wibako

Kilka problemów

Kilka problemów

Postprzez stirlic » 10 Maj 2018 04:09

Marka i model maszyny: JCB 4CX
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: vin sli4cxfs6e0968042

Witam.
Panowie jest problem a nawet kilka :( Nie chcę pisać kilka tematów więc w jednym napiszę wszystkie bolączki.)

1)
Od jakiegoś czasu przednie ramie maszyny bardzo wolno podnosi łyżkę, na zimnym silniku jeszcze jak Cię mogę (choć też to nie jest to w porównaniu z maszyną kolegi) ale jak się już olej rozgrzeje to jest masakra.
Był serwisant pomierzył ciśnienia i na w każdym pomiarze wychodziło około 180 bar. Wiem że to trochę za mało. bo powinno być około 240. Pompa hydrauliczna dwu sekcyjna jest wymieniona pół roku temu na nową - serwisant doczepił się że niby pompa jest za mała (wydatek 36/29) - chociaż pompa była dobierana pod vin maszyny. I teraz pytanie czy przyczyną może być rozdzielacz. Jak sprawdzić czy faktycznie ta część padła. Czy znacie jakieś firmy które specjalizują się w regeneracji rozdzielaczy. W mojej maszynie jest dziwny układ hydrauliczny gdyż dwa rozdzielacze są zależne od siebie - tak mi serwisant tłumaczył( rozdzielacze w kolorze niebieskim)

2)
Może to jest związane z punktem pierwszym ...
Nie ma różnicy czy maszyna ciepła czy zimna.
Jak chcę się podnieść maszynę na przednim lemieszu to siłowniki te górne się chowają praktycznie tak że łyżka leży w poziomie. Jeśli przygotuję się do podniesienia maszyny na tym lemieszu i wezmę ze 3-4 razy wajchę w prawą stronę i zaczynam się podnosić to siłowniki się nie chowają. Uciążliwe to jest np przy równaniu terenu jeśli chcę do tyłu pociągnąć ziemię a tu łyżka mi się prostuje. Jeśli np opuszczam łyżkę w poziomie na ziemie to po dotknięciu z ziemią jest zwłoka 3-4 sek aby maszyna została podniesiona. Jak serwisant odkręcił wąż od siłownika wysypywania to z węża poszło pssssssss - powietrze. Skąd powietrze, przecież układ sam powinien się odpowietrzyć.

3)
W maszynie jest POWERSHIFT z torqulockiem- manetka przy kierownicy po lewej stronie - biegi 1, 2, 3, Automat
Ostatnio nie zawsze ale dość często jak jadę na automacie to wbija ładnie jedynkę później dwójkę i jak wchodzi na trójkę to od razu jest redukcja na dwójkę. Jest to dość niebezpieczne bo przy prędkości jak jest wbijany 3 bieg to można zobaczyć bliżej przednią szybę. Zrobi się tak ze dwa trzy razy i po tym już normalna zmiana biegów. Mechanior powiedział że może być to czyjnik prędkości (mniemam że chodziło mu o czujnik prędkości wału). Gdzie szukać tego czujnika w maszynie? Natomiast nie wspomniał nic o cewkach ma skrzyni Jak myślicie.

4)
W podobnym czasie kiedy zaczął się problem z biegami w kabinie zacząłem czuć dziwny zapach - coś w stylu gazu od zapalniczki. Proszę się nie śmiać maszyna jest przerobiona na LPG - ale zapach bardzo podobny. Mechanior wspomniał że to tarczki od sprzęgła ale zapach palonego sprzęgła to mi nie przypomina. Co o tym myślicie?

5)
Czy znacie jakiegoś porządnego mechaniora z zachodniopomorskiego czy czeka mnie tylko wizyta w interhandlerze??.

Napłodziłem trochę - czas spać
Pozdr
Paweł

stirlic
Pomocnik operatora

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 30 Sty 2017 22:01

Maszyna: JCB 4CX

Firma: INFOR


Reklama

simmet

Kilka problemów

Postprzez JCB Spec » 16 Maj 2018 23:07

Witam
Ad1 zawór żółwia zrzutowy plus cewka zolwia z zaworem
Ad2 wyregulować zawór wychyłu łyzki na 178bar lub nowy
Ad3 jak by czujnik był uszkodzony to zadnego biegu w auto by niezapieła.do posiedzenia przy maszynie
Ad4 Do sprawdzenia dziwna sytuacja
Pozdrawiam

JCB Spec
Nowicjusz

Maszyna: JCB

Firma: prywaciarz


Kilka problemów

Postprzez stirlic » 07 Lip 2018 00:32

Hej
Za ciężkie tematy dla mnie.
Maszyna pojechała do serwisu :cry: . Firma KOWAL ze Szczecina zna ktoś takową ??

-- 06 Lip 2018 23:29 --

No witam
Maszyna jeszcze w serwisie załamka dosłownie .

Dwa rozdzielacze wykręcone pojechały na stół probierczy nie pamiętam nazwy firmy.
Tylny rozdzielacz do regeneracji - uszczelnienia mała sprawa 4 tysi do zapłaty,
Przedni natomiast nawet nie przeszedł prób na stole więc kupiłem nowy - i teraz najlepsze - Zamówiłem rozdzielacz zgodnie z nr vin maszyny sli4cxfs6e0968042 i przyszedł 25/223694 - zupełnie inny niż posiadałem . Ten co posiadałem w maszynie z tabliczki znamionowej spisałem nr 08402426 jest sterowny wajchą a ten co mi przysłali jest sterowany hydraulicznie.
Pytanie jest moje takie czy w takim razie jeśli zamawiam po nr vin i co innego przychodzi a co innego jest w maszynie tzn że hydraulika była cała przekładana (nasi tu już byli)??
Czy jeżeli nr vin pokazuje na rozdzielacz sterowany hydraulicznie tzn że kiedyś móim 4cx przednią łyżką sterowało joystickiem??
Koszty za ten rozdzielacz masakryczne 14 tysi :evil: :evil: . Czy żeby nie kombinować (zwroty telefony niemiły sprzedawca )można założyć ten rozdzielacz i podpiąć pod niego joystick czy trzeba jeszcze coś rzeźbić - nie mówię o jakiś wężach i tego typu drobnicy.
W ogóle ten stary rozdzielacz co posiadam to nigdzie nie mogę znaleźć . W hurtowniach tak samo ręce rozkładają mówiąc ze potrzebują nr jcb a nie rexrotha bo to jest tej firmy rozdzielacz. Macie może jakiś nie wiem translator kodów rexrotha na kody jcb. Już kombinuję jak mogę i nie wiem co mam robić. Czy macie może koledzy schemat hydrauliki przedniego rozdzielacza do tej koparki z moim nr vin.

Help sezon w pełni a ja w ciemnej dupie .....

Temat skrzyni nawet nie ruszyłem :wall:

stirlic
Pomocnik operatora

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 30 Sty 2017 22:01

Maszyna: JCB 4CX

Firma: INFOR


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej