wibako

Grzejący się most

Grzejący się most

Postprzez Hipo » 14 Paź 2014 20:13

Marka i model maszyny: JCB 3CX Contractor
Rok produkcji: 2008

Witka.

Mam problem z przegrzewajacym się mechanizmem różnicowym. Otóż problem zaczął się po wymianie wałka ataku z kołem talerzowym (stary wałek urwało zaraz pod nakrętką flanszy). Wymieniłem wałek i koło, na wałek poszły nowe łożyska i uszczelniacz. Po wymianie wyrególowano nakrętkami pod łożyskami od koł koronowych luz tak że mechanizm róznicowy kręcił się lekko rękami. Po zamontowaniu mostu normalnie można obrócić koła za wał, opór do pokonania dokładnie taki sam jak przed naprawą.
Most zalany jest oryginalnym olejem jak zawsze zresztą. Hamulce dobrze odpowietrzone, rożnież zalane oryginalnym płynem i one raczej nie stawiają żadnego oporu.

Most nagrzewa się przy jeździe po asfalcie do tego stopnia że nie idzie utrzymać ręki na nim dłużej jak 5-6s bo parzy. Jak robie na placu ładujac np auto to jest ciepły.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Reklama

simmet

Re: Grzejący się most

Postprzez Jarewa » 14 Paź 2014 21:28

Mi się wydawało że tak zawsze jest po szybkiej jeździe. U mnie też nie dotkniesz

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2804
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Grzejący się most

Postprzez gogo0707 » 14 Paź 2014 21:52

Mi też się grzeje i to zawsze po szybkiej jeździe w 4CX-ie. Zabieram się za niedługo do wymiany olejów w mostach i zwolnicach, jak lejecie olej do mostu?
"Od­po­wied­nia mo­tywac­ja po­par­ta pochwałą uskrzydla "
http://www.telnow.pl

gogo0707
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 23 Cze 2011 15:22
  • Miejscowość: Bierawa
  • Pochwały: 10

Maszyna: JCB4CX
CAT M315D

Firma: Telnow


Grzejący się most

Postprzez Coval » 15 Paź 2014 01:49

Hipo napisał(a): Po wymianie wyrególowano nakrętkami pod łożyskami od koł koronowych luz tak że mechanizm róznicowy kręcił się lekko rękami. Po zamontowaniu mostu normalnie można obrócić koła za wał, opór do pokonania dokładnie taki sam jak przed naprawą.


A gdzie czujnik zegarowy, farba/pasta i zalecany luz? Mechanizm wyje, hałasuje?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzejący się most

Postprzez Hipo » 15 Paź 2014 06:30

Mechanizm pracuje cicho, nie ma zadnych roznic czy przed czy po naprawie. Szczerze mowiac to wcześniej nigdy mostu nie macalem to nie mam porownania co do temperatury.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Grzejący się most

Postprzez scuaz » 15 Paź 2014 19:50

Właśnie , największy problem może być w tym że nie wiesz jak była temperatura mostu przed rozbieraniem
Ale u mnie most po dłuższym przelocie jest gorący
A propo urwanego wałka sam robisz maszyną?

scuaz
Operator

  • Posty: 370
  • Rejestracja: 07 Lut 2010 11:21
  • Miejscowość: chełm
  • Pochwały: 4

Grzejący się most

Postprzez Hipo » 15 Paź 2014 20:22

Tak sam robię na niej od nowości. Generalnie to widać że materiał zaczał się poddać już jakis czas temu.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Grzejący się most

Postprzez cespenar » 16 Paź 2014 18:48

Normalne, że po dłuższej jeździe po asfalcie jest gorący.
Przerabiałem to w 4cx i 3cx - Bez obaw, możesz śmigać.

cespenar
Operator

  • Posty: 204
  • Rejestracja: 05 Lut 2008 20:15
  • Miejscowość: :>?

Grzejący się most

Postprzez siekla1 » 18 Paź 2014 18:52

W Contractorach te ukręcające się wałki to norma, w normalnych maszynach ukręcają się dużo rzadziej i są też sporo tańsze. Ja w swoim wymieniałem to ponad dwa lata temu i hula bez problemów. Po dłuższej jeździe każdy most zrobi się gorący, ale bez obaw olej w moście to nie płyn w chłodnicy, jego nominalna temperatura jest sporo wyższa, tak jak oleju w silniku. Odczucie czy można utrzymać rękę czy nie jest dość złudne bo przy ok 60 st. C już jest ciężko, a to dla oleju dopiero początek

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Grzejący się most

Postprzez Hipo » 18 Paź 2014 21:15

Wczoraj most ponownie rozebrałem, tym razem poskładalem po swojemu, powoli i na spokojnie (wczesniej robił to ojciec), w efekcie rano dziś zrobiłem 8km na rozpoczęcie roboty i na miejscu most był ledwie ciepły.

Problemem była za duża ilość podkładek regulacyjnych pod łożyskiem na wałku ataku, w efekcie sam wałek cofniety został do środka i zęby współpracowały w złym położeniu. Dodatkowo żeby zniwelować to ustawienie, regulując nakrętki pod szalami łożysk dyfra - on sam został tak mocno odsunięty w prawo że zaczał minimalnie ocierać o korpus cylindra hamulcowego.

Po raz kolejny zatem sprawdziło sie powiedzenie że pośpiech jest złym doradcą.

Wywaliłem kilka podkładek, dałem tylko tyle aby wystarczyło do zlikwidowania luzu wzdłużnego wałka, ustawiłem od nowa dyfer. minimalny luz międzyzębny i teraz jest jak powinno być.


Do mojej maszyny po nr seryjnym występuje 3 opcje ilości zębów na wałku/kole talerzowym, do tego każda opcja występuje w odmianie z zębami lewo i prawo skrętnymi czyli ogólnie 6 możliwych kombinacji .... zgroza :evil: Mi się trafiła opcja średnio i mocno droga, średnio ze względu na liczbę zebów 13/37 i droga ze wzgledu na prawoskrętność - 1450 netto zamiennik.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Re: Grzejący się most

Postprzez Coval » 19 Paź 2014 00:53

kowalki napisał(a):
Hipo napisał(a): Po wymianie wyrególowano nakrętkami pod łożyskami od koł koronowych luz tak że mechanizm róznicowy kręcił się lekko rękami. Po zamontowaniu mostu normalnie można obrócić koła za wał, opór do pokonania dokładnie taki sam jak przed naprawą.


A gdzie czujnik zegarowy, farba/pasta i zalecany luz? Mechanizm wyje, hałasuje?


Pisałem już o tym wcześniej. Sprawdź jaki powinien być luz, i ustaw go za pomocą czujnika zegarowego. Jest to bardzo ważne. Za pomocą farby/pasty , zobaczysz ślad odbicia powierzchni zęba wałka atakującego z współpracującymi zębami koła talerzowego. Nieprawidłowa regulacja prowadzi do zbyt wczesnego zużycia kół zębatych. Tego zabiegu nie powinno się robić "na oko".
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej