Strona 1 z 1

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 11 Wrz 2019 20:23
przez Hipo
Marka i model maszyny: JCB 4CX
Rok produkcji: 2007
Numer seryjny: 4CXSMK71329101

Witam kolegów.

Potrzebuję ożenić instalacje do maszyny z roku >2013 z moją 4CX z 2007. Maszyna jest na pompie zębatej, sterowanie na mechaniczne wajchy. Problem pojawił się z włączeniem do instalacji hydraulicznej. Seryjne moja maszyna ma zasilanie podbierane z portu HPCO rozdzielacza koparkowego, dzielnik strumienia 3/2 kieruje olej z HPCO do linii młota zamiast do powrotu na zbiornik.

Nowa instalacja ma zasilanie podebrane z zaworu priorytetu, natomiast HCPO jest zamykane przez zawór w momencie pracy instalacji.

Mój zawór priorytetu ma 3 wyjscia zamiast 4 więc siłą rzeczy nie mogę tam się wpiąć z zasilaniem, da się to jakoś połączyć żeby działało w mojej maszynie w oparciu o oryginalny blok zaworowy czy kupić dzielnik 3/2 i nie zawracać sobie głowy.

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 11 Wrz 2019 21:07
przez screw
Bo jeśli Nie miałeś lini młota seryjnie musisz założyć wolny powrót

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 12 Wrz 2019 14:51
przez Hipo
Jakieś szczegóły? bo nie wiem co ma wspólnego podebranie zasilania z wolnym powrotem na zbiornik.

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 12 Wrz 2019 17:21
przez zeppelin zm 15
Chodzi o to że powrót oleju z młota musi iść prosto do zbiornika bes żadnych oporów.

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 12 Wrz 2019 21:21
przez screw
jak mówisz ,że maszyna po przeliczeniu podaje Ci ciśnienie na linię jest ok. Tylko musisz poprowadzić wolny powrót oleju z młota do zbiornika j3zelu maszyna takowego Nie posiadała, Jak piszesz

Montaż instalacji do młotka

PostWysłany: 12 Wrz 2019 21:26
przez Hipo
Oki rozjaśniło mi się, looknąłem sobie po schemacie do instalacji w drugiej maszynie i działa to tak że w instalacja młota jest wpięta praktycznie szeregowo do HPCO + jeden trójnik, zawór blokuje przepływ oleju z HCPO do zbiornika i olej idzie na instalacje, powrót z młota zapięty jest w powrót z HPCO tyle że bliżej zbiornika, wszystko elegancko funkcjonuje, dodatkowo tylko jest dodany akumulator hydrauliczny żeby tętnienia oleju wygaszać.