wibako

przedni most sie grzeje

przedni most sie grzeje

Postprzez jogibubu » 17 Lis 2009 22:59

Witam , jak w temacie , po okolo pol godziny jazdy obudowa walka atakujacego jest goraca , czy to normalne ? reszta mostu jest zimna , zwolnice tez (olej jest bo miesiac temu wymienialem), i jeszcze pytanko o wibracje podczas jazdy , przy srednich obrotach telepie maszyna , na nizszych i po 2000 obrotow robi sie spoko , slychac przedni wal jak dzwoni , czyzby krzyzaki ?? mozna wyczuc na nich luz reka ?? Dzieki za wszelkie podpowiedzi i Pozdrawiam
Jogi

jogibubu
Pomocnik operatora

  • Posty: 91
  • Rejestracja: 11 Mar 2008 11:25
  • Miejscowość: Dolnyslask
  • Pochwały: 1

Reklama

simmet

Postprzez excavar » 17 Lis 2009 23:40

Most ma prawo nagrzać się do 90 stopni.
ale sprawdź wałek ataku i mechanizm w przednim moście ( jaki olej zalałeś? )
Jak stuka to sprawdź luz na wale ( krzyżaki ).
Jak masz wibracje to mogą być one spowodowane przez poduszki pod kabiną. ( opisz dokładniej co drży silnik czy kabina ).

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez Gilbert » 18 Lis 2009 08:43

excavar napisał(a):ale sprawdź wałek ataku i mechanizm w przednim moście ( jaki olej zalałeś? )
Jak stuka to sprawdź luz na wale ( krzyżaki ).


Witam, Excavar a czy możesz mi podpowiedzieć jaki jest dopuszczalny luz na wałkach atakujących i jak najlepiej to zmierzyć?

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Postprzez excavar » 18 Lis 2009 10:38

Napisze ci wieczorem, w ciągu dnia mam mało czasu na kopaczke.
Pozdro.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez TOMPOL » 18 Lis 2009 11:11

Witam.
Jeśli mogę coś wtrącić to na wałku atakującym nie ma luzu osiowego a luz międzyzębny zależy m. in. od stopnia zużycia zębów na wałku atakującym i kole talerzowym i ten luz można skorygować ale trzeba rozebrać most. Jeżeli grzeje się sam wałek ataku w moście to jest z nim coś nie tak. Olej odbiera ciepło z elementów mostu a najbardziej grzejące się miejsce to punkt współpracy kół zębatych. Drgania wału mogą być też spowodowane luzem na frezach połączenia wału.

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Postprzez takikoles » 18 Lis 2009 17:30

sprawdz czy dobrze masz zlozony wal napedowy i czy lozyska na walku ataku sa ok

takikoles
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 23 Wrz 2008 21:45
  • Miejscowość: polska

Postprzez jogibubu » 18 Lis 2009 18:18

Olej lalem oryginalny JCB, ten ktory zlalem byl czysty, nie bylo w nim opilkow, barwa normalna, ciemniejszy byl w piastach i tylnym moscie, napewno nie sa to drgania od silnika, kabina tez ok. Najbardziej kojarzy mi sie ten wal, w maju wymieniłem opony ale tylko przednie, i potem jak robilem na dwoch napedach wydawalo mi sie ze maszyna dziwnie sie zachowuje, jakby przod wyhamowywał, i od tej pory zaczelo sie robic glosniej i mocniej drżeć, walek dzwoni, sprawdzilem jadac z gorki lekko przyhamowałem i odrazu robila sie cisza, jak macie jakies sugestie to piszcie.
Dzieki za odpowiedzi !
Ostatnio edytowany przez jogibubu, 19 Lis 2009 14:45, edytowano w sumie 1 raz
Jogi

jogibubu
Pomocnik operatora

  • Posty: 91
  • Rejestracja: 11 Mar 2008 11:25
  • Miejscowość: Dolnyslask
  • Pochwały: 1

Postprzez TOMPOL » 18 Lis 2009 18:53

takikoles dobrze mówi. Jak problem z weryfikacja wału to można go wypiąc i sprawdzić jak zachowuje sie maszyna bez niego Przy okazji wałek ataku będzie wolny to przyjrzysz mu sie dokładniej
No i niekoniecznie dobrze jest zmienić opony tylko na jednej osi jeżeli zużycie jest znaczne.
Ostatnio edytowany przez TOMPOL, 19 Lis 2009 14:45, edytowano w sumie 1 raz

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Postprzez mechanior » 19 Lis 2009 00:52

wibracje mogą być spowodowane przez uszkodzony wał (krzyżaki lub wieloklin) nadmierne nagrzewanie obudowy ataku może świadczyć o rozsypanych lub luźnych łożyskach
przyczyną tego mógł być drgający wał, oczywiście drgania mogą być spowodowane samym uszkodzeniem łożysk na ataku mostu....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej