jak już się tak fachowo zrobiło to dodam że 20BAR to trochę mało bo ciśnienie w skrzyni normalnie wynosi około 15-18 a w przypadku uszkodzenia zaworów może być znacznie wyższe (na zimnym oleju pompa potrafi dobić nawet 100 BAR)
do pomiarów w skrzyni stosuję manometr 50BAR, w hydraulice roboczej 400, w zestawie mam jeszcze 10BAR do oleju silnikowego 150BAR do hydrauliki sterującej i układów hamulcowych oraz pneumatyczny -0.5/5BAR do turbin (z podciśnieniem)
zegary wraz z złączami można kupić w sklepach specjalizujących się w hydraulice i pomiarówce: HANSAFLEX, PARKER, HYDAC itp zwykły zegar kosztuje około 50pln do tego złączki, specjalistyczny zestaw pomiarowy to gruba kasa od 1000 nawet do 20-30 tysięcy złotych
pomiar ciśnienia w zmienniku momentu nie pomoże w jego diagnostyce, świadczy ono jedynie o jego prawidłowym chłodzeniu czyli sprawności pompy i zaworów regulacyjnych, najpierw pomierzyłbym ciśnienia na sprzęgłach jazdy i główne ciśnienie pompy skrzyni bo może masz zużyte sprzęgła jazdy przód tył lub ich uszczelnienia co powoduje ślizganie i spadek wydajności napędu, jeśli problem występuje tylko w jednym kierunku (tylko do przodu lub tylko do tyłu) to pewnie tkwi w samym sprzęgle lub zaworze sterującym, jeśli w obydwu kierunkach maszyna jest słaba to szukałbym przyczyny w pompie skrzyni, oleju, zaworze ciśnienia skrzyni lub też na zasilaniu (olejem) zaworu kierunku jazdy
wbrew pozorom zmiennik dosyć trudno jest zepsuć (brak oleju, jego zła gęstość, zbyt wysoka temperatura pracy) i zazwyczaj defekt tkwi gdzie indziej
poza tym nie sprecyzowałeś objawów:
-czy obroty silnika spadają bardzo pod obciążeniem?
-czy pomaga zmiana przełożenia na niższe?
-rośnie temperatura oleju w skrzyni czy w silniku, przegrzewa się?
-czy maszyna słabnie również po obciążeniu hydrauliką?
[ Dodano: Nie Cze 27, 2010 12:39 pm ]
LECUDRI napisał(a):Bierzemy 90 pln za godzinę ,ale naprawde warto
skromność....