wibako

3CX Sitemaster - problemy z obrotami

3CX Sitemaster - problemy z obrotami

Postprzez ivi3 » 03 Gru 2009 22:01

Witam Serdecznie!!!
Smigam obecnie 3CX z 2008 roku i jak do tej pory wszystko w silniku bylo okey,ale ostatnio pojawil sie denerwujacy problem...mianowicie :-) : maszyna pracuje na wolnych obrotach (900) dodaje gazu aby obroty wskoczyly na 1500 - 2000 i puszczam calkowice gaz - obroty spadaja ale gdy schodza w dol nie staja na 900 tylko schodza na chwileczke do 550-600 (przydusi ja) i znow wskakuja na 900. To samo jest w trakcie jazdy na np. pierwszym biegu-przydlawi ja i zaczyna delikatnie jechac na wolnych obrotach. Te spadki obrotow do wartosci 550-600 w polaczeniu np z zamykaniem lyzki lub innej czynnosci ktora obciaza silnik powoduja ze maszyna gasnie :/.Denerwujace bardzo - czasem gasnie w najmniej odpowiednim momencie np na drodze. Dodam koledzy,ze maszyna jest swiezo po przegladzie po 1000 mth(duzy przeglad-wszystkie oleje,filtry itp),zrobil go serwisant Interhandlera....zostal poinformowany o problemie,podkrecil obroty na pompie wtryskowej do 1000 obr/min co bardzo delikatnie pomoglo....dodal ,ze moze to wina paliwa chociaz tankuje na tej stacji dlugo i nie bylo problemow i polecil dmuchnac kompresorem w przewod paliwowy. Problem nie zniknal ;/ Czy ktos z szanownych kolegow ma jakis pomysl ?????

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Reklama

simmet

Postprzez excavar » 03 Gru 2009 23:59

Sprawdz wszystki przewody paliwowe ( szybkozlaczki zatrzaskowe ) , lub pompke paliwowa.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez ivi3 » 04 Gru 2009 07:29

Wszystko sprawne, dziala jak nalezy, uklad paliwowy szczelny, pompka sprawna bo sam serwisant odpowietrzal uklad. Czy moze to byc wina pompy wtryskowej?
Ostatnio edytowany przez ivi3, 04 Gru 2009 23:36, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez excavar » 04 Gru 2009 10:28

Tak może byc to wina pompy.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez ivi3 » 04 Gru 2009 16:14

Najgorsze to to,ze te spadki obrotow nie sa ciagle , raz spadaja za nisko , raz normalnie.......to wyglada na to ,ze serwisant musi zbadac pompe :) niech sie meczy skoro tak kasuje :)

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez krzwys » 04 Gru 2009 20:33

A sprawdziles filterek na pompce paliwowej?

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Postprzez ivi3 » 04 Gru 2009 22:37

Ktory filterek masz na mysli przyjacielu?
Ostatnio edytowany przez ivi3, 04 Gru 2009 23:37, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez takikoles » 05 Gru 2009 12:01

to raczej problem ukladu paliwowego pewnie masz zatkana górną pompke czego wina bylo lanie paliwa z baniek bardzo czesto to sie zgadza i bardzo latwo to zweryfikowac, odpal maszyne podnies maske i obserwuj w gornej pompce czarny grzybek jezeli sie sam wcisnie podczas pracy silnika pod obciazeniem to znalazles problem ewentualnie jeszcze oring pod odstojnikiem lub uszkodzona membrana u gory
Ostatnio edytowany przez takikoles, 13 Gru 2009 13:29, edytowano w sumie 1 raz

takikoles
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 23 Wrz 2008 21:45
  • Miejscowość: polska

Postprzez krzwys » 05 Gru 2009 18:45

filterek w pompce paliwowej za przewodem doprowadzajacym paliwo , musisz go wykrecic a potem odkrecic nakretke przelotowa do ktorej byl wkrecony przewod nie pamietam moze klucz32 i za nia bedzie filterek.

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Postprzez ivi3 » 06 Gru 2009 14:38

takikoles napisał(a):to raczej problem ukladu paliwowego pewnie masz zatkana gorna pompke czedgo wina bylo lanie paliwa z baniek bardzo czesto to sie zgadza i bardzo latwo to zweryfikowac odpal maszyne podnies maske i obserwoj w gornej pompce czarny grzybek jezeli sie sam wcisnie podczas pracy silnika pod obciazeniem to znalazles problem ewentualnie jeszcze oring pod odstojnikiem lub uszkodzona membrana u gory

Rozumiem,ze masz na mysli ta pompke ktora jest przy filtrze paliwa na gorze - tym grzybkiem pompujemy aby zalac filtr paliwa i odstojnik-przewody paliwowe wchodza tam do filtra na szybkozlaczkach-o tym samym mowimy??

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez mechanior » 06 Gru 2009 15:37

ivi3 napisał(a):ta pompke ktora jest przy filtrze paliwa na gorze - tym grzybkiem


dokładnie, sprawdziłbym jeszcze membrankę pod grzybkiem i zaworki bo często powodują zapowietrzanie układu...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Intramex » 07 Gru 2009 13:57

i oring pod szklanka separatora. czesty powod nierownych obrotow po wykonanym przegladzie. sprawdzic czy nie zapomnial serwisant o nim.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

Postprzez ivi3 » 07 Gru 2009 17:42

mechanior napisał(a):
ivi3 napisał(a):ta pompke ktora jest przy filtrze paliwa na gorze - tym grzybkiem


dokładnie, sprawdziłbym jeszcze membrankę pod grzybkiem i zaworki bo często powodują zapowietrzanie układu...


Mechanior,pod tym grzybkiem jest zaraz taka plastikowa czarna nakretka-da sie ja odkrecic zeby dostac sie tam do srodka??? Bo u mnie siedzi jak diabli-nie wiem juz czy sila ja brac czy ona sie nie odkreca.

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez mechanior » 07 Gru 2009 21:07

no niestety ciężko czasem to odkręcić, użyj siły tylko trzeba uważać żeby nie pękła
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez ivi3 » 08 Gru 2009 17:19

Zatankowalem dzis paliwo na innej stacji i jak reka odjał - maszyna smiga zero spadkow obrotow :)

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej