Tu jest przykład jaki wpływ dane z czujnika ciśnienia atmosferycznego ma na ciśnienie doładowania TURBO.Mapa pochodzi ze sterownika audi który właśnie robiłem i służy jako przykład.
Oś X u góry to ciśnienie ATM.
Oś Y to obroty silnika
a środek to ciśnienie doładowania turbo.
Przyjmijmy dla jasności ,ze interesuje nas tylko wartość przy 3 tyś obrotów - przy ciśnieniu 1007 mBar i więcej TURBO doładuje 2060 mBar ciśnienia (a właściwie tylko 1060 mBar)
Przy zmierzonym ciśnieniu atmosferycznym 626 mBar TURBO doładuje tylko 1417mBar ( a właściwie tylko 417 mBar)
Więc jeżeli mamy ciśnienie atmosferyczne 1007 mBar ,ale czujnik okłamuje bo jest uszkodzony,lub wytworzyło się w sterowniku podciśnienie ,bo zajebał się ten "odpowietrznik" to sterownik da mniej doładowania powietrza i oczywiście mniej doleje paliwa ,co skutkowało będzie zmniejszoną mocą silnika.
Dlatego ważne jest ,żeby podłączyć sprzęt diagnostyczny i odczytać wartość jaką widzi sterownik z tego czujnika.Jedynym sensownym (poza uszkodzeniem samego czujnika) jest to ,że może być zapchany fizycznie ten odpowietrznik.Także doktorze się nie unoś ,tylko pobieraj lekcję i otwórz głowę na wiedzę