wibako

Po wymianie termostatu wysoka temperatura 3CX '95

Re: Po wymianie termostatu wysoka temperatura 3CX '95

Postprzez bartifeeli » 04 Lut 2017 11:42

Widzę, że chwilę mnie nie było a temat się rozwinął…
Odpowiem tylko na te „super extra fajne” bzdury Kamala.

To żeś pojechał po bandzie człowieku… :lol: Takiego mądrowania się w temacie, o którym się nie ma pojęcia albo się go nie rozumie, jeszcze nie widziałem. Cienko to Twoje rozumowanie wygląda... :wall:
Od razu widać, że nie wiesz o czym piszesz i nie zrozumiałeś co napisałem ale ja Ci tego nie będę tłumaczył.
Nauczyłeś się tylko jednego zwrotu „super extra fajnie” jak przedszkolak ale tak naprawdę, jedyny śmiech co tu może wywołać, to Twoja ignorancja i to jak mocno w tym tkwisz. Ponadto gdy czytam takie wypowiedzi z praktycznie zerem merytoryki, od razu mam przed oczami pewną osobę, którą nazywam „psem gończym” posła Kaczyńskiego – Panią Krystynę Pawłowicz.
Pominę ten dreswagon, bo to już jest zbyt płytkie i żałosne. :bangin:


Kamal napisał(a):[...]
Super extra fajnie. Świat na dreswagenach się nie kończy. Wskazania na tablicy nic nie mają wspólnego nic a nic z rzeczywistą temperaturą silnika. Tak jest w zasadzie dziś w każdym współczesnym samochodzie. A już te, co maja termostat fazowy to już w ogóle jest super. Temperatura może być 60-110 a i tak pokazuje pięknie połowę skali
Kłaniają się ukryte funkcje zegarów (to najprościej), lub jazda z podłączonym komputerem diagnostycznym i np. DIS, gdzie live data pokazuje dokładne parametry. I wskazówka dokładnie odzwierciedla temp silnika, która jeżeli spadnie do 60*C to jest nieprawidłowa, wskazówka już opada, i jest to objaw usterki.

Kamal napisał(a):[...]
Super extra fajnie. Grzałka która obniża temperaturę. No po prostu 3 latek by tego nie wymyślił.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grza%C5%82ka
Grzałka tak jak napisałem podgrzewa element rozszerzalny w termostacie i np. w przypadku silnika M54 grzałkę tą można wyjąć jeżeli jest produkcji Wahler, bo Behr ma ją wklejoną na stałe.

Kamal napisał(a):[...]
No jasne nic a nic.....
Definicja grzałki powyżej.....
No comment.

Kamal napisał(a):[...]
Och bidoku tylko trochę.....Grzałka to grzałka i to wszystko a ty brniesz dalej w swoje mądrości życiowe.. i nikt nic nie myli, oprócz ciebie.
No comment.

Kamal napisał(a):[...]
A może to tak zwany brak wiedzy? Bo to się nazywa termostat fazowy. A termostat programowalny wygląda, czy też z programowalną temperaturą wygląda tak.

https://www.google.pl/search?q=termosta ... 40&bih=728
Brak wiedzy chyba z Twojej strony. I serio pokazałeś termostat pokojowy? Serio?? :woot: Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć ale minąłeś się z wiedzą szerokim łukiem. Można to nazwać termostat fazowy ale najściślej ujmując jest to termostat z regulacją programową.

Kamal napisał(a):[...]
To jest w miarę OK. Bo pytanie brzmi co jest wysoką temperaturą? Zwłaszcza że tu czasem prewencyjnie taki termostat otwiera się wcześniej.
Wysoka temperatura, to wysoka temperatura = :szukaj:


Kamal napisał(a):[...]
Zapnij INPE-e i pokaz to wszystkim. Niech się pośmieją....
Tu jest to opisane
http://autokult.pl/24875,termostaty-faz ... urzadzenie
http://www.autoeuro.com.pl/download/34
Zero merytoryki... :wall:
Po pierwsze nie „INPE-e”, tylko INPA (nie odmienia się).
Po drugie INPA, to trochę takie okrojone narzędzie do diagnostyki. Poznaj np. DIS.
Po trzecie nie potrzebne żadne programy – wystarczą funkcje zegarów i badania organoleptyczne.
I wreszcie po czwarte – pośmieją to się chłopaki na forach BMW jak im pokażę Twoje wypociny ;)


Kamal napisał(a):[...]
Ta....... jeden jest na potrzeby ECU a drugi jak jest to na blat, bo dziś często jest tylko jeden a info idzie po CAN na zegary. A nie na
potrzeby termostatu, są mnożone termometry.
Czasem jest też zintegrowany w jednej obudowie dwa czujniki.
Zgadzam się, że dwa czujniki temp płynu były w starszych wersjach silników wkręcone w głowicę a teraz jest jeden, ale chyba nie zauważyłeś, że jest jeszcze jeden przy chłodnicy (na wylocie), który kontroluje temp płynu za chłodnicą i jeżeli przekroczy ona bodaj 99*C – włącza się pierwszy bieg a powyżej stu kilku – drugi. Może być jeszcze wiatraczek na sprzęgle przy pompie wody ale on jest sterowany temp powietrza i włącza się na sztywno jeżeli powietrze za chłodnicą przekroczy 65*C, dlatego tak ważny jest kanał powietrza „osłona wiatraka” za chłodnicą, ponieważ są mniejsze straty ciepła, dzięki czemu szybciej bimetal „zaciśnie” olej w wiskozie.

Kamal napisał(a):[...]
Ta..... wiadomo ilość biegów wentylatora zależna od termostatu.... Super extra fajnie......
To ma sprzyjać ekonomice pracy silnika. A nie dla tego że taki jest termostat.
Człowieku cały ten temat termostatów z grzałkami, katalizatorów, EGR-ów, to nic tylko wymysły Unii i jej normy EUROX. Poza tym silnik pracuje najekonomiczniej, gdy osiągnie temperaturę roboczą (sprawdź sobie co to znaczy), dlatego tak ważne jest, żeby jak najszybciej doprowadzić do niej silnik ale też jej nie przekroczyć, w czym pomaga właśnie grzałka termostatu otwierając mocniej przepływ w dużym/długim obiegu.

Kamal napisał(a):[...]
No zwłaszcza w E30... Pisałem ci już że świat nie kończy się na dreswagenach. Te termostaty stosują inni producenci w swoich silnikach. A jak się coś podaje to trzeba ująć markę model, rok i silnik.
Bo niektórzy się z tego wycofali prowadząc akcje serwisowe i wkładali zwykłe.
Tego pajacowania też nie skomentuję.

Kamal napisał(a):[...]
Wskazówka dziś nie ma za dużo wspólnego z fizyczna temperaturą silnika. A silnik ze sprawnym układem chłodzenia jestem w stanie przytrzeć.
Po tym co napisałeś, jestem w stanie w to uwierzyć. Jestem w stanie uwierzyć, że Twój samochód nie spala oleju od wymiany do wymiany a nawet więcej – nie potrzebuje oleju, bo wlałeś ceramizer i nic się nie zużywa… :wall:
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Reklama

simmet
Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej