kowalki napisał(a):Nie rozumiesz. Brak przepływu z nieszczelnym zaworem zwrotnym spowoduje spadek wypełnienia oleju w sprzęgle hydrokinetycznym
Tak rozmawialiśmy, głównie o kawitacji, zmiennik NIE MOŻE BYĆ PUSTY bo natura nie znosi próżni, tam gdzie nie ma oleju musi być powietrze więc musi się ono tam jakoś dostać. Teoretycznie zmiennik jest ZAWSZE PEŁNY OLEJU.
PROŚCIEJ - jedynym sposobem by tak nie było jest dostarczenie do niego w jakikolwiek sposób POWIETRZA.
Są układy działające BEZ PRZEPŁYWU wtedy rolę chłodnicy pełni obudowa zmiennika (czyli w praktyce cały zmiennik). Nie ma w nim przepływu i ciśnienia mimo to PRZENOSI MOMENT!
Wielokrotnie na forum rozmawialiśmy już o tym problemie, dokumentacja techniczna niektórych maszyn nawet nie przewiduje pomiaru ciśnienia a jeżeli to ma ono jedynie świadczyć o istnieniu PRZEPŁYWU!
Zmiennik przenosi moment za pomocą tarcia hydrokinetycznego wywołanego STRUMIENIEM OLEJU krążącym między poszczególnymi jego elementami a nie ciśnienia czy wymuszonego przepływu dostarczonego z zewnątrz i jest to podstawowa wiedza z mechaniki płynów.
Jeszcze raz tak jak i poprzednio stwierdzam że piszemy o tym samym tylko używamy innego języka, to co ty nazywasz brakiem przepływu ja bym określił jako ZAPOWIETRZENIE.
Uważam że podstawowym problemem w tym konkretnym przypadku jest niskie ciśnienie w układzie MOKRYCH SPRZĘGIEŁ tej skrzyni a nie w zmienniku...