wibako

JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 21 Mar 2017 13:01

rozumiem, wszystko jasne, a moze masz pomysł czemu gasnie kiedy upuszczam/podnosze łapy ?

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


Reklama

simmet

JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez ezsimo » 21 Mar 2017 13:50

Prawdopodobnie masz problem z zaworem MRV (główny zawór przelewowy w rozdzielaczu części ładowarkowej). On powinien być ustawiony na coś koło 130-140 bar. Jeśli jest za wysoko albo nie działa albo silnik słaby to łapy nie mają zaworów ARV i będzie gasiło silniki. Pozostałe obwody mają zawory ARV więc przy niesprawnym MRV możesz nie zauważyć problemu.

Masz przednią łychę bez krokodyla i rozdzielacz Hamworthy z jedną dźwignią ?
Jeśli tak to przed dźwignią (od przodu maszyny) w rozdzielaczu siedzi zawór MRV.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 21 Mar 2017 15:08

a jak sie go ustawia ? , tak mam łyżke bez krokodyla i rozdzielacz z jedną dzwignią , dzieki juz wiem w takim razie gdzie szukać,
widze ze znasz bardzo dobrze temat, jak myślisz co mozna zrobić cieknacym tylnym konikiem, wymieniłem uszczelniacze na siłownikach przesuwu i nic nie pomoglo, po 2-3 godzinach pracy cieknie i mam pełne wiadro do spuszczenia śrubą od dołu konika

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez ezsimo » 21 Mar 2017 15:29

Wkręcasz albo wykręcasz, w ten sposób regulujesz ciśnienie otwarcia MRV. Do regulacji musisz podłączyć manometr (można albo w zawór pomiarowy przy pompie albo w rozdzielaczu osprzętu koparkowego - odkręcasz przewód metalowy idący do zaworu hydraclamp i w to miejsce podłączasz manometr - gwint jeśli dobrze pamiętam 1/4" BSP).

Co do konika to prawdopodobnie masz luzy na listwie, większość tych maszyn ma. Regeneracja dosyć nieprzyjemna (ciężkie ramię) i prawdopodobnie kosztowna. Tam powinny być tuleje, które są nie do dostania, można jedynie próbować coś dorobić. Dodatkowo jest kilka wersji konika a same cylindry mogą być albo 4,5" albo 5". Wymieniałeś tam komplet uszczelnień ? Nie masz rys na cylindrach ?

Aha, formalnie rzecz biorąc to przekładnia pod konikiem powinna być zalana ok. 4-5 L oleju przekładniowego (może być ten sam co do manualnej skrzyni biegów). Ale jak masz wyciek to nie ma sensu zalewać, bo cały olej i tak wyleci. Gdybyś miał szczelne to zalanie olejem przekładni zębatej znacząco poprawia komfort pracy (mniejszy luz na ramieniu).

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 21 Mar 2017 15:40

rozumiem, załatwie sobie manometr i podziałam, obawiam sie tylko ze to moze byc tez temat pompy wtryskowej i jej złego ustawienia (opoznienie/wyprzedzenie) bo jak zimny to nie pali bez plaka, czyli w konsekwencji słabej mocy silnika, ale sprawdze tez zawór MRV

tak, wymienilem komplet uszczelnien na jednym i drugim cylindrze od tłoków przesuwu, jeden cylinder mial w jednym miejscu zasniedziałe pole tak jakby po nim nie chodził tam tłok,ale porysowane nie były , ja spuszczam ten olej na zero bo po godzinie/dwoch mam juz tak ze sie juz i tak olej góra przelewa
czyli rozsadnie liczac nic z tym wyciekiem nie zrobie raczej:(

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez ezsimo » 21 Mar 2017 17:00

Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz - zawór MRV powinien być ustawiony na ok. 140 bar a zawory ARV na trochę wyższe ciśnienie (zależnie który, ale tak koło 150-160 bar). Jeśli dociągniesz do oporu np. siłownik łyżki i idzie przelew w rzodzielaczu po ARV zaworu łyżki i silnik się nie dusi to znaczy że silnik radzi sobie z ciśnieniem wyższym niż powinno być ustawione na MRV. Wtedy problemu bardziej szukaj przy zaworze MRV.

Co do obrotu - czy to pole było na górze czy na dole cylindra kiedy jest on zamontowany ?

