ,jak zatrzymam to już nie ruszę .


Jarask napisał(a):Na biegach 1 i 2 ciśnienie nie spada trzyma 10 atm na wolnych.



serwisant napisał(a):Skoro cisnienie mierzone jest w miejscu czujnika to wiemy tylko że jest odpowiednie w linii głownej a nie na biegach 1-2
Nie wiadomo jakie jest cisnienie na konkretnym sprzęgle ( layschft ) wolno przód i tył. Zeby sie tego dowiedziec należałoby zmierzyc cisnienie w punkcie testowym tego właśnie sprzęgla.
Za jazdę przód tył na biegach 1-2 i 3-4 odpowiadają inne cewki , dlatego to że jedzie na biegach 3+4 nie znaczy ze cewki dla biegów 1+2 sa ok. Kolego Jarask ile masz cewek od biegów 5 czy 6
To ważne bo w obu przypadkach skrzynia na biegach 1-2 działa inaczej.



Tak , tylko widzisz, mierzysz ciśnienie w jednym punkcie dla wszystkich przelożeń , na 1 i 2 jest ciśnienie, trzyma ładnie. Jest reakcja na cewkę. Bo po załączeniu przełożenia wzrasta ciśnienie oleju. Natomiast problem jest - dlaczego nie jedzie. Albo załączone są dwa sprzęgła 1 i 2 (ale to już wykluczam bo maszyna swobodnie się toczy) albo manometr widzi ciśnienie, a kosz sprzęgła już nie. I tu jest problem.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 20:22

czyli sprawdzić ciśnienie na wyjściu kosza sprzęgłowego reverse high i low?

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Problem po remoncie skrzyni Pomocy !

Postprzez Coval » 02 Cze 2014 21:03

Tak, najlepiej i najpewniej, na każdym koszu, o ile jest taka możliwość. Sprzęgło w momencie załączenia powinno "clicknąć". Podnieś koła w powietrze i obserwuj co się dzieje.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem po remoncie skrzyni

Postprzez Jarask » 02 Cze 2014 21:38

Jak podniosę maszynę to koła się kręcą tak jakby wszystkie biegi były ok jak opuszczę nie ma siły na 1 i 2 ,mam rozebrane elektrozawory z blokiem i zauważyłem że trzpień zaworu od cewki która pracuje razem z zaworami od niskich biegów nie do końca domyka przepływ oleju i moje pytanie czy trzpien lub blok mogą się "wypracować " i nie do końca teraz uszczelnia lub nadaje kierunek oleju.

Jarask
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 02 Mar 2008 00:02
  • Miejscowość: INOWROCłAW

Re: Problem po remoncie skrzyni

Postprzez marcinn » 03 Cze 2014 22:14

Miałem podobny problem koparka szarpała, czasem wogóle się zatrzymywała, myślałem że to wiązka od cewek,cewki, wymieniłem wszystkie przekazniki i od 2 tygodni nic się nie dzieje, ani razu nie szarpnęła.

marcinn
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 16 Maj 2014 21:54

Maszyna: jcb3cx 97r

Firma: Marbruk


Problem po remoncie skrzyni

Postprzez marcinn » 03 Cze 2014 22:27

dolej olej żeby było na bagnecie, ja dolewałem kilka razy ze 4 litry po trochu i dopiero miałem stan poszła prawie cała bańka, też po remoncie skrzyni miałem szarpanie i koparka stawała.

marcinn
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 16 Maj 2014 21:54

Maszyna: jcb3cx 97r

Firma: Marbruk


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej