Bolid JCB Diesel Max przypominający samolot bez śmigeł, w którego wnętrzu pracują dwa silniki JCB444, ( standardowo montowane do koparko-ładowarek i nośników teleskopowych JCB) na dnie wyschniętego słonego jeziora w Bonneville w stanie Utah, we wtorek 22.08.06 ustanowił nowy światowy rekord prędkości - 529,099 km/h. Wynik ten jest lepszy od poprzedniego rekordu o ponad 150 km/h. DieselMax JCB prowadzony był przez pilota myśliwskiego RAF-u- Andego Greena, jedynego człowieka który przekroczył na kołach barierę dźwięku.
JCB DieselMax to - 9-metrowy pojazd o wadze 2,7 tony, wyposażony w dwa silniki JCB444. Każdy 4,4-litrowy turbodiesel (750 KM, 1500 Nm) napędza jedną oś i jest położony na boku. Zamknięty system chłodzenia eliminuje wloty powietrza. W obiegu znajdzie się 200 l płynu chłodzącego oraz 250 kg lodu, dodane przed każdym wyjazdem na tor. Turbosprężarki wytwarzają ciśnienie 5 barów. System smarowania musi przepompować 15 l oleju w ciągu 5 sekund.
Ciekawostką jest to że bolid posiada zbiornik o objętości zaledwie 9 litrów.
Bicie rekordu które ukazało niezwykłe wydajności silników JCB, było szeroko pokazywane i komentowane również w polskich mediach m.in w Teleekspresie.