przez gruszon18 » 25 Lis 2018 23:46
Praca z załączonym przednim napędem jest możliwa, szczególnie na terenie nie utwardzonym. Problem pojawia się np jak jedziesz po szosie i masz przejechać np próg zwalniający. Problem polega na tym że nie ma różnicowania prędkości obrotowej pomiędzy przednim o tylnim mostem ( zalaczajac przedni napęd prędkość obrotowa kół na przednim i tylnim moście jest taka sama, mechanizmy rocznicowe jedynie roznicuja jedynie prędkości obrotowe pomiędzy lewym a prawym kołem na poszczególnym moście) więc przy przejeździe przez próg koła przednie wykonają więcej trasy niż koła tylne do momentu aż tylne nie wjada na próg, wtedy sytuacja się odwraca. Uszkodzenia mogą się wydarzyć gdy np masz różnej wielkości opony, np w 4cx masz wszystkie koła równe rozmiar 28 16.9, ale np ktoś sprzedaje a opony są słabe z przodu i aby sprzedać maszynę zakłada opony 28 14.6. Wtedy występuje różnica prędkości obrotowej kół i w żaden sposób jej nie można będzie pokonać bo przód będzie obracać się szybciej ze względu na mniejszy obwód koła co będzie skutkować niszczeniem bieżnika i najpewniej poszczególnych trybów w mechanizmach