Masz wariant 3CX który jest bardziej podobny do JCB 3C MkIII build /5 niż późniejszych wersji 3CX. Szczególnie uważaj na silnik - Leyland 4/98NT (nie ma nic wspólnego z "polskimi leylandami", żadne części nie będą pasowały) - jeśli jest w rozsądnym stanie i go nie zmrozisz ani nie zrobisz innych głupich błędów to będzie Ci długo i wdzięcznie służył.
Oleje do tej maszyny:
Olej silnikowy: 9.1 litrów - zalecany zależnie od warunków pogodowych - w naszych może być np. Lotos Turdus SHPD 15W40. Filtr po lewej stronie silnika w obudowie. Powinien pasować Filtron OM 590 (wkład).
Olej zmiennika: 11 litrów - zalecany Mobil Delvac 1310. Olej ten jest praktycznie nieosiągalny. Ja stosowałem Fuchs TO-4 10W, ale słyszałem że z powodzeniem można używać ATF Dexron II i też jest OK.
Poziom oleju zmiennika sprawdzasz w czasie pracy na biegu jałowym mairką (bagnetem) widoczną na pierwszym zdjęciu. Uzupełniasz przez obudowę miarki do odpowiedniego poziomu. Zlewasz przez wykręcenie korka w misce olejowej obudowy rewersu (duża śruba na drugim zdjęciu). Przy okazji koniecznie zdejmij miskę i wyczyść smoka oraz wymień filtr oleju (powinien być w zewnętrznej obudowie, do której dochodzą przewody elastyczne między chłodnicą a obudową rewersu).
Olej skrzyni biegów: 2.55 litrów - JCB Super X Universal 20W20 lub Mobil Delvac 1320. Tutaj można zastosować w zasadzie dowolny zamiennik, ważne żeby miał taką samą lub wyższą klasę jakościową i odpowiednią lepkość.
Zlewasz przez dużą śrubę-korek na dole (drugie zdjęcie) i uzupełniasz do poziomu górnej śruby-korka.
Olej mostu: (wersja z hamulcami pracującymi w oleju, zakładam że nie masz suchych hamulców w tym modelu) 29.5 litrów - JCB Special Gear Oil. Jako zamiennik można użyć np. Fuchs TO-4 10W, ważne żeby było API GL-4. Jeśli masz mokre hamulce i zalany zły olej to mogą one nie pracować skutecznie.
Na środku na obudowie mostu powinny być dwa korki - jeden do zlewania oleju, drugi do nalewania i kontroli poziomu.
Co do problemu z chłodzeniem to sprawdź jeszcze napięcie paska pompy / wentylatora przy silniku. Sprawdź też czy wentylator jest OK a nie np. wyłamane wszystkie łopatki. Jak tutaj OK i termostat też OK to do sprawdzenia stan pompy, może się zużyła.
Autor postu otrzymał pochwałę