10 Wrz 2014 12:23
Marka i model maszyny: JCB - 214E
Rok produkcji: 2003
Numer seryjny: SLP4CXFSXE0489587
Czy ktoś podpowie, jak dostać się do filtra oleju skrzyni biegów (powershift 40)?
Przy okazji, jeżeli ktoś może ma jakieś praktyczne uwagi dotyczące wymiany oleju w skrzyni to zachęcam do podzielenia się.
Ostatnio edytowany przez
ethanhunt, 24 Wrz 2014 23:16, edytowano w sumie 1 raz
23 Wrz 2014 23:53
Może trochę pomogę. Na skrzynie biegów masz żółty filtr. Wymiana polega na jego odkręceniu, oblaniu gumki nowego filtra olejem przekładniowym (przesmarowaniem) i wkręceniem nowego filtra w miejsce starego. Olej zlewasz poprzez odkręcenie śruby pod skrzynią. Poczekasz aż zleci cały, po czym przykręcasz śrubę ponownie na miejsce i przez miernik z bagnetem za pomocą lejka wlewasz nowy olej przekładniowy do skrzyni. Tak się robi w ładowarce teleskopowej i podejrzewam, że zasada u Ciebie będzie ta sama. pzdr
24 Wrz 2014 23:16
Dzięki za podpowiedź. Daliśmy radę. Przy okazji wymieniliśmy filtr.
Dalej jednak problem ze skrzynią występuje. Więc pozwolę sobie się znowu poradzić.
Po dłuższej jeździe (zagrzaniu?)nie wchodzi wsteczny bieg. Zakładaliśmy, że to wina oleju i faktycznie to co siedziało w środku olejem trudno nazwać. Jednak problem dalej występuje. Znajomy doradził, żeby wymienić cewkę jazdy.
Wymienimy i zobaczymy co się będzie działo, ale czy Waszym zdaniem to może być to?
Czy te cewki, to się czymś różnią od siebie? Doszukaliśmy się trzech na skrzyni, a sklepie widziałem, że jest jeden rodzaj.
01 Paź 2014 09:20
serial się zgadza, ale numer silnika: AK50640U)42491F
Będziemy wymieniać elektrozawór i cewki jazdy dla wstecznego biegu. Może coś pomoże.