Marka i model maszyny: JCB 4CX
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: vin sli4cxfs6e0968042
Witam.
Panowie jest problem a nawet kilka :( Nie chcę pisać kilka tematów więc w jednym napiszę wszystkie bolączki.)
1)
Od jakiegoś czasu przednie ramie maszyny bardzo wolno podnosi łyżkę, na zimnym silniku jeszcze jak Cię mogę (choć też to nie jest to w porównaniu z maszyną kolegi) ale jak się już olej rozgrzeje to jest masakra.
Był serwisant pomierzył ciśnienia i na w każdym pomiarze wychodziło około 180 bar. Wiem że to trochę za mało. bo powinno być około 240. Pompa hydrauliczna dwu sekcyjna jest wymieniona pół roku temu na nową - serwisant doczepił się że niby pompa jest za mała (wydatek 36/29) - chociaż pompa była dobierana pod vin maszyny. I teraz pytanie czy przyczyną może być rozdzielacz. Jak sprawdzić czy faktycznie ta część padła. Czy znacie jakieś firmy które specjalizują się w regeneracji rozdzielaczy. W mojej maszynie jest dziwny układ hydrauliczny gdyż dwa rozdzielacze są zależne od siebie - tak mi serwisant tłumaczył( rozdzielacze w kolorze niebieskim)
2)
Może to jest związane z punktem pierwszym ...
Nie ma różnicy czy maszyna ciepła czy zimna.
Jak chcę się podnieść maszynę na przednim lemieszu to siłowniki te górne się chowają praktycznie tak że łyżka leży w poziomie. Jeśli przygotuję się do podniesienia maszyny na tym lemieszu i wezmę ze 3-4 razy wajchę w prawą stronę i zaczynam się podnosić to siłowniki się nie chowają. Uciążliwe to jest np przy równaniu terenu jeśli chcę do tyłu pociągnąć ziemię a tu łyżka mi się prostuje. Jeśli np opuszczam łyżkę w poziomie na ziemie to po dotknięciu z ziemią jest zwłoka 3-4 sek aby maszyna została podniesiona. Jak serwisant odkręcił wąż od siłownika wysypywania to z węża poszło pssssssss - powietrze. Skąd powietrze, przecież układ sam powinien się odpowietrzyć.
3)
W maszynie jest POWERSHIFT z torqulockiem- manetka przy kierownicy po lewej stronie - biegi 1, 2, 3, Automat
Ostatnio nie zawsze ale dość często jak jadę na automacie to wbija ładnie jedynkę później dwójkę i jak wchodzi na trójkę to od razu jest redukcja na dwójkę. Jest to dość niebezpieczne bo przy prędkości jak jest wbijany 3 bieg to można zobaczyć bliżej przednią szybę. Zrobi się tak ze dwa trzy razy i po tym już normalna zmiana biegów. Mechanior powiedział że może być to czyjnik prędkości (mniemam że chodziło mu o czujnik prędkości wału). Gdzie szukać tego czujnika w maszynie? Natomiast nie wspomniał nic o cewkach ma skrzyni Jak myślicie.
4)
W podobnym czasie kiedy zaczął się problem z biegami w kabinie zacząłem czuć dziwny zapach - coś w stylu gazu od zapalniczki. Proszę się nie śmiać maszyna jest przerobiona na LPG - ale zapach bardzo podobny. Mechanior wspomniał że to tarczki od sprzęgła ale zapach palonego sprzęgła to mi nie przypomina. Co o tym myślicie?
5)
Czy znacie jakiegoś porządnego mechaniora z zachodniopomorskiego czy czeka mnie tylko wizyta w interhandlerze??.
Napłodziłem trochę - czas spać
Pozdr
Paweł