wibako

Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Postprzez kor321 » 06 Maj 2016 09:11

Piszę w dziale JCB jako że taki silnik siedzi w tych maszynach a ruch tu największy.

Pacjent: silnik Perkins 4.236 turbo
Problem: silnik mocno dymi na szaro-niebiesko zaraz po odpaleniu przez kilka - kilkanaście minut aż do rozgrzania. Dymi najmocniej na wolnych obrotach, przy podniesieniu do minimum 1500obr/min dymienie praktycznie ustaje, a jak się rozgrzeje to spaliny sa niemal przezroczyste. Nie można stwierdzić jednoznacznie ubytków oleju - silnik na razie pracuje tylko na postoju.

Końcówki wtryskiwaczy całkiem nowe, wtryski złożone w profesjonalnym warsztacie, sprawdzone i ustawione na 230bar. Pompa wtryskowa nie ruszana, nie znam jej stanu.

Silnik pali po 1-2 obrotach wału bez podgrzewania, z odmy ani korka wlewu nie kopci nawet minimalnie, lekko dmucha ale jak na 4-litrowego diesla w normie. Odma drożna.

Turbosprężarka sprawdzona na stronie zimnej - dolot całkiem suchy, brak jakichkolwiek śladów oleju, brak luzu wzdłużnego na wirniku, poprzeczny w normie.
Stronę gorącą chyba mogę wykluczyć, ponieważ kopci w sekundę po odpaleniu, a jakby olej puszczała w wydech to dymienie było by dopiero po rozgrzaniu wirnika / tłumika czyli po 1-2 minutach. Mam rację?

Zostają pierścienie lub uszczelniacze. Może pompa wtryskowa? Ktoś może ma pomysł dlaczego dymi tylko jak jest zimny a po dodaniu obrotów na min. 1500obr/min dymienie ustępuje? Z góry dziękuję za rzeczowe sugestie

kor321
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 20 Kwi 2016 06:38

Maszyna: --

Firma: --


Reklama

simmet

Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Postprzez mechanior » 07 Maj 2016 00:03

Trzeba czytać dział CATa tam znajdziesz więcej konkretnych informacji o tym silniku.
Zapewne to układ wtryskowy.

kor321 napisał(a):Końcówki wtryskiwaczy całkiem nowe, wtryski złożone w profesjonalnym warsztacie, sprawdzone i ustawione na 230bar. Pompa wtryskowa nie ruszana, nie znam jej stanu.



Podstawowy błąd - po co robić wtryski bez ruszania pompy?? Co ci to dało? Teraz jak pompa już jest zużyta to nowe wtryski NIGDY nie dadzą odpowiedniej dawki... no ale było taniej...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Postprzez kor321 » 07 Maj 2016 06:53

Silnik dymił na czarno, wtryski do sprawdzenia, wszystkie lały. Na wtryskach było ustawione ciśnienie 160bar zamiast 230. Po wymianie nie ma różnicy w odpaleniu silnika, ale za to jakby szarego dymu więcej i dłużej się utrzymuje.
Benzynowe silniki naprawiam od kilkunastu lat i złożyłem ich od zera dziesiątki, ale diesla jeszcze żadnego, więc mam problem w zdiagnozowaniu usterki a nie chcę w ciemno otwierać silnika.

Jeszcze jedno - stojąc od strony wydechu jak silnik pracuje na wolnych obrotach (700obr/min) słychać jakby "wypadający zapłon", tzn silnik nie chodzi idealnie równo jak nowe diesle tylko dźwięk jest "lekko kulawy". Pytanie - czy to wina kolejności zapłonu i dużego wykorbienia sprawia że dźwięk na wolnych nie jest idealny, czy jednak coś się tam dzieje i któryś z cylindrów nie pracuje jak należy (niskie ciśnienie sprężania ?, problem z wtryskiwaczem ?). Nie miałem jeszcze do czynienia z żadnym Perkinsem ani niczym podobnym.

Pytanie: jak pompa wtryskowa może powodować dymienie mimo właściwego ciśnienia na wtryskiwaczach. Pompa rotacyjna Lucas CAV, silnik odpala momentalnie bez podgrzewania.

kor321
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 20 Kwi 2016 06:38

Maszyna: --

Firma: --


Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Postprzez mechanior » 07 Maj 2016 11:38

Nikt nie może znać się na wszystkim...

Powinienem ci tylko podać sposób korzystania z wyszukiwarki, wszystkie te informacje są na forum od lat... wpisujesz PERKINS DYMI NA NIEBIESKO i cieszysz się masą informacji.
Skoro jesteś MECHANIKIEM to powinieneś rozumieć że trzeba się douczać...

W dieslu a zwłaszcza PANCERNYM Perkinsie dymienie na niebiesko oprócz oczywistego spalania oleju może a właściwie zazwyczaj ma inne pochodzenie i jest to nieprawidłowy moment wtrysku czyli kąt wyprzedzenia jego momentu.
Za precyzję regulacji i pracy odpowiada CAŁY SYSTEM czyli:
-zasilanie (pompa wstępna, przewody)
-pompa wtryskowa
-wtryskiwacze
Brak koordynacji pracy skutkuje wadliwą pracą.

Aby to zrozumieć musisz znać zasady działania układu wtrysku w silnikach z zapłonem samoczynnym.
Moment wtrysku jest wywoływany wzrostem ciśnienia na pompie i otwarciem wtrysku przy odpowiednim jego poziomie, jeśli jeden lub/i drugi parametr nie trzymają normy, spalanie nie będzie prawidłowe co skutkuje spadkiem mocy, dziwnymi dźwiękami i dymieniem a nawet dziwnym zapachem spalin.

Jeśli wystąpił problem z wtryskami to ten kto ci je robił powinien z miejsca ostrzec że przy takim zużyciu wtrysków pompa nie będzie od nich lepsza i trzeba ją przejrzeć/zregenerować/wyregulować.

Jeszcze jedno: pompa posiada tzw układ wspomagania rozruchu zimnego silnika który przestawia dawkę/moment wtrysku aby ułatwić zapłon, to elektrozawór z czujnikiem lub w starych maszynach dźwignia, jego uszkodzenie lub rozregulowanie też spowoduje takie objawy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Perkins 4.236 turbo dymi do czasu rozgrzania

Postprzez kor321 » 08 Cze 2016 15:03

Wymiana oleju silnikowego w znacznym stopniu spowodowała zmniejszenie dymienia na zimno, ale nadal dzieje się to losowo tzn zazwyczaj prawie nic, ale niekiedy dymi 2-3 minuty; na chwilę obecną stwierdziłem że szkoda otwierać silnik, pewnie i tak za kilka tys (oby!) motogodzin będzie trzeba ten 25-letni silnik przejrzeć / remontować.

kor321
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 20 Kwi 2016 06:38

Maszyna: --

Firma: --


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej