wibako

JCB 3C II konik naprawa

JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 28 Paź 2017 22:31

Jak nie jest mocno wytłuczony to zostaw jak jest. Zredukowanie tego luzu jest bardzo kłopotliwe i kosztowne, jeśli nie jest duży to nie ma sensu się w to bawić.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Reklama

simmet

JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 07 Lis 2017 16:50

a jaką w ogóle metodą można go skasować ? bo ja w sumie nie wymyśliłem jeszcze metody

-- 07 Lis 2017 15:50 --

troche info w czasie działań :
- tulejki mam z brązu (wygladaja cześciowo na oryginał) i takie dorobie
- wielowpustu wewnetrznego nie znalazłem nikogo kto może zregenerować
- wałek mozna dorobić z ciut wiekszym wielowypustem i tak skasować luz na wielowypuscie
ja nie dorabiam bo mam mały luz
- wiekszość to temat dorabiania bo wiekszosci tulejek sie juz nie kupi, wałka tez sie juz nie dostanie

temat jest juz w regeneracji, teraz szukam uszczelek na tłoki w mechanizmie obrotu, moze ktoś wie gdzie kupić cały komplet
bo te co kupiłem kiedys w Hydro-Czesci to były same gumy i oringi , bez zbieraka plastikowego

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 07 Lis 2017 18:49

Tulejki i wałek są niedostępne nowe, tulejki łatwiej i taniej dorobić niż szukać gdzieś oryginałów. Jeśli ktoś ma to ceni jak złoto, więc szybciej dorobić. Dorobienie wałka to byłby spory wydatek, materiał i dosyć trudna robocizna (nacinanie koła zębatego na podzielnicy i wielowypustu) nie będą tanie. Dodatkowo wymiana wałka bez zębatki może dać trudne do przewidzenia efekty, włącznie z tym że mogą się obie części bardzo szybko zużyć.

Co do zestawu uszczelnień to spróbuję pomóc, napisz tylko czy masz cylindry siłowników obrotu 4" czy 5" ?

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 07 Lis 2017 20:47

- dorobienie tulejek liczą mi tak że 56 zł kilogram materiału, ale trzeba pamietać że liczone są pełne wałki przed wytoczeniem,
+ robocizna 100 zł/h
- za dorobienie wałka cena jaką ustaliłem to 2000 tys , ale tak jak pisałem , nie robie tego
wszystkie ceny netto

jak się sprawdza czy mam wersje 4 czy 5 ?

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 07 Lis 2017 22:09

Z jakiego gatunku brązu będziesz robił tuleje ?
Ceny wydają się rozsądne. Jeśli cena za wałek to cena z dobrym materiałem (odpowiedniej jakości stal) to bardzo dobra cena. Wytoczenie i wyfrezowanie tego wałka to naprawdę sporo roboty, a ze względu na koło zębate trzeba toczyć z grubego wałka i zebrać dużo materiału.

Zmierz średnicę tłoka albo cylindrów - one występowały w dwóch odmianach, wcześniejsza 4" i późniejsza 5".

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 12 Lis 2017 22:00

podobno ma być ten rodzaj brązu co był, zobaczymy bo dostane info jak już przyjdzie dokładna wycena materiałów z wagami,
też mam takie wrażenie , że ceny są "normalne", zobaczymy jak to wyjdzie finalnie ;) na razie brzmi w miare dobrze
wycena wałka też była w twardości stali tej co była

w sobote zmierze średnice tłoka/cylindrów i dam znać

-- 09 Lis 2017 16:00 --

tulejki będą z brązu P101

-- 12 Lis 2017 21:00 --

takie mam średnice tłoka
koszt materiału wyszedł około 1200 zł
robocizna 1000 zł
Załączniki
t2.jpg
T.jpg

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


Re: JCB 3C II konik naprawa

Postprzez dawidg2 » 13 Lis 2017 00:31

Zmierz rure tłoka wewnątrz. Ale po uszczelce pewnie masz 5 cali.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 13 Lis 2017 01:02

W poprzednim poście wprowadziłem trochę w błąd bo pisałem z pamięci. Cylinder obrotu ma 4 i 1/2" w starszej wersji (a nie 4" jak wcześniej pisałem) albo 5". Wymiar musi być albo 4 1/2" (czyli ok. 11,25 cm) albo 5" (czyli 12,5 cm). Spróbuj zmierzyć cylinder albo uszczelniacz bo tu wychodzi niejednoznacznie, a różnica jest na tyle nieduża, że na oko trudno stwierdzić. Raczej skłaniałbym się, że jest to wersja 4 1/2" (starsza).

Brąz to B101 to brąz cynowo-fosforowy. Zastanowiłbym się czy nie zastosować BA1032 czyli brązu aluminiowo-żelazowo-manganowego. Jest bardzo twardy i ma wysoką odporność na korozję oraz obciążenia uderzeniowe. Nie wiem z jakiego materiału były tuleje oryginalne. Czy ślusarz to sprawdzał i na tej podstawie zaproponował B101 ?

Co do kosztu materiału to wyszedł dosyć duży - jeśli liczyli z pełnych wałków (prętów) to może da się dobrać odpowiednie rury grubościenne do toczenia, wtedy koszt materiału będzie diametralnie niższy.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 13 Lis 2017 07:55

- oki, zmierze tuleje
- ślusarz twierdzi że sprawdzał i dlatego dał B101 bo wg niego taki tam był
- wszystkie tuleje były liczone z pełnych wałków wg wagi wiec odpad jest bardzo duży

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 13 Lis 2017 11:52

A wiesz może jak sprawdzał ? B101 ma twardość ok. 90HB, a BA1032 ok. 120HB.

Skoro uwzględnili toczenie z pełnych wałków to już rozumiem skąd tak dużo godzin wyszło i skąd taka cena ;)
Zobacz czy przypadkiem nie da się znaleźć odpowiednich tulej (rur grubościennych) jako materiał. Pamiętaj też że wiór idzie na złom, więc jak wytoczą z pełnych wałków to są mocno na plusie, tak z 20 PLN / kg ;)

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 19 Lis 2017 08:24

nie mam pojecia jak spawdzali ale zapytam, no tak ja myśle że juz tak zrobili żeby zarobić jak najwiecej ;)

-- 19 Lis 2017 07:21 --

i zdjecia jeszcze raz

-- 19 Lis 2017 07:24 --

czy na rysunku śruba 19 , to jest śruba spustowa oleju , czy śruba regulacji położenia wałka w pionie, (wkrecając podnosimy wałek)
pytam bo jej nie miałem, ktoś ją wykrecił i nie wiem jaką długość dobrać
Załączniki
c2.jpg
c1.jpg

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 19 Lis 2017 11:10

Wygląda na to, że masz cylinder 4 1/2" (czyli ok. 11,25 cm). Zestaw uszczelniający na jedną stronę ma numer części 991/00011 (do cylindrów 5" jest 991/00010).

Śruba 19 to regulacja wałka góra dół ale nie wkręcając / wykręcając śrubę tylko dodając lub odejmując odpowiednie podkładki. Spust oleju to śruba nr. 14.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Jizu » 10 Mar 2018 22:43

a gdzie go kupić żeby był kompletny bo to co kupowałem w serwis-kopie to były same gumki bez plastikowego zbieraka,
czyli na tej śrubie opiera sie wałek ? pytam bo mam ją dorobioną i ja wkrecam to czuje ze wpycham wałek do góry i nie wiem jak go ustawić , czy dużo go podnieść ?

-- 20 Lis 2017 10:23 --

już znalazłem - 130 zl brutto

-- 10 Mar 2018 21:43 --

generalnie wielki sukces, ramie chodzi, nie cieknie, jest idealnie,

a czy ktoś moze wie jak bardzo powinna być wkrecona w korpus śruba numer 19 ze schematu ze strony drugiej tego postu ?

Jizu
Młodszy operator

  • Posty: 121
  • Rejestracja: 05 Mar 2017 20:38

Maszyna: JCB 3C II

Firma: Miklosz


Re: JCB 3C II konik naprawa - przesuw

Postprzez asknm72 » 28 Mar 2020 16:49

witam wszystkich,
jestem od niedawna posiadaczem jcb 3c (reszty nie wiem - brak tabliczki )
po kilku dniach obrót padł, widać że wałek się kręci - przez wnętrze konika, zatem.... koń do wymiany.
chciałbym zdemontować cały wieszak, czyli odkręcić śruby od hydraulicznych mocowań, i zdjąć całość
Czy ktoś może podpowiedzieć coś, podesłać jakieś skany z książki napraw, udzielić porad chętnie tel.
jestem z mazowieckiego okolice Mińska maz.

Dzięki
Pozdrawiam
Krzysiek
602643131

asknm72
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 24 Mar 2020 17:52

Maszyna: jcb 3c, jumz d65

Firma: priv


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 28 Mar 2020 17:35

Podejrzewam, że masz uszkodzony albo wielowypust na wałku (na poniższym diagramie nr 4) albo gniazdo we współpracującej części. Dwie najczęstsze przyczyny braku obrotu to właśnie albo problem z tym połączeniem wielowypust-gniazdo albo pęknięcie wałka 4 pomiędzy kołem zębatym, współpracującym z poziomą listwą zębatą 19 a wielowypustem.
W obu przypadkach najczęściej powodem awarii jest zbyt duży luz na współpracujących elementach, co powoduje że siły przenoszone są nie przez tuleje w odpowiednich miejscach, a właśnie przez wałek 4, który powinien normalnie przenosić tylko obciążenia związane z obrotem.

