wibako

Perkins AA - wentylator

Perkins AA - wentylator

Postprzez bartifeeli » 27 Sty 2017 21:31

Bry.
Panowie piszę z prośbą o poradę w przy rozkręcaniu wentylatora.
Otóż mam wyciek spod dolnej części obudowy termostatu w Perkinsie AA (leci między obudową a głowicą), i żeby to odkręcić, muszę zdjąć cały wentylator. Problem w tym, że dwie śruby nie chcą ruszyć a dostęp do nich jest kiepski (jedynie na klucz płaski oczkowy). Pomogłoby zdjęcie koła pasowego z osi i wygląda jakby było to możliwe, jakby było przykręcone czterema śrubami razem z wirnikiem ale pukając w koło, skubane nawet nie drgnie.
Czy ktoś to wie, czy tak się da zdjąć, czy też trzeba ściągaczem jak już jest wszystko na stole.

Tutaj zdjęcie pomocnicze. Nr1 chciałbym zdjąć z nr2.
https://drive.google.com/open?id=0B9GZK ... F9sT09sejQ
Image

W element nr2 też pukałem ale nie idzie nic. Na zdjęciach w sieci widać, że powinno to zejść z łożyska ale tam nie ma tej "przedłużki"/dystansu (nr2), więc może coś źle myślę? Nie chcę tego rozwalić....
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Reklama

simmet

Perkins AA - wentylator

Postprzez zeppelin zm 15 » 27 Sty 2017 21:59

Masz problem z odkręceniem wentylatora? Bo troche nie rozumiem. Śruby są długie i przechodzą przez ten dystans, koło pasowe i gwinty są aż w piaście osi pompy wody. Ten dystans ma bank musi zejść ale zazwyczaj ciężko schodzi bo jest ciasno dopasowany. Musisz go zdjąć jako pierwszy, w innym wypadku koła pasowego nie zdejmniesz.

Autor postu otrzymał pochwałę
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Perkins AA - wentylator

Postprzez mechanior » 27 Sty 2017 22:08

Znamy problem, znamy.... :D
No niestety jak to zwykle bywa przy połączeniu AMELINIUM ze stalą narażonym na warunki atmosferyczne dochodzi do korozji i to białe gówno (tlenek glinu) zachowuje się jak cement.
Dysponując odrobiną cierpliwości i kluczami giętymi typ "S" oraz zestawem nasadek różnej długości wraz z małą grzechotką 1/4 cala można rozkręcić podstawę termostatu bez ściągania koła wentylatora i tak zazwyczaj to robię.

Natomiast jeśli trzeba zdjąć piastę to palnikiem LPG (propan-butan) podgrzewam dosyć mocno aluminiową przedłużkę i po kilku klepnięciach młotkiem powoli schodzi, jak powstanie szczelina to podważam systematycznie breszką/łapką i problem rozwiązany. Nawet jak trochę uszkodzisz ten aluminiowy element czy to z boku młotkiem czy od strony koła pasowego podważając czymś ostrym to jest to bez znaczenia, nie udało mi się do tej pory zepsuć żadnego mimo dosyć ostrego traktowania, zresztą wystarczy dać na tokarkę do wyrównania podstawy.
Obowiązkowo dokładnie wyczyścić piastę oraz otwór aluminiowej podstawy, smaruje potem smarem aluminiowym bądź miedzianym by choć trochę zabezpieczyć przed korozją...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Perkins AA - wentylator

Postprzez bartifeeli » 27 Sty 2017 22:35

Ja już myślałem, żeby zalożyć klucz na ten ameliniowy dystans i strzelić rozrusznikiem ale może być to kosztowna metoda, aczkolwiek pewnie pasek by się tylko zjarał...
zeppelin zm 15, jak widać na zdjęciu, wirnik jest już zdjęty tylko dalej mam problem. Zresztą już mi wyjaśniłeś razem z "Naczelnikiem" jak to jest zrobione. Jutro pomęczę.
Dzięki Pany! :piwo:
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Perkins AA - wentylator

Postprzez dawidg2 » 27 Sty 2017 23:03

zeppelin zm 15 napisał(a):koło pasowe i gwinty są aż w piaście osi pompy wody

akurat pompa wody jest osobno w tym silniku widać ją powyżej koła na zdjęciu.

mój akurat taki pacjent stoi na palecie wyjęty z Schaeffa, to się maestry od remontu pomęczą przy zdejmowaniu koła :D

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Perkins AA - wentylator

Postprzez mechanior » 28 Sty 2017 02:37

To nie pompa wody tylko piasta wentylatora.
Jak jest dostęp to nie ma problemu - wystarczy zaje... eee... puknąć młotkiem. Wtedy ameliniowy przedłużacz zejdzie, zresztą nie zawsze występuje bo to zależy od konfiguracji/aplikacji silnika
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Perkins AA - wentylator

Postprzez zeppelin zm 15 » 28 Sty 2017 08:37

Sory zmyliło mnie trochę zdjęcie

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Perkins AA - wentylator

Postprzez bartifeeli » 28 Sty 2017 17:01

Poszło bez problemu a co najdziwniejsze - przylgnie czyściutkie. Nie spodziewałem się tylko, że tuleja, na którą wchodzi ten dystans jest długości około 5cm. W sieci widać tylko takie z kołnierzykiem max 5mm, i waliłem w to młotkiem, żeby na bok zbić a wystarczyło zsunąć ręką jedno z drugiego... :bangin: Dobrze, że młotek drewniany, to śladu nie ma od klepania.

Tak jak Mechanior napisał, to jest tylko podstawka z łożyskiem i na niej koło pasowe+wentylator. Pompa obiegowa jest przy rozrządzie przed pompą wtryskową. W poniedziałek zrobię więcej zdjęć, to wrzucę dla jasności.
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej