wibako

Problem z przełącznikiem przód- tył

Problem z przełącznikiem przód- tył

Postprzez Hektor » 08 Lis 2009 11:55

Kleczy doradźcie co może być przyczyną tego iż czasem w 4CX podczas przłączenia drążka do jazdy w pozycję "luz" koparka włącza sobie jazdę do tyłu?????

Problem wygąda tak Jedziemy do przodu włanczamy luz za 10 sec. słychać jak stycznik pod kierownicą się styka i koparka jedzie do tyłu????

Może ktos miał już taki problem, czy to wina przełącznika,albo stycznika, czy może elektrozawór ????
Widzisz wodę, piasek NIEEE kop :)))))

Hektor
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 20 Paź 2009 19:46
  • Miejscowość: ooobok Krakowa

Reklama

simmet

Postprzez SOK » 08 Lis 2009 12:23

spróbuj wd 40 prysnąć w styki od manetki.może pomoże.umie było podobnie tyle ze nie łapało luzy tylko przód i tył.czasem wd pomógł :? . ale wkoncu skończyło się na wymianie styków w manetce i teraz jest git :)

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez excavar » 08 Lis 2009 12:57

Zmień styki w przełączniku lub cały przełącznik.
Możesz kupić używany do skrzyni PS.
A co do WD40 to moim zdaniem nic to nie daje. No ale próbować możesz.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez bartifeeli » 15 Cze 2010 11:19

Witam.
Mam podobny problem od dziś rana. W ogole nie kreci rozrusznikiem tzn zawiesil sie bieg do tylu. Maszyna "myśli", ze jest caly czas na biegu do tylu (przekażnik zwarty) ale na krótko odpala normalnie tylko z manetka w polozeniu N i R caly czas jest bieg wsteczny. Do przodu normalnie dziala i rozłącza. To bedzie tez manetka?

Juz doszedłem. Zawiesił się mikrostyk manetki na jazde do tyłu. "pogrzebałem" wkrętakiem i wszystko dziala ale chcialem wyjąc cala manetke i tu pytanie - czy rzeczywiscie musze zdjąc koło kierownicy zeby sie dostac do manetki?
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez Gilbert » 15 Cze 2010 14:16

Tak, bo bez tego nie zdemontujesz tych plastikowych osłon przełącznika.

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Postprzez bartifeeli » 15 Cze 2010 17:21

A jak zdjąc kiere. Szczerze, to jeszcze nie zaglądałem ale pewnie jest na wieloklinie lub na klinie. Zejdzie bez młotka? Ściągacza pewnie tam nie założy.
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez mechanior » 15 Cze 2010 19:08

na wieloklinie, ściągacz jak trzeba założysz (być może są nagwintowane otwory do ściągacza), a zawsze można próbować "odbić"
kolanami naciskasz na koło kierownicy do góry, luzujesz nakrętkę mocującą do momentu zrównania jej z wałkiem lub wyżej i walisz ciężkim młotkiem (warto zmienić nakrętkę na inną by nie uszkodzić blokującej wkładki plastikowej albo przynajmniej obrócić i nakręcić ją odwrotnie)
nie uderzamy wałka bezpośrednio aby go nie zdeformować, gwint przyjmie "ciosy" bez większej szkody byle nakrętka była nakręcona co najmniej w 2/3 długości
powodzenia
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez bartifeeli » 15 Cze 2010 20:09

Danke :)
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez pablito_esp » 15 Cze 2010 20:42

mialem kiedys taka awarie trzeba zdjac kierownice aby sie dostac dalej inaczej nie da rady
PABLO

pablito_esp
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 28 Paź 2009 20:44
  • Miejscowość: ŚWIĘTOKRZYSKIE

Postprzez Gilbert » 16 Cze 2010 08:27

Barti.. jak zdejmiesz zaślepkę to pod nią jest nakrętka,odkręć psiknij na wieloklin WD40,zapal fajke jak skończysz szarpnij energicznie czy od dołu walnij rekami w kiere i musi puscić,potem tylko te śruby od osłon i jesteś na miejscu.

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej