25 Paź 2017 19:10
Marka i model maszyny: jcb 3cx
Rok produkcji: 2009
Numer seryjny: 2003646
Witam,
jak w temacie przerywa w trakcie jazdy - poszarpuje ale od poczatku.
Maszyna z 2009r skrzynia powerschift 4 biegi z torch lock, w trakcie jazdy na 4 biegu gdy zaświeci się zielona kontrolka od torch'a i maszyna leci pełną parą często zdarza się że kontrolka ni z tąd niz owąt gaśnie zapala się na ułamek sekundy czerwony wykrzyknik na desce z przodu i znowu zielona kontrolka od torch'a i tak w kółko po 3-4 razy na minutę...
Dodam że maszyna ma świeży olej w skrzyni SHELL Spirax S4TXM, systematycznie wymieniany co 1000 mth+ filtr oryginalny i za każdym razem "czyszczone" kontrolowany stan filtra transmisyjnego. Przebieg maszyny to 8000mth
26 Paź 2017 19:00
Podmień manetkę zmiany biegów. Chyba że masz logera to sprawdź czy czasami styk 4 biegu nie szwankuje.
26 Paź 2017 21:42
Torque lock, no chyba że pytasz o blokadę latarki. S4TXM wlał bym bardziej do mostu niż do skrzyni, wydaje mi się za gęsty, a ta maszyna raczej powinna chodzić na ATF'ie lub 10W. Zmienniki z blokadą są bardziej awaryjne, możliwe że się rozsypuje. Jeśli na 4-ce jedzie, a szarpie jedynie w momencie gdy blokada próbuje się załączyć to raczej problem nie leży w manetce.
29 Paź 2017 09:57
Sterownik nie widzi ciśnień, to prosty układ oparty tylko na dwóch czujnikach obrotu, manetce i cewkach. A ze wydaje dziek sterownik jak i wykrzyknik to uszkodzenie po stronie elektrycznej. Na pewno nie po stronie mechanicznej.
Ja tylko podsunąłem pomysł kiedy manetka była by uszkodzona robiła chwilowe przerwy styku 4 biegu właśnie też tak będzie się zachowywać, zwolni blokadę ale nie przerzuci biegu bo za duża prędkość stąd te ostrzeganie. Nie wykluczam jeszcze czujników obrotu ale to mało prawdopodobne.
29 Paź 2017 10:28
Wystarczy zrobić diagnostykę Service Masterem V4 i wyjdzie co jest nie tak.
Dodatkowo pomiar ciśnienia na skrzyni.
15 Lis 2017 09:32
maszynę będę mał w poniedziałek na razie ciężko pracuje ...
Sprawdzę ciśnienia i się podepnę zobaczę co tam się dzieje. Dzięki za sugestie, temat wciąż otwarty aż do wyjaśnienia co było nie tak.
Pozdrawiam
Witam, ciśnienia sprawdzone jest minimum 11 bar na wolnych i podczas przełączania biegów przy max obrotach przekracza 13 bar więc ciśnienie jest OK.
Na chwilę obecną jest tak:
na każdym z biegów przód/tył zaświeca się czerwony trójkąt na przedniej desce, nie włącza się wcale torque lock, a kompem nie mogę połączyć się z maszyną. Manetka jest sprawna.
Wyjaśnię jeszcze zwrot: "przerywa w trakcie jazdy" maszyna nie rozpina biegu tylko gdy jedzie się na 4 to czuć w których momentach włączała się blokada a w których wyłączała się co było poparte odpowiednio zapalaniem się i gaśnięciem lampki (sygnalizującej załączenie sie torque lock) na przedniej desce.
Jak pisałem już wyżej na chwilę obecną nie załącza się torque lock wcale i mruga kilka razy na minutę czerwony wykrzyknik na przedniej desce. Maszyna jeździ normalnie, ma moc nie słabnie przy pracy ani podczas jazdy- nie włącza się torque lock.
Jak któryś z kolegów z woj. lubelskiego ma możliwość podpięcia kompa pod maszynę to proszę o kontakt 883 960 007
21 Lis 2017 10:24
Witam Sprawdź Sygnały do Sterownika Od Czujników Jeden w skrzyni drugi na kole pasowym silnika z przodu Oscyloskop Albo Dioda Led 12v (Dioda to nie dokladne sprawdzenie ale cos przynajmniej wskaze jak nie ma oscyloskopu pod reką) Przypadek z własnego doswiadzczenia po podlogą kabiny jest złączka przedłuzająca wiązke do czujnika obrotów silnika Lekko wypieta wtyczka i w róznych sytuacjach raz sie torqulock załączył raz nie 2 Dni szukania a taka głupota
Service master Do tego rodzaju Maszyn jest zbędny naprawde to wystarczy kawałek schematu i nic więcej
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.