wibako

Nowa maszyna a już DYMI.

Nowa maszyna a już DYMI.

Postprzez SITEMASTER » 11 Mar 2007 12:43

Pytanie do właścicieli i operatorów nowych maszyn.

Czy silniki w nowych maszynach trzeba docierać czy są już dotarte na hamowni ?

W mojej nowej koparce z odmy wydobywa się dym i wydaje mi się, że przy nowym silniku to nie powinno mieć miejsca. Jak miałem 20 letniego Atlasa do dymił odmą ale wiek robił tam swoje. Co o tym sądzicie. Wcześniej JCB też dymiła z wydechu ale zmieniłem stacje paliw i się uspokoiło.

Oprócz tego dochodzi do jeszcze jednego dziwnego zjawiska. Po godzinie pracy jak silnik się już zagrzeje maszyna jest słabsza i przy obciążeniu ma wolniejsze ruchy, a rano gdy silnik jest chłodniejszy wszystko jest dobrze. Problem ten rystępuje tylko w dwóch trybach pracy, w tych gdzie wymagana jest wieksza siła. W trybie precyzyjnym wszystko chodzi dobrze. Czyżby elektronika ? Filtry już powymieniali i nic nie pomogło.
Ostatnio edytowany przez SITEMASTER, 04 Kwi 2007 21:23, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
SITEMASTER
Fachoperator

  • Posty: 705
  • Rejestracja: 13 Lut 2006 16:37
  • Miejscowość: Olkusz

Reklama

simmet

Postprzez Grześ » 11 Mar 2007 12:49

Site wygląda jakbyś kiedyś przegrzał maszynę

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez wojart » 11 Mar 2007 12:58

Też tak uwazam!
Chyba dałes jej rade!!
wojart

wojart
Młodszy operator

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 02 Lip 2006 09:23
  • Miejscowość: Kraków

Postprzez SITEMASTER » 11 Mar 2007 17:00

Jak przegrzał jak mam ją miesiąc. Była zima więc temperatura nigdy nie osiągała jakiegoś wysokiego poziomu. Zawsze grzałem silnik tak jak podaje DTR przez 15 min i dopiero potem pracowałem. Wydaje mi się że to jakaś wada fabryczna. Kolesie z Interhandlera już napisali w tej sprawie pismo do Anglii. Czekamy na odpowiedź. Błąd operatora nie wchodzi w grę.

A co z tym docieraniem silnika ?

Awatar użytkownika
SITEMASTER
Fachoperator

  • Posty: 705
  • Rejestracja: 13 Lut 2006 16:37
  • Miejscowość: Olkusz

Postprzez Tomek_ » 21 Mar 2007 23:16

a czego wina jak odma leci dymek? bo u mnie ostatnio tez sie pojawił

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez SITEMASTER » 22 Mar 2007 19:00

Powiedzieli ostatnio że ten silnik tak ma, że w niektórych silnikach te spaliny lecą do turbiny a tutaj są wydmuchiwane na zewnątrz.

Awatar użytkownika
SITEMASTER
Fachoperator

  • Posty: 705
  • Rejestracja: 13 Lut 2006 16:37
  • Miejscowość: Olkusz

Postprzez Grześ » 22 Mar 2007 21:49

Miałem Tarpana z silnikiem Perkinsa 3 cylindrowym i facet na przeglądzie gwarancyjnym powiedział mi że olej w silniku się nie wymienia tylko dolewa ( ok 1l na 100 km ) a co pół roku zalecił wymianę filtra . sic

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez marcin622 » 22 Mar 2007 23:40

przyczyną dymienia z odmy morze być uszkodzona turbina ale gdy silnik jak sie rozgrzeje to słabnie to prawdopodobnie morze coś z pierścieniami. podobnie jest jak jest pęknienty pierścień lub tuleja cylindryczna ma owal .pozdrawiam

Awatar użytkownika
marcin622
Pomocnik operatora

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 11 Sty 2007 22:54
  • Miejscowość: trójmiasto

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej