12 Lip 2017 19:09
Marka i model maszyny: JCB 4CX
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: vin sli4cxfs6e0968042
Witam
Panowie moja maszynka (4cx z 2006 roku) zaczyna być słabowata. Po sprawdzenii ciśnień na poziomie 150 bar, echanior powiedział że pada pompa hydrauliczna (zębata). Vin maszyny to sli4cxfs6e0968042. Czy ktoś z kolegów ma możliwość sprawdzenia w serwisówkach na podstawie vin-u jaką pompę powinienem kupić i ewentualnie gdzie żeby nie zdarli skóry ze mnie?. Interesuje mnie też numer katalogowy tej pompy.
Z góry dziękuję za pomoc
13 Lip 2017 16:59
Przepraszam ale nawet ja jako totalny laik zastanawiam się co "zaczyna być słabowate" Kopanie , spychanie czy może jazda ?
13 Lip 2017 21:17
Witajcie
Malyslon masz rację
- faktycznie zbytnio się nie określiłem. Bardzo wolne są ruchy pustym ramieniem tylnym jak i podnoszenie przedniej szufli. Jak podnoszę przód i naciskam w lewarku przycisk który wzmacniać powinien hydraulikę to nic się nie dzieje. Jest dosłownie lipa. Idzie pracować ale jak mam urobek na przedniej łyżce to już 30 m przed wysypaniem podnoszę szuflę - takie to jest wolne.
Ciśnienia sprawdzone są rzecz jasne na pompie hydraulicznej.
Jazda jest okej tył przód bez zastrzeżeń.
Prosiłbym o pomoc w dobraniu pompy hydraulicznej, czy lepiej jakiś zamiennik czy oryginał. Gdzie kupić by nie przepłacić. Jakie numery seryjne
. Dzięki. Pozdr.
14 Lip 2017 08:46
Proszę się tylko nie śmiać z moich pytań i rozważań . Zauważyłem czytając to forum że w większości odpowiadający skupiają się na głównych elementach i przeważające odpowiedzi to - WYMIANA .
Po opisie jaki zrobiłeś to ja bym sobie zadał pytanie czy czasem to nie jakaś pierdoła co powoduje ograniczenie przepływu oleju . Tak na mój chłopski prosty rozum jeśli pompa ( układ hydrauliczny ) nie ma odpowiedniej wydajności ze wzglądu na blokowanie np. na filtrach albo gdzieś indziej lub tez stary olej lub zbyt mała jego ilość to możemy założyć każdą pompę a ruchy dalej będą zwolnione . Ale mówię proszę się nie śmiać z mojego myślenia bo dopiero wchodzę w świat koparko ładowarek .
14 Lip 2017 09:41
Jesteś chyba na etapie pieluch kolego dopiero... Poczytaj sobie trochę na temat hydrauliki. Jak działa. Jakbyś miał zbyt niski poziom oleju to pompa łapała powietrze a to skutkowało by szarpaniem. Filtry są na zasilaniu pompy a nie na wyjściu ciśnienia z pompy. Jaki miał by sens filtr za pompą? Filtr ma chronić w pierwszej kolejności pompę bo jako pierwsza jest najbardziej narażona na uszkodzenia spowodowane zanieczyszczeniami w oleju. Gdyby "coś" blokowało przepływ oleju to silnik byłby znacznie obciążony a autor tematu nic takiego nie pisze. Mam rację?
14 Lip 2017 15:21
zeppelin zm 15 napisał(a):Jesteś chyba na etapie pieluch kolego dopiero..
Moje pieluchy i to co w nie zrobię . Nie miałem tyle szczęścia by urodzić się od razu z wiedzą na temat hydrauliki jak kolega . Rozmawiając człowiek się uczy i chyba po to te forum jest utworzone . Poczekam na rozwiązanie problemu , może kolega napisze co było problemem i jak go rozwiązał .
14 Lip 2017 18:57
zeppelin zm 15 napisał(a): Filtry są na zasilaniu pompy a nie na wyjściu ciśnienia z pompy. Jaki miał by sens filtr za pompą? Filtr ma chronić w pierwszej kolejności pompę bo jako pierwsza jest najbardziej narażona na uszkodzenia spowodowane zanieczyszczeniami w oleju. No i tutaj się kolego zeppelin zm 15 mylisz się na całego .Filtr hydrauliczny , przeważnie jest na powrocie do zbiornika . gdyby był przed pompą do wymiany jego musiałbyś spuszczać cały olej . Logika filtra przed zbiornikiem jest taka że w zbiorniku masz olej filtrowany i wszystkie zanieczyszczenia z całego układu są w filtrze a nie w zbiorniku
14 Lip 2017 19:26
Tzn z tego zdaje sobie sprawę bo o tym wiem. Chodziło mi o to że filtr jest "przed" pompą a nie "za" pompą. Nie sprecyzowałem dokładnie w którym miejscu.
14 Lip 2017 20:14
zeppelin zm 15 napisał(a):Filtry są na zasilaniu pompy a nie na wyjściu ciśnienia z pompy. Jaki miał by sens filtr za pompą? Filtr ma chronić w pierwszej kolejności pompę bo jako pierwsza jest najbardziej narażona na uszkodzenia spowodowane zanieczyszczeniami w oleju. Gdyby "coś" blokowało przepływ oleju to silnik byłby znacznie obciążony a autor tematu nic takiego nie pisze. Mam rację?
Nie masz racji akurat w jcb filtr hydrauliki jest na powrocie
14 Lip 2017 20:23
Powiem inaczej. Filtr filtruje olej który pompa zasysa a nie ten który tłoczy (olej który jest podciśnieniem).
14 Lip 2017 20:28
Konkludując :zawsze masz rację choćbyś jej nie miał
14 Lip 2017 20:31
To odpowiedz mi na pytanie. W filtrze jest ciśnienie takie jak pompa hydrauliczna wytwarza?
14 Lip 2017 20:39
Oczywiście , że nie . Jeszcze raz piszę że filtr jest na powrocie , więc ciśnienie jest niewielkie , gdyż za filtrem jest tylko zbiornik do którego olej spływa bez przeszkód
14 Lip 2017 20:56
zeppelin zm 15 napisał(a):Powiem inaczej. Filtr filtruje olej który pompa zasysa a nie ten który tłoczy
Jak sypnę garść piachu do zbiornika wlewem oleju to tego nie przechwyci pójdzie na pompę. Wiec nie można mówić że ten który zasysa, co prawda jest drugi filtr siatkowy na ssacym ale to siatka i wszystko poniżej 0.5mm przepuści.
14 Lip 2017 20:58
No właśnie. Nie ma. Ale mówimy o elementach budowy hydrauliki a nie że ktoś coś wsypie do zbiornika.
Ostatnio edytowany przez
zeppelin zm 15, 14 Lip 2017 21:42, edytowano w sumie 1 raz
14 Lip 2017 21:08
Ale jesteś namolny . Stosuj zasadę : nie znasz budowy koparko-ładowarek jcb nie udzielasz się w tym dziale . Nie piszę tego żeby Cię urazić , ale forum jest po to aby się czegoś dowiedzieć od ludzi którzy po prostu wiedzą , a nie domyślają się . Tak więc nie wprowadzaj nikogo w błąd .
15 Lip 2017 22:38
Matko Święta - patrze tyle postów - myślę wreszcie poznam odpowiedzi na moje pytania, a tu dostałem wykład na temat filtra pieluch i piasku w ogóle nie związanego z tematem
16 Lip 2017 07:07
Poczytaj kilka tematów niżej " Zamiennik pompy głównej , czy warto".
16 Lip 2017 11:54
Grześ czytałem to ale bardziej mi chodzi by ktoś mi podał nr seryjny pompy bym się oswoił z kosztami
Maszyna co raz bardziej słabsza :( Sprawdzany był też zawór - mechanior mówi że jest okej.
16 Lip 2017 12:58
Rozumiem że diagnoza że to pompa jest pewna a czy mimo wszystko mogę prosić o odpowiedź na dwa pytania ?
1. jak się zachowują siłowniki na samym początku pracy i np. po godzinie ? tak samo są wolne ?
2. co się dzieje jak np. używasz kilku funkcji na raz ? np. obrót , podnoszenie ramienia i wysuwanie telskopa ? zwalnia przy dodawaniu kolejnej funkcji ?
Pytam by wiedzieć na przyszłość jakie były objawy jak już naprawisz
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.