wibako

JCB Problem z hamulcami

JCB Problem z hamulcami

Postprzez vito998 » 12 Kwi 2010 21:21

Witam mam problem z hamulcami w JCB 3CX z 2000r mianowicie po wymianie płynu na oryginalny olej hamulcowy zalecany przez JCB po odpowietrzeniu po pierwszym przyciśnięciu na pedał hamulca i przejechaniu ok 1 km grzeje się tylni most (prawa strona) do tego stopnia ze az maszyna zatrzymuje się podczas jazdy. Po odkręceniu odpowietrznika z prawej strony maszyna dalej jedzie tylko ze brak hamulców. Proszę o pomoc co może być tego przyczyną???
Ostatnio edytowany przez vito998, 14 Kwi 2010 22:06, edytowano w sumie 1 raz

vito998
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 12 Kwi 2010 21:11
  • Miejscowość: POLSKA

Reklama

simmet

Postprzez Janusz1978 » 12 Kwi 2010 21:28

Kolego a zamien rurki przy pompkach i czy tak samo jest. Jesli ta sama strona trzyma to cos siedzi w moscie, a jesli odwrotna to bedzie problem z pompka.
pzdr.

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez vito998 » 14 Kwi 2010 07:58

Zamieniłem rurki tak jak mówiłeś kolego i przy okazji przedmuchałem je. (jakiś czarny "syf" i kropelki wody wydostały się z cylinderków) ale teraz nie mogę odpowietrzyć hamulców...... a jeszcze czy te blokowanie koła mogło być spowodowane tym ze ktoś kiedyś zalał je DOT-3???

vito998
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 12 Kwi 2010 21:11
  • Miejscowość: POLSKA

Postprzez Intramex » 14 Kwi 2010 08:39

vito998 napisał(a):jeszcze czy te blokowanie koła mogło być spowodowane tym ze ktoś kiedyś zalał je DOT-3???


raczej nie. dot-3 rozpuszcza uszczelnienia pompek hamulcowych i cylinderkow. wtedy praktycznie nie ma hamulca albo pojawia sie dopiero po kilku nacisnieciach pedała.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

Postprzez Janusz1978 » 14 Kwi 2010 12:03

Hamulce zalewa sie olejem Hamulcowym.
Dlaczego nie mozesz odpowietrzyc? Jakie objawy?
pzdr

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez vito998 » 14 Kwi 2010 16:38

koparka całą noc stała na odkręconych odpowietrznikach i nic się nie przedostało do cylinderków.

Objawy są następujące:
- w ogóle nie twardnieje pedał hamulca (nawet po 50 naciśnięciu);
- płyn nie przedostaje się do cylinderków i nie jest pobierany przez pompkę....

a jeszcze tam gdzie znajdują się cylinderki i wokół tylnego mostu po prawej stronie cały czas jest gorąca obudowa mostu.

vito998
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 12 Kwi 2010 21:11
  • Miejscowość: POLSKA

Postprzez TOMPOL » 14 Kwi 2010 16:38

Intramex napisał(a):dot-3 rozpuszcza uszczelnienia pompek hamulcowych i cylinderkow. wtedy praktycznie nie ma hamulca albo pojawia sie dopiero po kilku nacisnieciach pedała.

Albo uszczelnienia spuchną i tłok nie może się cofnąć .
Pozdrawiam.

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Postprzez vito998 » 16 Kwi 2010 22:12

koledzy mam jeszcze takie pytanie.
czy jeśli były założone nie oryginalne pompki hamulcowe to tez mogło się to dziać??
bo jakiś "jełop" wcześnie założył pompki od "60".
aha i którymi przewodami są połączone pompki?? a które wychodzą na cylinderki??

vito998
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 12 Kwi 2010 21:11
  • Miejscowość: POLSKA

Postprzez Łukaszenkolbn » 17 Kwi 2010 14:44

ja kupowałem pompki bo tez miałem nie oryginalne w serwis kopie miali dobą cene miałem taki sam problem nie obyło sie bez wymiany pompek i bez płukania tylnego mostu i wymiany oleju

Łukaszenkolbn
Młodszy operator

  • Posty: 159
  • Rejestracja: 15 Lut 2010 00:25
  • Miejscowość: lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: 3cx liebherr312

Firma: spółka bez zadnej odpowiedzialnosci :)sieci wod-kan


Postprzez vito998 » 21 Kwi 2010 19:18

no i koledzy pomogło tylko wymiana pompek hamulcowych :)
już nic się nie grzeje :D
a jeszcze jedno jakie powinny być maksymalne obroty silnika??? bo wydaje mi się ze mam za wolne (troszkę powyżej zielonego pola) ok 2100

vito998
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 12 Kwi 2010 21:11
  • Miejscowość: POLSKA

Postprzez Jarewa » 21 Kwi 2010 22:38

DTR podaje 2200 ale z tym róznie bywa nawet i się ma 2400.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2808
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] oraz 23 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej