Strona 1 z 1

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 05 Lut 2010 22:18
przez molin
Witam kopaczy, w 3cx contractor z 2006r pali mi bezpieczniki po wlaczeniu klawisza który służy do otwarcia silownikow przesuwu tylnego ramienia, takze przesuniecie ramienia nie jest mozliwe. Prosze o rade czego i gdzie szukac poniewaz elektryka to nie moj konik. nie dziala mi tez zolw i nie wiem czy to ma tez jakis zwiazek (bezpieczniki dobre)

PostWysłany: 05 Lut 2010 23:26
przez Maciek K.
Witam-Ja u siebie jeszcze nie miałem pływania i to robił przecierający się kabel przy przednim rozdzielaczu.Z tego co pamiętam to ocierał się z linkom od ręcznego.Powodzenia

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 27 Wrz 2011 22:35
przez KAROLJCB4CX
witam
Kolego jak rozwiazałes ten problem z palacym sie bezpiecznikiem poniewaz mam taki sam problem w 4cx po wcisnieciu przycisku od przesuwu pali mi bezpiecznik

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 26 Paź 2011 22:43
przez MTechnics
Witam

Po przewodach hydraulicznych dojdź do zaworu który tym steruje na zaworze będzie cewka potem jedź po kablach od tej cewki w stronę reszty elektroniki, możesz też na próbę wypiąć wtyczkę od cewki, jeżeli po wypięciu wtyku nie pali bezpiecznika to cewka uszkodzona, możesz ją też zmierzyć jeżeli masz czym, cewka powinna mieć rezystancję powyżej 20 oHm (przeważnie od 30-120 oHm).

Pozdrawiam

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 30 Paź 2011 09:20
przez serwisant
MTechnics napisał(a):Witam

cewka powinna mieć rezystancję powyżej 20 oHm (przeważnie od 30-120 oHm).

Pozdrawiam


Pozwole sie nie zgodzic z kolegą w dwóch kwestiach

1) Poprawna opornośc cewki -wg mnie to- 5-8 ohm Jeżeli ktos przyjmie kryteria podane przez MTechniks (> 30 ohm) to wymieni wszsytkie cewki w koparko ładowarce uznając je za uszkodzone
Standartowa opornośc cewek w kop ładowarce to 5-8 ohm . Oczywiście zdarzają sie wyjątki.(po to jest dokumentacja) Opornośc cewek w maszynach ciężkich JCB to 24-28 ohm Określenie użyte przez MTechics nie jest precyzyjne a rozbieżnośc między 30-120 ohm wogóle nie jest do przyjęcia w układach gdzie cewka jest sterowana przez serownik(KOMPUTER) , ale w przypadku ( na szczęście) nie ma to zastosowania.

2) ohm a nie oHm - ale myslę że to tylko literówka

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 01 Lis 2011 02:50
przez mechanior
standardowa cewka w układzie 12V rzeczywiście ma oporność poniżej 20 ohm, wszystko jednak zależy od jej mocy...
w większości instrukcji wartością graniczną jest 4-5 ohm
rada dotycząca wypięcia cewki do diagnostyki obwodu jest jak najbardziej trafna

strasznie się czepiacie nawzajem... dorośnijcie troszkę...

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 16:44
przez MTechnics
Witam

Widzę że Pan Panie "serwisant" nie pozostajesz bez odzewu :evil: , rzeczywiście machnąłem się :wall: i dzięki że mnie poprawiłeś, zbyt szybko pisałem tego posta, ale dzięki temu że jesteś czujny mamy problem prawie rozwiązany dziękuje za poprawienie :kiss:
Myślę że - można już skończyć tę zabawę z przemawianiem się bo w końcu z tego forum zrobimy niezłe pole do walki Image aczkolwiek ta poprawka była słuszna z twojej strony
Image

Pozdrawiam

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 18:02
przez Jarewa
Jak już to od 2-5 Ohm to są solenoidy a powyżej 20 Ohm cewka zwykła.

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 23:02
przez mechanior
solid czy solenoid ?
jeśli solenoid to jaka jest różnica między nim a cewką ?
bo po mojemu solenoid to elektromagnes z angielska a cewka z angielska to COIL...
ale mamy tu bystrzaków od elektroniki to pewnie ktoś wytłumaczy co jest co

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 23:15
przez Jarewa
Przejęzyczyłem się. Solenoid to cewka o jednej warstwie uzwojenia. W przypadku innych mogą być kilka warstw. Dlatego ten opór jest taki.

Solenoid ma jednorodne pole magnetyczne, jest używane tam gdzie liczy się precyzja.

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 23:37
przez mechanior
no i już jest jaśniej...
tylko że ja kiedyś pokroiłem taki spalony solenoid z CATa (Vickers albo Parker) i miał 4 warstwy uzwojenia...

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 02 Lis 2011 23:46
przez Jarewa
Bo to nie był solenoid tylko zwykłą cewka. I jeszcze na zakończenie dodam profesjonalny pomiar cewek to nie oporność tylko indukcyjność.

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 03 Lis 2011 00:38
przez mechanior
no ale na prawie każdym rysunku technicznym jest napisane solenoid a na niektórych coil... mierzę oporność bo tak mam podane w procedurach testowych, nikt mi dotąd nie kazał mierzyć indukcyjności... (w TESLACH ??) a przede wszystkim czym ? bo to układ RC coś tam, musi być z tego co pamiętam i mierzy się jego częstotliwość drgań... eeee... oscyloskopem... nie znam się...

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 04 Lis 2011 17:23
przez serwisant
Myślę że do naszych potrzeb diagnostycznych nie ma wiekszego znaczenia -selenoid czy coil. Jak dla jednej jak i drugiej opcji podawana jest opornośc jako wyznacznik -dobra- nie dobra.

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 06 Lis 2011 01:22
przez mechanior
ale czasem warto wiedzieć, bo taka wiedza przydaje się w NIETYPOWYCH przypadkach...

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 06 Lis 2011 15:04
przez motodarek
Ja też doradzał bym w tym przypadku, w pierwszej kolejności sprawdzenie cewki.
Miałem podobny przypadek , z tym że zwarcie robiła cewka od przedniego napędu i po jego wyłączeniu paliło bezpiecznik od jazdy.
Winna była nie tyle sama cewka(uzwojenie) , co znajdująca się w jej obudowie dioda.
Może dla niektórych to herezja , ale naprawiłem to we własnym zakresie(operacja na otwartym sercu) i awaria się nie powtórzyła przez 3 lata i pewnie dalej dzielnie się spisuje u nowego właściciela ;)

Re: Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 28 Sty 2012 22:39
przez tomek2851
Witam, odświeżę troche temat :mrgreen: . Pali mi bezpiecznik 10A od "żółwia" i przesuwu ramienia "hydroklap", jak odłączyłem przewód od cewki ten na przednim rozdzielaczu po lewej stronie to dalej pali. Przewody niby ok, dodam że czasami jest tak że od razu pali po przekręceniu kluczyka w pozycję 1, a innym razem jak odpalę maszynę i włącze żółwia, trochę się pobawie przednią łyżką, powciskam ten przycisk na drążku od przedniej łyżki i po chwili dopiero pali bezpiecznik :wall: aha maszyna to jcb 3cx 1997 rok, ale model na białych zegarach i obrót na siłownikach :mrgreen: proszę o odpowiedź

Pali bezpiecznik przesuwu ramienia

PostWysłany: 04 Mar 2012 22:01
przez Emilus456
Dla Przypomnienia I na przyszłość bo dobrze wiemy ze każdy operator jest ciekawski i wszędzie paluszki wsadzi aby coś "ulepszyć" Gdy macie problem z paleniem bezpiecznika po włączeniu hydroclap przede wszystkim najszybszym sposobem sprawdzenia czy to jest instalacja czy element wykonawczy (cewka) wypięcie cewki jeśli nadal pali to druga bardzo istotna rzecz to dwa kabelki w komorze bezpieczników mowie już o maszynach z kabiną p21 czyli po 2003 są tam wolne dwa kabelki odpowiadające za sygnał zwolnienia hydroclap rzadko było to montowane fabrycznie ale czasem spotykałem sie z tym ze ciekawscy spinali te kabelki razem (w końcu zakończone były samcem i samiczką wiec pasowały do siebie jak ulał) a to właśnie był sygnał z klawisza hydroclap +12v i Masa Wiec Warto pamiętać też o tym niby banalne ale warto sprawdzić