Przede wszystkim to są "spowalniacze", a nazwanie tego hamulcami to nadużycie
A na serio, hamulce w tej maszynie zależne są od roku produkcji. Przed 1980 rokiem prawie na pewno masz mechaniczne. Po zdjęciu podłogi nad obudowami półosi zobaczysz okrągłe obudowy hamulców. Pierwsza sprawa to rozmontować, wyczyścić, sprawdzić w jakim są stanie. Uważaj, tarcze mogą być azbestowe, więc dobrze jest użyć odkurzacza i maski, żeby się nie nawdychać. Najczęstsze problemy to luzy na osi obrotu pedałów (wtedy można dorobić nową oś i tulejki - stara zwykle będzie na tyle skorodowana, że nawet demontaż bywa ciężki) oraz zjechane tarcze i rozpieracze. W rozpieraczach masz dwie metalowe tarcze, kulki i sprężynki. Jeśli gniazda kulek w tarczach są zużyte to rozpieracz nie będzie wywierał odpowiedniej siły na tarcze i hamowanie będzie słabe.
Autor postu otrzymał pochwałę