Strona 1 z 1

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 13 Wrz 2013 22:27
przez AmbrożyKrK
Witam
Mam problem z poruszaniem maszyny do przodu jak i do tyłu i na dodatek nie działa wspomaganie, z forum wyczytałem ze to może jest wina pompy i orbitola, poziom oleju sprawdzany w kabinie pod siedzeniem pokazuje minimum, nie jestem pewien czy ta miarka jest odpowiedzialna za olej w skrzyni. Pompa zasilana jest z rozrządu i tu moje pytanie:
- Jak ją wymienić by nie przestawić rozrządu??
- co najpierw rozkręcić ??
-jak zblokować rozrząd.??
- jak dostać sie do tego Orbitola??
- I czy miarka i wlew oleju do skrzyni znajduje się w podłodze przed fotelem ??
Jeśli możecie pomóc będę wdzięczny :)))
Dodam że maszyna jest z 1989r

Olej w skrzni MF50

PostWysłany: 14 Wrz 2013 01:17
przez mechanior
po co chcesz blokowa rozrząd?

Olej w skrzni MF50

PostWysłany: 14 Wrz 2013 14:37
przez Tomasz-51
Pompę od wspomagania wyciągasz bez żadnej blokady rozrządu, okręcasz i ściągasz przewód zasilający, odkręcasz przewód ciśnieniowy i przelewu odkręcasz pompę (dwie śruby ósemki) i wyciągasz pompę i taka filozofia. Orbitrol jest przykręcony czterema śrubami od strony kabiny wyciągnąć ciężko bo mało miejsca. Miarka i wlew oleju znajduje się w klapce pod nogami, oleju wchodzi około 60l, wyczyść filtry przed ponownym uruchomieniem jeśli masz siatkowe jak papierowe wymień.

Re: Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 15 Wrz 2013 10:49
przez AmbrożyKrK
Dzięki za podpowiedz teraz muszę tylko zakupic gdzieś pompę i orbitrol jeśli wiecie gdzie to można znaleźć to podrzućcie ja jestem z Krakowa.Jak tylko zaczne nad tym pracować to bede pisać czy udało się naprawić tege sprzęta.
A co do pytania od Mechaniora "Po co chcę blokować rozrząd "to poprostu nie wiedziałem czy to jest tak jak w osobowych i że jak sie ruszy to silnik poleci , a ja jestem poprostu amatorem mechanikiem to pierwszy kontakt z maszyną dlatego chciałem sie upewnić żeby nie popsuć coś więcej.
Raz jeszcze jeśli macie jakieś info gdzie mogę kupić pompę i orbitrol to dajcie znać :)
POzdrawiam

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 15 Wrz 2013 21:34
przez mechanior
AmbrożyKrK napisał(a):nie wiedziałem czy to jest tak jak w osobowych i że jak sie ruszy to silnik poleci

to jest dokładnie tak jak w osobowych ale po co blokować rozrząd jak nie ruszasz jego elementów?
pompa hydrauliki napędzana z rozrządu to to samo co wentylator czy pompa wody albo alternator

Re: Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 17 Wrz 2013 22:26
przez AmbrożyKrK
Witam

Możecie podrzucić jeszcze jaki to ma być olej do tego wspomagania ? Tu na forum wyczytałem że HY-TRAN 10W30 ale nie idzie go dostać , wiecie może jakim można go zastąpić i czy wogóle można??

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 17 Wrz 2013 23:38
przez mechanior
dowolny olej hydrauliczno-przekładniowy UTTO lub STOU o lepkości SAE 10W30, np jakiś rolniczy np z Orlena albo produkt markowany AGROMA czyli Fuchs, dobrze żeby miał normę CAT TO4 albo John Deere J20C lub J20D

Re: Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 18 Wrz 2013 08:31
przez AmbrożyKrK
Dzięki Mechanior :))) Jade do Agromy coś kupić.

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 18 Wrz 2013 16:35
przez AmbrożyKrK
Olej zakupiłem, filtr przedmuchałem teraz muszę stary olej spuścić z koparki i tu mam problem bo widzę pod koparką tak jakby dwie śruby do spuszczania oleju. Jedna po stronie filtra i pompy , a druga z drugiej strony koparki i jeszcze mały dekiel na środku dokręcony trzema śrubami chyba 10. Podpowiedzcie proszę która z nich to ta odpowiednia do spuszczania oleju

Pozdr.

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 18 Wrz 2013 21:41
przez Tomasz-51
Korek po prawej stronie obok przewodu zasilającego do pompy, a dekielkiem spuścisz resztki oleju z przedziału w którym znajduje się układ różnicowy.

Re: Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 20 Wrz 2013 11:46
przez AmbrożyKrK
Koledzy jak myślicie powinienem wymieniać ORBOTROL, czy może regenerować bo z tego co się orientowałem to kosz nowego trochę ponad 1000pln i jeszcze jedno wyciągnąłem pompę wspomagania i ona wygląda jak nowa zero luzu na kółku zębatym, jest jakaś możliwość sprawdzenia czy ta pompa napewno jest zniszczona jeśli mam już ją wykręconą ?
W poniedziałek zabieram sie za rozkręcenie ORBITROLA i ten element też pasowało by sprawdzić zanim kupię nowy, jest na to jakiś sposób?
Podpowiedzcie coś w tej kwestii i może wiecie gdzie regenerują takie części w Krakowie lub woj. Małopolskim

Pozdrawiam

Re: Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 21 Wrz 2013 20:17
przez AmbrożyKrK
Koledzy podpowiedzcie czy te kable widoczne na zdjęciu po prawej stronie to są przewody sterowania sprzęgłem??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/882 ... a5e46.html

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 21 Wrz 2013 22:48
przez Tomasz-51
Witam te kable służą, aby na biegu nie kręcił rozrusznik ja w swojej maszynie to zmostkowałem bo mnie wkurzało wyłączanie za każdym razem na luz. A czujnik na końcu tego grubego przewodu to temperatura oleju trakcji. Ja za orbitrol płaciłem
jakieś 400pln w Grenee tylko podaj parametry i napewno coś znajdą. Pompa może mieć przecieki wewnętrzne i ciśnienie będzie uciekało bokami.

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 27 Wrz 2013 22:47
przez AmbrożyKrK
Pompa właśnie wróciła z regeneracji i powiedziano że nie da się nic zrobić bo jest cała wyżarta w środku , a pompa jest z 2012 r wiec nie taka stara bo wcześniejszy właściciel wymieniał starą bo tez miała jakieś wżery i uszkodzenia w środku i teraz pozostaje mi zakup nowej lub regenerowanej , może wiecie gdzie mogę dostać taką pompę po regeneracji ?? Bo nowa to koszt około 1500zł. Podobno sprzedają takie regenerowane pompy gdzieś obok Bielska Białej, jeśli macie jakieś info na ten temat będę wdzięczny.
Orbitrol zakupiłem w grene tak jak pisał Tomasz-51 z tym że nie za 400 a 660pln, filtry też kupiłem wraz z olejem koszt 800 pln i teraz już tylko pompa i mam nadzieje ze wreszcie ruszy maszyna bez zarzutów :)

Problem z jazdą i wspomaganiem MF50

PostWysłany: 29 Paź 2013 21:26
przez AmbrożyKrK
Witam po przerwie :)
W końcu udało mi się znaleźć czas i poskładać maszynę do kupy i faktycznie tak jak pisaliście problem był z pompą więc zakupiłem nową pompę i tak jak wcześniej pisałem Orbitrol ,Olej ,Filtry, poskładałem i teraz Hula pięknie :)))) dzięki za pomoc.
Za niedługo zabieram się za regenerację konika, ponieważ luzy są takie że obawiam się urwania całego ramienia.