13 Sty 2017 23:21
Witam. Koledzy ja właśnie nabyłem JCB 3 cx contractor z 2005 roku tez power shift , nigdy wcześniej nie miałem okazji jeździć takim sprzętem , zawsze gąsienicowe. Okazuje się że koparka na 4 biegu po prostym łapie tylko 2000 obr/min i więcej nie che. Jedzie 2 km po płaskim terenie po asfalcie i nic więcej nie wydusi. Na 2 i 3 wchodzi na 2500 obr/min i trzyma ładnie, jak tylko wrzucam 4 maszyna jakby słabła i więcej jak 2000 obr nie chce się wkręcić.
Wymieniłem olej w skrzyni, cały układ paliwowy czyszczony, filtry nowe a tu bez zmian. Czytam te wasze posty i tak się zastanawiam czy może ja od niej za dużo wymagam a one tak po prostu tak mają? Nie miałem okazji jeździć inną maszyną żeby porównać więc liczy na was. Gdzie znajduja się te przekaźniki od jazdy, czy tu w kabinie przy bezpiecznikach i gdzie są te cewki od jazdy żeby sprawdzić napięcie?
Ostatnio edytowany przez
rudesmen, 18 Sty 2017 15:09, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Post wydzielony z innego tematu
18 Sty 2017 21:02
Zdecydowałem i dziś wyjąłem wtryski. U pompiarza okazało się że dwa dobre a dwa bardzo leją. Kupiłem wszystkie 4 końcówki wtrysku , jutro ma wymienić i montuje do maszyny. Ciekawe czy to było przyczyną braku mocy czy to jeszcze kwestia pompy , że za małą dawkę daje.
18 Sty 2017 21:04
Może być duża poprawa.
18 Sty 2017 21:19
Wtryski i pompę robi się jednocześnie. Wtryski i pompa pracują tak samo i tak samo się zużywają
18 Sty 2017 21:28
No właśnie słyszałem zeby wyjąć pompe i wtryski razem, ale pompy sam nie wyjmę a wtryski mi się udało. Pompe może i wyjmę ale pewnie nie bede potrafił dobrze poskładać. Wtryski zamontuje jutro , poskładam i bede testował. Zapomniałem napisać że na trzech cylindrach były zbyt duże luzy zaworowe i mechanik z sąsiedztwa wyregulował je. Może to też coś da. Jak się okaże ze maszyna nadal nie ciągnie to dzwonie po serwisantów wyciągam pompę wtryskową.
18 Sty 2017 21:39
Nie oczekuj zbyt wiele. Na zwykłym zmienniku i tak czuje górkę i tak.
28 Sty 2017 02:48
Tysiąc tematów na forum - STALL TEST
28 Lut 2017 15:25
Chłopaki z Radomia rozmawiali już z Tobą i pompa już w trakcie naprawy, wtryski nowe. Myślę że to będzie to
-- Wto Lut 28, 2017 3:25 pm --
No i jest chyba problem. Pompa wtryskowa wróciła od pompiarza i powiedział że jest w idealnym stanie, wtryski nowe i jedyne co to koparka przestała strzelać z wydechu na pełnym gazie ale siły jakby nadal brak. Zrobiłem stall test i z 2500 spada do 1600 obr.
Zastanawiam się czy nie ściągać głowicy i zawory zrobić
02 Mar 2017 13:15
Ja mialem bardzo podobna sytuacje w moim contractorze z tym ,że rocznik 2002 z silnikiem perkinsa i pompą delphi dp200. Zapewne U Ciebie jest juz nowszy silnik. U mnie również pompa była ok wszystkie filtry pozmieniane. Wymieniłem pompę paliwową -u mnie jeszcze mechanicza oraz świecę plomieniową ,ktora prawdopodobnie była nieszczelna i wszystko wróciło do normy. U Ciebie pewnie juz jest pompa elektryczna a i nie wiem czy wystepuje plomieniowka ale moze posprawdzaj w tym kierunku.
05 Mar 2017 23:15
Kolego, dzięki za podpowiedź ale moi mechanicy już szukali plomieniowki i stwierdzili że jeśli mam 4 świece żarowe w głowicy to plomieniowki nie będzie w układzie. Myślę jeszcze czy nie kupić tej pompki elektrycznej z filtrem paliwa i wymienić na nową. Niby działa ale może za małe ciśnienie podaje tego paliwa i brakuje jej przy pełnych obrotach
06 Mar 2017 06:49
A kopci na czarno? biało?
08 Mar 2017 22:55
Z tym kopceniem to było tak ,że na początku przed wyjęciem pompy to nic nie kopcił nawet przy pełnym dodaniu gazu. Chłopak z serwisu powiedział że powinna rzucić dymka przy pełnym dodaniu gazu. Stwierdziliśmy że pewnie pompa paliwowa nie daje dawki paliwa jak trzeba i dlatego wyjęliśmy pompę. Pompiarz ocenił że pompa jest w idealnym stanie i bardzo dobra , pytał nawet ile koparka ma mtg, powiedziałem tak jak jest ze 5 tys mtg. Po zamontowaniu tej pompy do koparki okazało się że to przerywanie na pełnym gazie i rzucanie białym dymkiem podczas tego gazowania zniknęło. Mechanik twierdzi że był niepoprawnie ustawiony zapłon. Ustawił po swojemu no i jakby sie poprawiło. Tylko dlaczego nie ma tej siły podczas jazdy i ten stall test wypadł chyba fatalnie bo obroty spadły z 2500 na 1600. Czy szukac jeszcze w silniku np głowica i zawory czy to raczej coś w skrzyni, zmiennik itp.
Jak serwisant mierzył ciśnienie w skrzyni to mówił że jest coś koło 14 bar i że spokojnie jeszcze pojeżdżę. Nie wiem co miał na myśli. Biegi włączają się ładnie wszystko śmiga.
08 Mar 2017 23:03
W układzie paliwowym skoro nie kopci to za mało podlewa.
09 Mar 2017 23:17
Dziś zauważyłem kolejną sytuację podczas jazdy gdy wrzucę 4 bieg to na pulpicie bocznym zapala mi się przycisk żółwia, jakbym go włączył. Nie wiem czy to normalne czy coś nie tak
11 Mar 2017 01:07
KROPLÓWKA
09 Kwi 2017 22:31
Zrób kroplówkę tak jak Mechanior Ci mówi i wtedy szukaj dalej przesuwając się z podłączeniem paliwa bliżej zbiornika tym samym wykluczając kolejne połączenia, filtry, separatory.
Skoro na stall teście wyszedł Ci taki wynik to nie szukaj w skrzyni a w silniku. No ewentualnie zmiennik momentu może dawać zbyt duże obciążenie tak jak ostatnio rozmawiałem z Mechaniorem bo miałem podobny problem ale w maszynie z torqulockiem.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.