Strona 1 z 1

Zywotność silników

PostWysłany: 03 Sie 2017 09:15
przez malyslon
Marka i model maszyny: JCB 3X lubX
Rok produkcji: bez znaczenia

Witam . Tak się zastanawiam , ile motogodzin do remontu może wytrzymać normalnie eksploatowany silnik , czyli taki gdzie operator dbał o maszynę . I ile motogodzin przy remoncie może świadczyć o wyżywaniu się na maszynie .

Zywotność silników

PostWysłany: 03 Sie 2017 14:49
przez rezoonator
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi... odpowiednio eksploatowany i serwisowany silnik Diesla (rozumiem, że docelowo mówimy tutaj o Perkinsie?) jest praktycznie nie do zaje**nia, a wolnossący to juz w ogóle. Nikt Ci nie powie ile godzin powinien przepracować silnik do czasu jego remontu, bo po pierwsze producent nie podaje takich informacji a po drugie składa się na to wiele czynników. Kolejna sprawa co rozumiesz pod pojęciem "remont"? Jeśli remontem całego silnika będzie dla Ciebie regeneracja pompy wtryskowej, turbiny, czy nawet wymiana rozrządu to daj Pan spokój.. Każdy element silnika ma swój początek i koniec z przyczyn wynikających z efektów zużycia, o czym doskonale mówi nam krzywa Lorentza. Lać dobrą wachę, zmieniać oleje i filtry na czas i powinno służyć lata :ok:

Zywotność silników

PostWysłany: 03 Sie 2017 16:17
przez malyslon
O proszę . bardzo dużo powiedziałeś i to wbrew pozorom bardzo konkretnie . Pytanie zadałem bo widać np. 9 tys , 11 tyś czy np. 14 tyś motogodzin i zastanawiałem się czy te wielkości są znaczące czy raczej tylko poglądowe ile maszyna "cierpiała" . Oczywiście wiem że wszystko zależy jak kto dba . Myślę o Perkinsie z turbo . Wiem że wszystko może się zdupcyć . Jeśli chodzi o remont myślałem o momencie kiedy silnik traci moc ze względu na zużycie cylindrów , pierścieni itp. Oczywiście nie pytam o dane producenta bo takich pewnie nie ma a chodzi o doświadczenia użytkowników .

Zywotność silników

PostWysłany: 03 Sie 2017 22:29
przez rezoonator
Posiadam 5 maszyn, z czego najstarsza ma 15 lat i nigdy do tej pory w żadnej nie przeprowadzałem tak gruntownego remontu. Wszystkie są odpowiednio użytkowane i serwisowane na czas, na co osobiście zwracam uwagę. Raczej nie sugerowałbym się w takim przypadku, o jakim mówisz przebiegiem motogodzin tylko ogólnie sprawdzeniem w jakiej silnik jest kondycji. Jeśli mówimy o sprawdzeniu i ewentualnym remoncie tzw "góry silnika" skupiłbym się na sprawdzeniu stopnia sprężania, kompresji itp. w jakich warunkach maszyna pracowała, pod jakim obciążeniem i jak długo. Jak zachowuje się na zimnym a jak na ciepłym motorze itd itd...

Podsumowując, nie dowiesz się ile maszyna "cierpiała" i ile dzieli Cie od jej gruntownego remontu dopóki dokładnie nie zbadasz tematu. Może być tak, że ta która ma 15 tyś mth będzie w lepszym stanie niż ta która ma 10. Tym bardziej jeśli myślisz o zakupie maszyny.
Rok temu potrzebowałem na szybko maszyny do zabezpieczenia budowy, znalazłem pierwszą lepszą i pojechałem zaliczkować. Kiedy zacząłem sprawdzac silnik i układ hydrauliczny sprzedajacy zaczął skakać do mnie mówiąc coś w stylu " czego oczekuje od 12 letniej maszyny", jak widać oczekiwałem zbyt wiele :roll:

Zywotność silników

PostWysłany: 03 Sie 2017 22:41
przez Jarewa
U mnie Perkins RG z 2004r tfu tfu tfu 15tyś MTH jedynie termostat, i uszczelka kolektora wydechowego wymieniany i rozrusznik robiony i 4 razy pompka paliwa i dwa razy paski kinowe. Nie jestem ci wstanie udokumentować przebiegu bo licznik przestał wyświetlać ponad 4 lat temu z przebiegiem 11tys. Myślę że wytrzyma jeszcze sporo bo chodzi jak zegarek bezproblemowo.

Nowszy silnik JCB z 2008r też nie narzekam już 9tyś MTH i jedynie pompka wymieniona.

Zywotność silników

PostWysłany: 04 Sie 2017 17:21
przez malyslon
Nie ma jak posłuchać mądrych ludzi :) Jako świeżak czytam i nadsłuchuję a każda sugestia jest cenna . Zastanawiałem się się jaką maszynę , JCB czy Cat ale jednak wybiorę JCB chociażby dlatego że okazało się że jeden ze znajomych mechaników zajmuje się maszynami ( przy rozmowie wyszło ) i właśnie z JCB ma zdecydowanie większe doświadczenie. Nie wiedziałem że zajmuje się maszynami bo z reguły naprawia u klientów a jeśli u siebie to w innej hali . Także pytam czytam i się uczę choć na razie teoretycznie . A może podpowiecie kiedy zacząć szukać maszyny ? pod koniec sezonu ? w zimie czy to nie ma znaczenia . Chodzi oczywiście czy ma to jakiś wpływ na ceny .

Zywotność silników

PostWysłany: 04 Sie 2017 17:58
przez rezoonator
Z reguły zimą maszyny bywają tańsze, ale naprawdę nie liczyłbym na zbyt wiele.. Jeśli zimą nie ma frontu robót to dobrą opcją jest kupić maszynkę i ewentualnie "dopieścić" na cieplejsze dni :mrgreen:

Zywotność silników

PostWysłany: 04 Sie 2017 18:48
przez malyslon
Właśnie tak sobie pomyślałem by poszukać coś po sezonie w dobrej cenie kupić i przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze na sprawdzenie i przygotowanie do kolejnego sezonu i ruszać w nowy sezon z w miarę spokojną głową . Frontu robót nie mam ale chęci i zaangażowanie jest :)

Zywotność silników

PostWysłany: 04 Sie 2017 20:00
przez Jarewa
Za rok kończą S3 pewnie masa się pojawi do sprzedania.

Re: Zywotność silników

PostWysłany: 05 Sie 2017 14:10
przez malyslon
Jarewa napisał(a):Za rok kończą S3 pewnie masa się pojawi do sprzedania.

Może tak być ale cholera wie .

A tak z innej beczki , jakie macie zdanie na temat skrzyń biegów , manualna kontra Powershift
I jeszcze jedno . Jakie macie zdanie o sterowaniu Jojstikami które są przy fotelu operatora w porównaniu z tradycyjnym sterowaniem ?

Zywotność silników

PostWysłany: 05 Sie 2017 19:15
przez Jarewa
Manualna i tradycyjny układ sterowania najmniej awaryjny i kosztowy.

Re: Zywotność silników

PostWysłany: 06 Sie 2017 12:49
przez malyslon
Jarewa napisał(a):Manualna i tradycyjny układ sterowania najmniej awaryjny i kosztowy.


Czyli nie ma jak sprawdzona technologia . Dzięki za odpowiedź

To teraz kolejne pytanie : jak najłatwiej można uszkodzić skrzynie manualną i "Powershift" czyli czego nie robić by nie narobić sobie kłopotów .

Re: Zywotność silników

PostWysłany: 06 Sie 2017 17:06
przez rezoonator
Nie przerzucać biegów przod-tyl w trakcie jazdy lub na biegu luzem pod obciążeniem, odpowiednio dobierać bieg do warunków pracy, załączonego napędu i obciążenia.
To chyba główne zasady których należy przestrzegać, dotyczące zarówno jednej jak i drugiej skrzyni

Zywotność silników

PostWysłany: 06 Sie 2017 19:34
przez malyslon
Dziękuje . Przeczytałem tez ze trzeba uważać na obroty silnika gdy się przełącza przód-tył , nie gazować

Zywotność silników

PostWysłany: 06 Sie 2017 21:23
przez Brandix
Wiadomo - żeby uniknąć szarpnięć i uderzeń w momencie zmiany kierunku jazdy zdejmujesz nogę z gazu.