W którym miejscu widzisz obracający się wałek ? W pierwszej kolejności wyklucz pęknięcie wałka. W każdym przypadku naprawa obrotu nie jest niestety ani prosta ani tania.

Image

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez supermajku » 28 Mar 2020 20:22

Czy śruba 16 kasuje tam luz? Tak jak np kiedyś to było w maluchu?

supermajku
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 20 Mar 2020 23:10

Maszyna: Będzie

Firma: moja własna


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 28 Mar 2020 21:28

Według moich obserwacji to żadna ze śrub nie wpływa na luz. Jak są wyrobione tuleje i współpracujące z nimi bieżnie to nic się nie da zrobić poza dorobieniem nowych albo innego rodzaju obróbką elementów.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez asknm72 » 29 Mar 2020 08:45

obracający się wałek widzę po zdjęciu dekla na górze kolumny- konika, ale!! udało mi się kupić cały wieszak który jest zamocowany do koparki. Problemem teraz jest wymiana. są 4 nakrętki 57mm, i hydrauliczne blokady które u mnie cosik nie działają. Rzecz w tym jak to się trzyma ramy, jak rozblokować mechanicznie, jak są kontrowane nakrętki z nacięciami. Czy sworznie ramienia i siłownika mają kołki jako blokady przed wysunięciem czy inne ustrojstwa.???
Ezsimo, masz może jakąś instrukcję do tej maszyny c3 ?
jest szansa otrzymać, może odkupić ?
dzięki
K

asknm72
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 24 Mar 2020 17:52

Maszyna: jcb 3c, jumz d65

Firma: priv


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez ezsimo » 29 Mar 2020 19:20

Konik do ramy zamocowany jest czterema śrubami, które w czasie pracy dociskane są hydraulicznie przez hydroklampy. Aby zluzować hydroklampy przestawiasz zawór (jedyny osobny poza głównym rodzielaczem - taka dźwigienka przekręcana prawo-lewo) i musisz postawić maszynę na ramieniu aby hydroklampy się zluzowały (one mają działanie hydrauliczne tylko w jedną stronę - jak masz zawór w pozycji pracy to idzie na nie ciśnienie w czasie używania innych funkcji, jak masz zawór w pozycji przestawiania konika to hydroklampy są połączone z przelewem i olej wraca po prostu do zbiornika na powrocie). Stąd do ich zluzowania czasem trzeba trochę siły, szczególnie jak nikt dawno tego nie ruszał.

Uważaj też przy demontażu - nie wszyscy zdają sobie sprawę z wagi tylnego ramienia - ono waży według moich szacunków między 1 a 2 tony, trzeba solidnie podeprzeć albo użyć dźwigu lub widlaka żeby sobie nie zrobić krzywdy. Sugerowałbym demontaż najpierw całego ramienia a później dopiero samego konika, który też swoje waży.

Co do instrukcji to mam tylko oryginały w wersji papierowej, ale w tym przypadku wiele Ci to nie pomoże bo nigdzie nie ma procedury demontażu tylnego ramienia ani konika. Jedyne co jest w dokumentacji to schematy z numerami części (stąd skan który wkleiłem).

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


JCB 3C II konik naprawa

Postprzez Grzesiek1325 » 29 Mar 2020 22:44

W pewnym sensie byłem świadkiem nie udanej regeneracji konika w 4 cx nwm jak to faktycznie robią firmy ale w tym przypadku było to tak że w koniku na wielowpuscie był luz właściciele chcieli go zregenerować więc wielowpust roztoczyli dorobili tuleje z wielowpustem umieścili ją w koniku opspawali zfrezowali i złożyli wszystko do kupy nie minęło pół roku tuleje obrucilo bylo ponad 2 metry luzu na rozłożonym ramieniu prubowalli ratować przewiercili w koniku przez tuleje 4 śruby to już praktycznie nic nie dało robili na tym dalej w efekcie pękł konik w miejscu tego wieloklin także naprawdę dobze wybierz firmę która się tym zajmie i dowiedz dokładnie w jaki sposób to powinno być robione żeby partacze nie narobili dodatkowych problemów

A dodatkowe pytanie czy np od 4cx konik nie podejdzie bo ja widziałem na necie nowego konika za bodajże 3 tys

Grzesiek1325
Pomocnik operatora

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Brak


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej