wibako

Jcb 3C mkIII

Jcb 3C mkIII

Postprzez dawid886 » 30 Kwi 2018 22:41

Witam, w szkrzyni jest mała wajcha u mnie ułamana czy to jest załaczenie reduktora?
jak sprawdzić poziom oleju hydraulicznego?

dawid886
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 15 Kwi 2018 19:19

Maszyna: JCB 3c mkIII

Firma: brak


Reklama

simmet

Jcb 3C mkIII

Postprzez ezsimo » 01 Maj 2018 01:28

Tak, mniejsza dźwignia to reduktor przed skrzynią biegów - niskie lub wysokie przełożenie.
Olej sprawdzasz w rurce w prawym przednim narożniku kabiny (rurka idzie w pionie prawie od podłogi do góry).

Autor postu otrzymał pochwałę

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Jcb 3C mkIII

Postprzez dawid886 » 05 Maj 2018 15:01

Dzięki za info. Powiedz mi ta dźwignia reduktora działa lewo prawo czy przód tył bo moja wygląda na zablokowana. Gałka jest ułamana i nie mogę jej ruszyc w żadną stronę.

-- 05 Maj 2018 14:01 --

Byłbym wdzieczny za twój nr tel na PW bede mógł zadzawonić do ciebie jak bede potrzebował pomocy.

dawid886
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 15 Kwi 2018 19:19

Maszyna: JCB 3c mkIII

Firma: brak


Jcb 3C mkIII

Postprzez ezsimo » 05 Maj 2018 16:41

Dźwignia powinna działać przód - tył, jeśli jest zablokowana to odkręć pokrywę skrzyni biegów (około 10 śrub od góry) i delikatnie ją zdejmij. Będziesz mógł ocenić stan skrzyni biegów i ustalić przyczynę zablokowania oraz wyjąć dźwignię reduktora i dospawać do niej kawałek pręta, co da Ci możliwość manipulowania dźwignią.

Autor postu otrzymał pochwałę

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Jcb 3C mkIII

Postprzez dawid886 » 06 Maj 2018 20:14

Tak zrobiłem dźwignia działa. Tylko ten reduktor jest nie dużo wolniejszy od szosowych?

dawid886
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 15 Kwi 2018 19:19

Maszyna: JCB 3c mkIII

Firma: brak


Re: Jcb 3C mkIII

Postprzez dawidk » 06 Maj 2018 21:53

Zasadność jego stosowania jest żadna. Na piątce tylko chyba czuć różnicę... :-) bo na pozostałych biegach jest mało zauważalna :-)

Btw masz piątkę ?? Bo jak skrzynia pięcio biegowa, i do tego zwykla rzędowa popa wtryskowa, to nie jedna współczesna kop ład cię nie dogoni :-)

dawidk
Fachoperator

  • Posty: 1200
  • Rejestracja: 14 Sie 2010 12:30
  • Miejscowość: Bukówiec Górny
  • Pochwały: 43

Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14

Firma: "Zielony Zakątek"


Jcb 3C mkIII

Postprzez ezsimo » 06 Maj 2018 22:10

Hehe, ale trzeba uważać żeby się w drodze wyrobić z tą prędkością, bo układ kierowniczy w tej maszynie bardzo precyzyjny nie jest ;)

Co do reduktora to w zasadzie jest mało potrzebny, przydaje się czasem przy jeździe z większą prędkością. Skrzynia biegów nie jest zsynchronizowana. Na wysokim ustawieniu reduktora na 5 biegu trudno jest ruszyć bo przełożenie jest duże. Patent jest taki, że ruszasz na 5 biegu na niskim ustawieniu reduktora i po rozpędzeniu zmieniasz na sprzęgle tylko reduktor z niskiego na wysoki. W ten sposób nie niszczysz skrzyni biegów zmieniając bieg w czasie jazdy (czego zasadniczo na niezsynchronizowanej skrzyni biegów nie powinno się robić). Reduktor jest stale zazębiony (constant mesh) i lepiej jego zmienić w czasie jazdy niż biegi.

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Jcb 3C mkIII

Postprzez dawid886 » 08 Maj 2018 16:29

Skrzynie mam 4 biegową. Leje olej do hydrauliki i nie widać śladu. Wlałem 20-30l i dalej na rurce wskaźnikowej nie widać oleju. Ile wchodzi oleju do hydrauliki. Do minimum jeszcze daleko czyżbym miał tak mało oleju?

dawid886
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 15 Kwi 2018 19:19

Maszyna: JCB 3c mkIII

Firma: brak


Jcb 3C mkIII

Postprzez ezsimo » 08 Maj 2018 18:07

W całym obiegu w 3C masz ponad 180 litrów. Sprawdź czy rurka jest wystarczająco przeźroczysta oraz czy nie jest pełna oleju (choć to mało prawdopodobne). Jak ktoś nie dolewał oleju to czasami trzeba wlać z 30-50L żeby w ogóle było widać w rurce. Jeśli ubytek jest większy to przestaje działać wspomaganie kierowania (pobór oleju dla pompy układu kierowniczego jest najwyżej).

Autor postu otrzymał pochwałę

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Jcb 3C mkIII

Postprzez dawid886 » 09 Maj 2018 03:07

Jeszcze jedno pytanko. Mianowicie jakie kapcie na przód oryginalnie idą. Ja mam 215/60-r17.5 ale po feldze widać chyba ze powinny być szersze. Druga sprawa że szukam kapci używanych na tył 18.4-r26 i na przód nie wiem jakie wejdą ale potrzebuje sporo szersze bo topi się przód jak nabiorę ziemie w łyżkę przednią na miększym gruncie

-- 09 Maj 2018 02:07 --

Kolejna sprawa skąd zamawiacie części. Mam problem z hamulcami słabiutkie. Podciągałem już to nic nie daje, a hamulce z trudem zatrzymują maszynę na niewielkich przechyłach. Przerabiał już ktoś temat hamulców?

dawid886
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 15 Kwi 2018 19:19

Maszyna: JCB 3c mkIII

Firma: brak


Jcb 3C mkIII

Postprzez ezsimo » 09 Maj 2018 22:58

Co do opon przednich to na tych maszynach już chyba widziałem wszystko. W swojej obecnie mam np. 265/70R16 BF Goodrich na felgach z pierścieniem... Fabrycznie były jako standard Vredestein 9.00 x 16 - 10 ply. Opcjonalnie różne od 10.5 x 16 do 12.00 x 18 - 12 ply.

Na tyle standardowo było 16.9/14 x 28 - 8 ply. Jako opcja 18.4/15 x 26 - 8 lub 10 ply. Jak szerokie wejdą to nie wiem bo tylko takie widywałem.

Z ładowarką i tak nie poszalejesz bo nie ma napędu na przód. Ta maszyna jest bardziej do kopania niż robienia przodem.

Co do hamulców to są bardziej "spowalniacze" a nie hamulce. Całe podwozie masz od Leylanda (z niewielkimi modyfikacjami) i hamulce też są takie same jak w ciągnikach Leyland lub Nuffield. W Polsce trudno o części, ale w UK kupisz prawie wszystko.

Hamulce warto najpierw rozmontować, sprawdzić i wyczyścić (uważaj, tarcze mogą być z azbestem więc rób w dobrej masce i odpowiednim miejscu). Czasami problemem są uszczelniacze na wałkach i wtedy hamulce są ubrudzone w oleju i skuteczność jest żadna. Najczęściej jednak do roboty są rozpieracze (dwie tarcze z kulkami) i mechanizm dźwigni oraz belka z osiami pedałów.

Autor postu otrzymał pochwałę

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej