Strona 1 z 1

Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 09 Wrz 2013 17:58
przez Karabus
Marka i model maszyny: ostrówek
Rok produkcji: ???
Numer seryjny: ???

Witam.
Zakupiłem Ostróweczka do własnych potrzeb budowlano-rolniczych i prawie wszystko jest ok poza wspomaganiem.
Szukałem już na forum, ale 3 znalezione tematy niestety mi nie pomogły więc założyłem ten wątek.
Dokładnie chodzi o to, że wspomaganie w zasadzie działa tzn. kierownica kręci się lekko tyle, że żeby skręcić kola na maxa w którakolwiek stronę trzeba zrobić chyba z 10 obrotów kierownicą ;-(. Jeżeli jeździ się bardzo wolno to można to znieść, ale w trakcie szybszej jazdy to się robi niebezpieczne. Maszyną wozi po całej drodze ;-(.
Druga sprawa jest taka, że jak przednie koła wpadną w np. miękkie podłoże to można sobie kręcić kierownicą do woli, a koła stoją ;-(.
Ponoć gdzieś jest jakaś regulacja ciśnienia we wspomaganiu, ale nie wiem gdzie tego szukać.
Czy od razu wymieniać orbitrol? Czy może pompę?

Prosze o radę ;-)
Pozdrawiam
Paweł

Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 09 Wrz 2013 20:23
przez mechanior
a może na początek sprawdzić najprostsze i najtańsze zamiast wydawać tysiące złotych... sprawdziłeś siłownik?

Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 09 Wrz 2013 21:14
przez Karabus
No nie. jeszcze nie dotykałem niczego. "Sprawdź siłownik" - czyli co i jak mam zrobić? Doradzisz? Tylko tak łopatologicznie proszę ;-)

Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 10 Wrz 2013 01:19
przez wujek616
Mechanior pewnie miał na myśli to że masz przeciek wewnętrzny w siłowniku skrętu
najszybciej sprawdzisz skręcając kołami do oporu w jedną stronę następnie odkręcasz jeden wąż od siłownika z tej strony z której nie ma oleju (np jak masz wysunięte tłoczysko to z tej strony odkręc) (włóz końcówkę do jakiegos kanisterka żebyś się nie ochlapał :D następnie odpal maszyne i próbuj dalej kręcić w tę sama stronę i jak olej będzie leciał z tego krućca przy siłowniku co odkręciłeś waż to masz do wymiany uszczelniacze na tłoku

Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 10 Wrz 2013 10:18
przez mechanior
dokładnie to miałem na myśli :mrgreen:
niestety przeciek może się uwydatniać tylko w środkowym położeniu jako najbardziej "wypracowanym"
poza tym uszkodzony może być orbitrol aby to sprawdzić trzeba zaślepić całkiem wyjścia z orbitrola np przez skręcenie z zaślepką obydwu przewodów siłownika do siebie

Re: Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 20 Wrz 2013 23:37
przez owner21
Karabus zerknij na typ orbitrola -jeśli ktoś założył orbitrol o mniejszym przepływie to takie bedzie właśnie zachowanie . Taki patent widziałem w starym ciągniku zachodnim gdzie" nasi już byli" i wstawili inny orbitrol

Re: Wspomaganie w ostrówku

PostWysłany: 22 Wrz 2013 07:39
przez gargamel
Karabus jest to prawie niemożliwe bo ostrówek ma bardzo małą pompę ojeju i sam orbitrol też jest nieduży
żeby było takie zachowanie to pompa musi być ze 3 razy większa niż konstruktor to przewidział a olej być tak gorący że o węża byś się oparzył