wibako

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 11 Paź 2016 20:35

Witam.
W JCB 3CX od czasu zakupu silnik cierpi na brak mocy oraz dlugotrwale rozruchy.
Nie moge znaleźć zaworu zwrotnego utrzymujacego cisnienie wstępne na pompie.(pompa lucas)
Wystepuje takowy zaworek??
Zauważylem bardzo niskie cisnienie na powrocie do baku(po zablokowaniu odplywu)

Wymienione filtry paliwowe(sitko na pompce czyste, bak czysciutki, do pompki paliwo leci strumieniem) oraz powietrza. Swieca płomienna działa.

Pozdrawiam

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Reklama

simmet

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez mechanior » 22 Paź 2016 00:50

Pompkę wstępną wymieniłeś?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 22 Paź 2016 07:53

Rozebralem i sprawdzilem. Jest ok. Byla juz wymieniana. Paliwo przelewa sie powrotem.
Od pompy do baku nie ma zadnego zaworka co by podtrzymywal cisnienie w pompie.

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Re: Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Jarewa » 22 Paź 2016 14:53

No to nie jest ok bo to ona robi za zawór zwrotny.

Co masz pod pojęciem małe ciśnienie? na powrotnym.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez mechanior » 23 Paź 2016 00:48

Dlatego nie pytam o żadne sprawdzanie tylko o wymianę...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez andrew8 » 27 Paź 2016 23:57

A kroplówkę to kolega robił?
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 02 Lis 2016 22:38

Raczej nie trzeba bo powrotem paliwo wraca.
Zle byl poskładany zaworek na zasilaniu utrzymujacy cisnienie w pompie. Złożyłem wg schematu lecz poprawy za duzo nie ma.
Mozliwe że pompa nie posiada zaworka na powrocie utrzymujacego stale cisnienie w pompie?? (Kulka ze sprezynka)
https://www.maskinisten.net/userpix/842 ... _002_1.jpg

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez andrew8 » 03 Lis 2016 00:22

To, że paliwo wraca się powrotem o niczym nie świadczy. Każdą diagnozę układu paliwowego powinno zaczynać się od kroplówki i radziłbym CI od tego zacząć a nie od razu szukać problemu w pompie wtryskowej.
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 03 Lis 2016 08:40

W tym tyg zmienie jeszcze pompke podnoszącą na nową wg wskazan mechaniora.

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Jarewa » 03 Lis 2016 17:40

Dan41 napisał(a):Mozliwe że pompa nie posiada zaworka na powrocie utrzymujacego stale cisnienie w pompie??



W każdej jest ja jeszcze nie widziałem by nie było bo to podstawa stałe ciśnienie w pompie. Inaczej dawki paliwa lecą i nie wspomnę o prze-stawiaczu. Tylko ten zawór nie koniecznie mysi być przy ujściu z pompy.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 04 Lis 2016 09:04

Tez tak sądziłem dopóki nie dopadł mnie ten wynalazek.
Na necie sporo jest schematow pogladowych i nigdzie nie widze zaworka.
Wygląda to jak by przy zwiekszaniu obrotow roslo cisnienie wstepne w pompie i wykorzystano to do regulacji wyprzedzenia kąta (jest raczej sterowany cisnieniem pompki wstepnej)
Image
Image

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Re: Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Jarewa » 04 Lis 2016 20:34

Też tej pompy nie znam ale 1- to może być dysza dławiąca i przewidziany jest nawet brak powrotu co mówi zaślepka 15/1 a 4- to właśnie regulator ciśnienia który utrzymuje stałe ciśnienie wewnątrz pompy tylko nad ciśnienie nie rzuca na powrót tylko na zasilanie.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 05 Lis 2016 08:51

Hey.
Wymienilem pompke podnoszaca i bez zmian.
Powraca na wolnych obrotach ok 50ml/15s bez wiekszego cisnienia.
4- to holenderek z kulką ale brak sprezynki. Całość to element regulujący wyprzedzenie kąta wtrysku.
15 oraz 15/1 to nakretki trzymajace rurki zasilajace i powrotu. Brak jakichkolwiek przewęzeń w elemencie 1.
Od elementu 53 do obudowy 46 jest zaworek regulujacy cisnienie paliwa... z tym ze jest ona na zasilaniu a na powrocie z pompy, aż do baku brak jakichkolwiek dlawikow. Do pompy tez nie widze zadnego regulatora/ dlawika wkreconego.

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez andrew8 » 05 Lis 2016 08:58

Dobrze, a czy jesteś w 100% pewien, że pompa dostaje odpowiednią ilość paliwa? Jak zachowuje się podczas pracy silnika?
Czy występuje dymienie po dodaniu gazu?
Falowanie na wolnych obrotach?
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 05 Lis 2016 14:15

Wolne dosc stabilne.
Przy wysokich nie widac zbytnio dymku, jesli sie pojawi to ciemne kolory.
Paliwo przelewa sie przelewem ale cisnienia w samej pompie nie potrafie zmierzyc.

Jaka powinna byc kompresja??

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Grześ » 06 Lis 2016 09:41

Kolego Dan41, miałem takie same problemy jak ty, dodatkowo po wymianie filtra paliwa prawie nie możliwe było odpowietrzenie i zapalenie. Powodem była pompka wstępna w pompie wtryskowej, a konkretnie skrzydełka nr na rysunku 56. mnie to robił pompiarz ale widzę że po odkręceniu dekielka 46 będziesz miał dostęp.

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 06 Lis 2016 11:03

Hey. Mialem to na "wierzchu" bo reanimowalem zaworek ktory siedzi w flanszy uszczelniajacej ta pompke. Lopatki w bardzo dobrym stanie.
Mierzyles moze gdzies cisnienie jaki podsje ta pompka??

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Grześ » 06 Lis 2016 13:31

Tego nie bardzo da się zmierzyć ale łopatki mogą ładnie wyglądać a nowe mogą być dłuższe . U mnie poprawa była znaczna silnik zyskał drugie tyle mocy .

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez Dan41 » 07 Lis 2016 19:54

Na holenderku nr 31 powinno byc takie cisnienie jakie wytwarza pompa łopatkowa i zasila sekcje tłoczącą i steruje zarazem kątem wtrysku.
Tylko jakie tam powinno byc cisnienie??

Dan41
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 08:25

Maszyna: HSW Ł34
JCB 3CX

Firma: Opel Motor Sport


Re: Układ paliwowy Perkins AA 1004.4

Postprzez bober333 » 23 Lis 2016 10:32

Kolego naprawiłeś swoją maszynę, bo ja miałem ten sam problem i dalej mam a zrobiłem kapitalny remont silnika, pompa po regeneracji wymieniona głowiczka uszczelnienia, efekt mniej dymi, a moc słaba.
Została mi jeszcze skrzynia bo ciśnienie przy:

Zimnym silniku 500-10bar, 1000-11bar 2000-12bar
Na rozgrzanym 500-6bar ,1000- 8bar-2000-11bar

Rewers i jazda spada do 4bar, dodam gazu ciśnienie rośnie do 11bar.

bober333
Pomocnik operatora

Maszyna: JCB sitemaster

Firma: priw


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej