Strona 1 z 1

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 13:06
przez dezerter666
Marka i model maszyny: JCB 3cx
Rok produkcji: 2006

Cześć.

Mam problem. Mianowicie, zaczęło mi strzelać tylne koło w moim JCB, po odkręceniu okazało się że otwory na szpilki są wyrobione, a dwa nawet mają pęknięcia. Regeneruje się takie coś? Są jakieś firmy co to robią? Dodam, że w przednich kołach też zrobiły mi sie jajowate otwory. Jeśli chodzi o dokręcanie to koła były tak mocno dokręcone, że nie mogłem ich odkręcić bez długiej rury.

Re: Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 13:53
przez dawidg2
Szybciej jest znaleźć używaną albo nową felge. Przy okazji musisz szpilki i nakrętki wymienić bo pewnie gwintu nie ma już.

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 16:59
przez andrew8
Poluzowały się bo ktoś już wcześniej dał ciała i nie sprawdzał dociągnięcia kół, jeździł na poluzowanych i się wyrobiły otwory. W takiej sytuacji zazwyczaj felgi wymieniam.
Teraz jakbyś mocno ich nie przykręcał to pod wpływem drgań będą się luzować, tym bardziej jeśli masz dużo przejazdów.

Re: Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 18:11
przez dezerter666
Jedna szpilka ma tylko nie wielkie uszkodzenie na gwincie. Właśnie o to chodzi, że od kiedy kupiliśmy maszynę to tylne koła były odkręcane tylko raz i to około 3 lat temu, a kiedy dzisiaj chciałem je odkręcić to musiałem użyć dużej siły. Kiedyś mechanik mi powiedział, że to jest typowa usterka tych maszyn, bo mają za mało śrub. Chwilowo, żeby nie unieruchomić maszyny do końca sezonu założyłem podkładki stożkowe od stara, które idealnie pasują w wyrobiony otwór, zobaczymy czy nie będą się luzować. Chyba muszę poszukać felg, albo kogoś kto je naprawi.

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 20:15
przez screw
Kolego my też montujemy podkładki stożkowe .kiedyś tak zrobiliśmy bo maszyna mię mogła stanąć i jest ok. Nic się nie dzieje .z patentem lecimy dalej na razie nikt nie narzeka

-- 04 Gru 2017 19:15 --

Tak jest jak się przeciąganie śruby przy dokrecaniu kół .zapytać o moment dokrecania bo nie pamiętam IH poda :bangin:

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 21:48
przez gruszon18
Ten moment dociągania śrub to ja dziękuje ;D Że potem trzeba kluczem i rurką odkręcać ;d Co lepsze jeszcze klucz jest nietypowy

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 04 Gru 2017 22:13
przez screw
Klucz jak klucz Ale śruby i gwintu też nietypowe.No to efekt wyrobionych otworów

Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 05 Gru 2017 07:54
przez scuaz
czy 28 to nie typ?
orginalny klucz + rurka do złącz i nic więcej nie potrzeba , ciągnie się do pierwszego strzelenie i tak robię od 2002r i po zluzowaniu nakrętek kluczem wszystkie kręcę palcami

Re: Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 05 Gru 2017 14:09
przez gruszon18
No u mnie w maszynie oryginalnego klucza nie było.. Zresztą jak gaśnicy trójkąta.. A jak przyszło flaka ściągać to mi dobry dzień zeszło.. Bo zanim klucz kupiłem to na dodatek na mały kwadrat. Musiałem potem obspawac na duży kwadrat i dopiero odkręcić. A z samym odkreceniem mi zeszło godzinę bo nie mogłem nakrętek zerwać. Dopiero dwumetrowy klucz dynamometryczny w postaci rury mi pomógł..

Re: Wyrobione otwory w felgach

PostWysłany: 06 Gru 2017 23:21
przez bartifeeli
scuaz napisał(a):czy 28 to nie typ?
orginalny klucz + rurka do złącz i nic więcej nie potrzeba , ciągnie się do pierwszego strzelenie i tak robię od 2002r i po zluzowaniu nakrętek kluczem wszystkie kręcę palcami


Chyba 29... :wink:
Poza tym ten oryginalny klucz ma otwór dopasowany do oryginalnego teleskopowego klucza szybkozłącza koparkowego, jednak ostatnio musiałem odkręcić w terenie koło nie ruszane dość długo i niestety ten super oryginalny klucz do kół zaczął się poddawać, i delikatnie go skręciło. Warto jednak sobie kupić te akcesoria, bo oba klucze, to wydatek "aż" 120zł + wysyłka ;)