Strona 1 z 2

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 07:26
przez janek
Witam mam problem z koparko-ladowarka fermec a zaczne od poczatku. W zeszlym roku zepsula mi sie skrzynia( kosz z tarczkami) i po zlozeniu zimna jezdzi a ciepla nie chce wiec wyjąlem zmiennik i wyslalem do regeneracji i po tym objawy sa dalej takie same. Czy wie moze ktos jakie i czy wogule powinno dochodzic cisnienie do konwertera? prosze o pomoc..

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 11:16
przez Coval
Wartości ciśnień na przekładni...
Zmiennik po rozgrzaniu lepiej moment przenosi.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 12:18
przez janek
jakie powinno dochodzic cisnienie do sprzegla hydrokinetycznego?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 15:15
przez Coval
W zmienniku od 1 do 5 bar dla chłodzenia. Jeżeli jest zalany w 100% to bez ciśnienia powinien pracować normalnie.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 17:10
przez janek
A wie ktoś może jak ustawia się to ciśnienie do zmiennika?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 18:10
przez janek
Przed chwilka sprawdzałem ciśnienie do zmiennika i po odpaleniu ciśnienie wynosi sześć bar i po chwili jazdy spada do zera i po przejechaniu 500 metrów staje i nie chce jechać. proszę o pomoc z góry dziękuję... a po piętnastu minutach znowu kawałek przejedzie a ciśnienie na chwilkę podniesie się na 0.5 bara i dalej stoi

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 20:20
przez Coval
Jesteś pewien że to ciśnienie zmiennika? A jak wyglądają ciśnienia na innych przełożeniach? Są przypadki zerwanego napędu kłowego(na zmienniku) pompy hydraulicznej przekładni. Zawór zwrotny nie działa, wypełnienie zmiennika spada lub brakuje ciśnienia do załączenia sprzęgieł mokrych. Przekładnia to powershift z rewersem?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 22:01
przez janek
Ciśnienie sprawdzałem na przewodzie który prowadzi do sprzęgła a przewód ten wychodzi ze sterowania które znajduje się na skrzyni biegów obok cewek które są od jazdy w przód i tył a do tego sterowania przychodzi olej od pompy która znajduje się pod alternatorem z ciśnieniem ok 40 bar na wolnych obrotach silnika.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 09 Kwi 2014 22:16
przez Coval
janek napisał(a):Ciśnienie sprawdzałem na przewodzie który prowadzi do sprzęgła a przewód ten wychodzi ze sterowania które znajduje się na skrzyni biegów obok cewek które są od jazdy w przód i tył


To jest niemożliwe.

Takiego masz fermeca ?

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 0881967936

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 10 Kwi 2014 17:49
przez janek
tak to zdjęcie jest takie same jak moja koparka lecz w środku wygląda trochę inaczej i moja to jest fermec lub tez inni mówią na nią MF 965
jutro wyciągam sprzęgło i wysyłam na gwarancje bo wszystkie inne koncepcje już mi się skończyły i wszystko wskazuje ze to jest źle zrobione

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 10 Kwi 2014 20:14
przez Coval
janek napisał(a):Przed chwilka sprawdzałem ciśnienie do zmiennika i po odpaleniu ciśnienie wynosi sześć bar i po chwili jazdy spada do zera i po przejechaniu 500 metrów staje i nie chce jechać. proszę o pomoc z góry dziękuję... a po piętnastu minutach znowu kawałek przejedzie a ciśnienie na chwilkę podniesie się na 0.5 bara i dalej stoi


Za szybko te sprzęgło wyciągasz. Sprawdziłeś wartości na mokrych sprzęgłach ?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 10 Kwi 2014 20:45
przez janek
zastanawia mnie tylko czy ciśnienie do zmiennika musi być cały czas czy tylko na początku?? bo u mnie jest tylko na zimnym silniku i potem niema jeśli ktoś wie to proszę o pomoc..

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 10 Kwi 2014 21:39
przez Coval
Ciśnienie powinno być cały ze względu na chłodzenie. Dziwne jest to że przy spadku ciśnienia stoisz w miejscu. Zawory zwrotne sprawdziłeś? Może napełnienie spada , choć jest to prawie niemożliwe...

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 11 Kwi 2014 01:54
przez mechanior
Najpierw czytamy forum potem pytamy, na samym końcu zabieramy się za naprawy :faja:
Podajemy maksymalną ilość informacji: numery seryjne, modelu, wszelkie informacje z tabliczki maszyny czy komponentu o który pytamy np SKRZYNI.
Ciśnienie na zmienniku NIE MA ZNACZENIA dopóki sam zmiennik się nie przegrzewa, chodzi tylko o jakikolwiek PRZEPŁYW w celu chłodzenia. Wybacz JANEK ale zabrałeś się za naprawę bez elementarnej wiedzy więc to co zrobiłeś do tej pory nie miało najmniejszego sensu - naprawiasz brak wody wymieniając rury podczas gdy po prostu ktoś zakręcił wodę w wodociągach...
Musisz wykonać pomiary ciśnień: główne, na poszczególnych sprzęgłach biegów (jeśli są) i kierunku itp...

janek napisał(a):jutro wyciągam sprzęgło i wysyłam na gwarancje bo wszystkie inne koncepcje już mi się skończyły i wszystko wskazuje ze to jest źle zrobione

A kto ci powiedział że było zepsute? Skoro nie ma zmian to może znaczy że źle zdiagnozowałeś usterkę?...

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 18:45
przez janek
na powrocie oleju ze sterowania skrzyni wstawiłem zawór przelewowy ustawiłem go na 5 bar i koparka działa. dziękuje wszystkim za pomoc.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 21:07
przez mechanior
5 bar to za mało by sprzęgła domykały się przenosząc pełny moment obrotowy.
W którym dokładnie miejscu założyłeś ten zawór?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 21:45
przez Coval
janek napisał(a):na powrocie oleju ze sterowania skrzyni


Jaki to może mieć wpływ na przeniesienie momentu?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 22:10
przez mechanior
Jeśli spada mu ciśnienie ze względu na np. uszkodzony regulator przepływu zmiennika to zablokowanie odpływu oleju teoretycznie powinno podnieść ciśnienie w całym układzie, ale to nie jest naprawa tylko... cóż... delikatnie mówiąc PRZERÓBKA...
Dlatego pytam gdzie dokładnie założył ten zawór bo przecież większość kanałów jest w obudowie. A jeśli maszyna zaczęła śmigać po podniesieniu ciśnienia to na pewno nie wina zmiennika tylko sprzęgieł jazdy a właściwie ciśnienia które ma je włączać.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 22:47
przez Coval
Ale jak ciśnienie 5 bar na powrocie z płyty sterującej zwiększa ciśnienie na sprzęgłach ?
Może wypełnienie sprzęgła mu spada?

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 12 Kwi 2014 23:34
przez mechanior
kowalki napisał(a):Ale jak ciśnienie 5 bar na powrocie z płyty sterującej zwiększa ciśnienie na sprzęgłach ?

ale po co gdybać, poczekamy co napisze zainteresowany.