Strona 1 z 1

JCB '13 układ paliwowy awaria

PostWysłany: 03 Maj 2023 20:31
przez Sohal1977
Witam bardzo prosiłbym o jakieś rady dotychczas nie było problemu z maszyną rok 2013 przebieg 5tys mtg
Najpierw zaczęło się że nie chciała odpalać w niskich temperaturach rano zimą odpalałem na plaku później zapalała bez problemu.problem narastał przestała palić w ogóle, wymieniłem:
Węże paliwowe, separator,oczywiście filtry oryginał, dodatkowo czujnik ciśnienia na listwie,regulator ciśnienia na listwie, i nadal nic.
Znalazłem czujnik położenia wału kable były w rozsypce wiec wymieniłem. Niestety nadal nic.
Paliwo sie napewno nie wraca.
Po kilku dniach walki rece opadają
maszyną nie pali. odkręciłem zawór ciśnienia w pompie sitko czyściutki, podłączyłem pod akumulator i reaguje .przez przypadek z węża zasilającego pompe upuściłem paliwa po założeniu węża maszyna odpaliła. Powtórzyłem tą operację z upuszczaniem paliwa kilka razy i maszyna po kilku sekundach krecenia odpala.
Doradźcie co jeszcze zrobic czy szukać dalej czy pompa i wtryski na stół. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Re: Jcb awaria

PostWysłany: 25 Paź 2023 22:24
przez camtech
Obstawiam pompę... Już gdzieś czytałem o takich przypadkach i u jednego pompa, u innego listwa a u innego wtryski. Koło fortuny.

Re: Jcb awaria

PostWysłany: 26 Paź 2023 02:21
przez dawidg2
A może najpierw pomiar parametrów przy pomocy kompa? Przecież to CR to wszystko powinno być no chyba że JCB nie ma diagnostyki.

Re: Jcb awaria

PostWysłany: 26 Paź 2023 10:44
przez camtech
nie ma chyba diagnostyki, ale na bank to elektronika. Dzieje się to randomowo więc komputer powinien pierwszy to pokazać.

Re: Jcb awaria

PostWysłany: 26 Paź 2023 14:32
przez Jarewa
Jak cr może nie mieć diagnostyki?? A nawet jak coś to zawsze pozostają stare sprawdzone metody...

Re: Jcb awaria

PostWysłany: 26 Paź 2023 20:54
przez Doktor jcb
Wymień cały układ. Pompa listwa wtryski. Problemem są wtryski. Ale tego rocznika jak nie naprawisz od początku wrócisz szybciej niż co się wydaje. Do tego zrób mycie kolektora ssącego i chłodnicy EGR. No i odpowiedni restart silnika po naprawie. Będzie pan zadowolony.