Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

04 Lut 2018 19:13

Robota zrobiona, nowa Turbina włożona gwizd słychać i dym pod obciążeniem znikł :)

Tylko pytanie do was jeśli ktoś ma sensowne wtłumaczenie oczywiście, mianowicie przed problemami z tymi pompami/turbinami przy nagłym dodaniu gazu było brak jakiekokolwiek dymu a teraz puszcza "bączka" ,dopiero gdy słychać, że turbinka gwizdnie to dymek znika(1-2sekund).
To samo w CatM315 i M313C pompy porobione i gdy wchodzą na obroty z jałowych to puszczą bączka, w niczym to nie przeszkadza oczywiście ale czemu nie da się doprowadzić maszyn do stanu wyjściowego ? :)
Skoro pompy git, wtryski git dolot szczelny, trubina ciśnienie robi.. dziwne to :D

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

04 Lut 2018 19:27

Bo jak dodasz gwałtownie gazu to dawna paliwa jest duża a jest brak odpowiedniej ilości powietrza do jego spalenia bo turbina musi się rozkręcić.

Dodawaj powoli gazu to żadnego dymu nie zobaczysz.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

04 Lut 2018 19:38

No ja to rozumiem :D Tylko czemu takie dymki występują dopiero po regeneracjach/wymianach pomp czy turbin ?

To samo w Cat jak i w tym JCB przed naprawami nawet przy gwałownym dodaniu obrotów tylko ciepłe powierze a po jakiś ingerencjach w układ paliwo/powietrzny bączek się pojawia, pytam z czystej ciekawości czy jest jakiś logiczny powód, że ciężko przywrócić maszyny do stanu fabrycznego, bo przecież żadna nowa/prawie mowa maszyna nie puszcza bączka :D

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

04 Lut 2018 19:45

Bo nowe mają DPF EGR i SCR i dlatego nie puszczają.

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

04 Lut 2018 19:58

Ta mam w użytkowniu od 1600mth, jest to 2008 rok i nigdy nie miała takich rzeczy :D

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

06 Lut 2018 00:56

Dlatego dymi że w celu przywrócenia pełnej sprawności silnika i efektu ŁAŁ po naprawie zazwyczaj lekko zawyżamy dawkę w stosunku do katalogu (3-5%).
Nie powoduje to żadnych negatywnych konsekwencji bo tak naprawdę to ustawienia standardowe tylko po inwazji norm środowiskowych zostały zaniżone żeby tych "dymków" "bączków" czy "buchów" nie było widać bo wkurzają zielonych.
Natomiast plusem jest lepsza dynamika, stabilna praca silnika i większa moc.

Druga acz równie ważna sprawa to spadek osiągów silnika spowodowany innymi elementami układu których sama regeneracja układu wtryskowego nie załatwia:
-zawory
-kompresja
-doładowanie
-opory ssania
-luzy na rozrządzie
itepe

JCB 3CX, czarny dym ponad 1800rpm, po wymianie pompy

06 Lut 2018 07:15

Albo jeszcze zostaje źle wyregulowana pompa a dokładnie limiter dymu. Inaczej zwany LDA.
Wyślij odpowiedź