beret proponuje żebyś przeczytał temat od początku a nawet pogmerał po forum korzystając z funkcji szukania, temat był walcowany kilka razy i napisanie wprost NIE DA SIĘ bez zdejmowania pokryw rozrządu, nie dociera do adresata
, poza tym zależy jaką wersję rozwojową silnika posiada ta maszyna:
•pompa wtryskowa może mieć "fasolki" w miejscu mocowania do korpusu rozrządu, to umożliwia regulację w ograniczonym zakresie (o ile pamiętam +/- 3 st)
•pod korpusem pompy wody znajduje się koło zębate pompy wtryskowej, niektóre silniki posiadały koło ruchome-przestawiane w ograniczonym zakresie na zabieraku zamocowanym na wałku pompy (~ +/- 5 st)
•i w końcu najnowsze rozwiązanie gdzie koło jest zamocowane na stożku pompy bez żadnej blokady położenia więc można przestawiać do woli ale... zgubienie GMP skutkuje demontażem pompy z maszyny i natychmiastową wizytą u specjalisty od pomp
oprócz pierwszego opisanego typu wszystkie wymagają demontażu co najmniej pompy wody, jeśli nie wszystkich badziewi z rozrządu
pomijam fakt iż jeśli w pompie czy rozrządzie zostało "nakopane" przy demontażu, montażu bądź w trakcie regulacji to
żadne zabiegi zewnętrzne nie pomogą, pompę trzeba wyjąć, oddać do regulacji (naprawy) a przestawiony rozrząd rozebrać i ustawić jak należy
życzę powodzenia
[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 12:06 am ]dopiero teraz zauważyłem że kolega zdążył przegrzebać forum...