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 21 Mar 2017 17:09

nie sprawdzałem jeszcze ciśnien, ale jak zrobie teraz tak łyżka to silnik wyraznie przygasa, nie tak szybko jak przy wysuwaniu łap, ale przygasa i po wyraznie dłuższym przytrzymaniu zgasnie

-- 21 Mar 2017 16:07 --

jesli chodzi o cylinder to bylo u góry , nie na samej górze ale jakby w rogu góry cylindra

-- 21 Mar 2017 16:08 --

skolei uszczelka na cylindrze była bardzo zjechana po przeciwnej stronie, tak jakby cylinder tarł za mocno po jednej stronie a po drugiej wcale albo mało

-- 21 Mar 2017 16:09 --

teraz tak sobie mysle , ze moze zrobic jakies odsysanie tego oleju z dołu, ale to bedzie rzezba do tego trzeba by chyba pompe dokład i jakis system jej uruchamiania, no nie mam pomysłu

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez ezsimo » 21 Mar 2017 22:14

Jeśli silnik jest OK a zawory ARV ustawione na rozsądne ciśnienie to silnika na średnich obrotach nie powinno gasić.

Co do obrotu to wszystko wskazuje na to, że mechanizm masz tak zjechany, że dociska listwę zębatą, na której końcach znajdują się tłoki. Dlatego na górze masz brud na cylindrze (tłok tam nie dociska) a na dole starte uszczelnienia. Odsysanie płynu to nie rozwiązanie, przy tak zużytych tulejach luzy będą powiększały się momentalnie a co gorsza może polecieć wielowypust i wtedy będzie jeszcze większy problem.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 22 Mar 2017 11:23

myśle ze jest zle ustawiona pompa paliwa (zapłon), ale w pierwszej kolejnosci sprawdze ciśnienia wg tego co pisałeś,

to ze zjechaniem mechanizmu to jest bardzo prawdopodobne, co proponujesz zrobić ? da sie samemu zrobić remont konika ?

-- 22 Mar 2017 10:21 --

zastanawiam sie które to tulejki mogły sie wyrobić ? z tego rysunku : http://puu.sh/uwl77/0c9a96ce83.jpg

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez ezsimo » 24 Mar 2017 11:22

Wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie (JCB 3C, silnik Leyland 4/98):
- przy prawidłowym ustawieniu MRV na 138 bar przy wysuwaniu podpór, obrocie lub dojściu do końca siłownika oraz przy obrotach ustawionych na 1200 RPM silnik nie gaśnie, ale obroty schodzą do ok. 1000 RPM (olej w układzie lekko rozgrzany),
- przy ustawieniu MRV na ok. 200 bar dusi silnik nawet przy 1500 RPM przy wysuwaniu podpór, przy innych funkcjach gdzie są dodatkowo zawory ARV tylko przydusza silnik ale nie do zatrzymania.

Jeśli MRV masz dobrze ustawiony a silnik w sensownym stanie to przy 1500 RPM nie ma opcji żeby silnik zgasić, bez względu jak długo będziesz trzymał na oporze. W czasie kiedy MRV się aktywuje będziesz słyszał charakterystyczne syczenie w przednim rozdzielaczu.

Żeby ustawić MRV odkręcasz najpierw nakrętkę nieprzelotową - zaślepkę i pod spodem masz śrubę zabezpieczoną kontrnakrętką. Luzujesz kontrnakrętkę i możesz regulować płaskim wkrętakiem. U mnie jeden obrót to ok. 20 barów, wykręcając obniżasz ciśnienie zadziałania MRV.

Autor postu otrzymał pochwałę

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C 1980 nie skreca na postoju

Postprzez Jizu » 26 Mar 2017 22:14

- nie ma czym sprawdzic cisnienia, po prostu sprawdze czy dziala zawor tak jak opisales i obnize cisnienie na nim wykrecajac go i zobacze co bedzie sie działo , jutro sobota wiec od rana zaczynam działania, dzieki za konkretny opis

-- 26 Mar 2017 21:14 --

zrobiłem temat pompy, znalazłem przyłacze na ramie, tak jak pisałem , zatkałem odpowietrznik i wszystko chodzi b.dobrze,
w przyszła sobote zrobie zawór, bo w tą juz nie zdarzyłem , bylo troche dorabianie weży do pompy itp. a chciałem jeszcze pokopać
czy Twoja maszyna ma wskaznik paliwa ?

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej