Strona 1 z 2

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 20 Sty 2018 22:46
przez Krzysiek366
Marka i model maszyny: JCB 3CX Sitemaster
Rok produkcji: 2008

Witam,
mam problem z w/w maszyna (silnik JCB) rok temu regenerowane turbo względu na nadmierne kopcenie na czarno.

Tego roku kopcenie na czarno sie nasialało i maszyna słabła została zrobiona regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy (nowa glowica).
Moc maszyny znacząco sie poprawiła lecz podczad jazdy po przekroczeniu 1800rmp zaczyna kopcić na czarno, silnik pracuje równo bez najmiejszych szarpnięć czy falowań, filtry wymienione, turbo słychać, że dmucha i zawór westgate pracuje.. jakieś propozycje ?

Dodam, ze w dolocie zaraz przy wejściu do głowicy jest dość sporo nalotu oleistego i smaru (mechanik sugeruje wypalenia któregoś zaworu, gdyż przez rok czasu chodził na przytartym nastawniku zapłonu w pompie, był od wymieniony przed demontażem pompy do całkowitej regeneracji - jego zdaniem przytarty nastawnik był przyczyną kopcenia co była błędem), ale czy przy wieszającym się zaworze albo przypalonym nie zjadałaby czasem oleju - nie ubywa nic.
Dym typowo czarny, czuc niespalonym dieslem, zastanawiam się czy atakowac jeszcze raz turbinę i szukac w niej problemu, lecz luzu na wałku nie ma nadmiernego oleju na łopatkach nie widac..

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 20 Sty 2018 23:07
przez zeppelin zm 15
Zakład który robił ci regeneracje pompy i wtryskiwaczy jest pewna? To tak jakby była zbyt duża dawka paliwa.. zawór może i mógł się jakiś wypalić ale jeśli spaliny były by ok to dolot byłby od sadzy a nie jakieś mazi.. sprawdzałeś ciśnienie sprężania?

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 21 Sty 2018 09:58
przez Krzysiek366
Pompa regenerowana u pewnego gościa, głowica założona oryginalna nie jakieś zamienniki.

Jak tylko bede miał możliwość to sprawdze ciśnienie turbo. A co do tej mazi to po prostu wygląda to niczym smar czyli osadza się olej z tym, że od strony turba w dolocie względnie sucho.. pojawia się to tylko przy głowicy

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 21 Sty 2018 10:05
przez Luka
Rozumiem, że masz intercooler. Sprawdź jego szczelność i drożność. Paliwo to jedno, drugie to odpowiednia dawka powietrza. Jeśli będzie go zbyt mało, np. w wyniku awarii układu dolotowego lub któregoś z czujników (też sprawdzić!), to dym również będzie czarny, świadczący o złej proporcji paliwa do powietrza.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 21 Sty 2018 13:09
przez ezsimo
W Twoim przypadku dobrze byłoby zrobić test szczelności silnika sprężonym powietrzem. To dosyć niedoceniany w Polsce test, który jest prosty a bez rozbierania silnika można wykryć i w przybliżeniu zlokalizować wiele możliwych usterek (w tym uszkodzoną uszczelkę głowicy czy nieszczelne zawory od razu ustalając na którym cylindrze i który zawór nie trzyma).

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 09:33
przez Jarewa
Jak działa zawór wasgate to raczej można wykluczyć nieszczelny dolot

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 15:20
przez Krzysiek366
Psikałem mydełkiem z wodą w okolicy dojścia dolotu do turbiny i lekki bąbelek koło złaczki gumowej sie pokazuje
..
Uszczelnie to w najblizszym czasie ale myślę, że fakt jeśli zawor dziala to cisnienie wystarczające robi :/

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 16:49
przez Jarewa
Podłącz manometr dla mnie jest nienormalne by widzieć jak działa zawór upustowy, chyba że go widziałeś podczas pracy na max obciążeniu bo na postoju nie powinien się ruszyć.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 18:21
przez Krzysiek366
Podczas dodawania gazu na postuju sie otwiera, gdy obroty leca ponad 1800 rmp.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 18:47
przez zeppelin zm 15
I tu może być problem.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 18:54
przez Krzysiek366
Lecz gdy ręką przytrzymam zawór to tez wiele sie chyba nie zmienia, ale cóż może w ten aspekt zatakuje tylko pytanie bo u tych co turbina była rok temu słyszałem, że ta gruszka nie regenowalna bo jest razem z turbem i z tego co pamiętam bylo w niej niej sporo oleju gdy próbowałem zsassać z niej strzykawką..

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 20:02
przez Jarewa
Olej nie jest szkodliwy o ile membrana cała i szczelna zamiast ręka odpina się wężyk. Gruszkę cięgno się reguluje do zadanego ciśnienia zapnij mamometr a będzie choć jedno wiadomo czy dmucha.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 21:20
przez Krzysiek366
Rozumiem, tylko cięgno tam nie ma możliwości regulacji bo jak w Catcie mam nakrętke kontrujacą i możliwość krecenia końcowka po wypięciu z zaworu a tutaj długość cięgna jest stała :/
I pytanie do was może ktoś ma jakieś informacje ile to dmuchać na wolnych, pod obciążeniem czy przy założonych jakiś obrotach ?

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 22 Sty 2018 23:53
przez Jarewa
To już zależny od turbiny przydały by się dane z turbiny. Ale przyjmij że tak na oko bez dnych powinno być powyżej 1bar na max obciążeniu w zasadzie to jest od 1 do 1,5bara ale daj mi numer turbiny powie więcej. Wiem że ta gruszka nie jest regulowana i jest przyspawana ale to nie oznacza ze nie idzie jej zrobić. Ma tylko z góry ustalone parametry.

W zasadzie to nie musisz męczyć maszyny wystarczy że podepniesz do gruszki ala pistolet do pompowania kół i zobaczy przy ilu zacznie się ruszać ustalając w kompresorze ciśnienie maksymalne 2bary. Ale manometr w dolot też wskazane max obciążenie Stall Test wbij 4, hamulec pedał dywan TYLKO NIE ZAGOTUJ SPRZĘGŁA.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 26 Sty 2018 19:02
przez Krzysiek366
Turbina Garret

P/N 762391-4

S/N LE 001752B

Typ GT 2256S

Geuszka rusza ciegnem przy dodawaniu gazu bez obiażenia 100%

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 26 Sty 2018 20:06
przez Jarewa
Settings waste gate (pressure) 0.766-0.814/1.370-1.450 bar


Czyli wiesz juz ile ma byc ;)

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 26 Sty 2018 20:31
przez Krzysiek366
w poniedzialek podepne pod gruszke wakuometr, tylko jesli moglbys sprecyzowac przy jakim cisnieniu mam zauwazyc ruch ciegna? 0,7 czy 0,3 bo mamy widelki

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 27 Sty 2018 23:50
przez Jarewa
Jaki vacumeter??? tam nie ma podciśnienia normalnie manometr i podepnij pod dolot za turbiną. Ruch cięgna jak uzyska na dolocie 1.4bar

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 31 Sty 2018 19:30
przez Krzysiek366
Chodziło mi o te pompeczke z manometrem, żeby zrobić sobie ciśienie w gruszcze i zobaczyć kiedy rusza się cięgno :)
Ale ok podepne manometr tylko dobrym wpięciem będzie podpięcie się zamiast wężyka, który wychodzi do pompy wtryskowej ?
Jest on przykręcany na dolocie od góry zaraz przed wejscien do głowicy na klucz 12.

-- 31 Sty 2018 18:29 --

Sprężanie sprawdzone, ciepły silnik wyciągnięty filtr powietrza, full obroty i obciażenie.
Max 0.2 bara w dolocie. Gdy przytrzymam cięgno zaworu westgate uniemożliwajac mu otwarcie sie, dobija do 0.4-0.5, czyli chyba mogę uznać, że turbina robi wypad?

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

PostWysłany: 01 Lut 2018 02:09
przez mechanior
Odepnij przewód siłownika wastegate i zaślep otwór w kolektorze ssącym. Spróbuj pracować bez regulacji. w starych silnikach tego szajsu nie było i działały.
Ciśnienie reguluje się gwintowanym cięgnem jeśli regulacji nie ma siłownik jest jednorazowy czyli jak nie trzyma prawidłowo to się go wyrzuca i zakłada nowy.
Spróbowałbym z zablokowanym wastegate...