Strona 2 z 2

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 10:35
przez janek
Zawór założyłem na trójniku od powrotu zaciskania tarczek w skrzyni było tam 25 bar. wstawiłem go bo się okazało ze po przejechaniu kilku metrów nie dochodzi olej do konwertera i dlatego maszyna nie jeździła teraz tylko mam parę pilnych prac do zrobienia ta koparka i potem zabieram się do przywrócenia oryginalnego dopływu oleju do konwertera.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 11:26
przez Coval
Czyli jednak miałem rację. Sprawdź zawór zwrotny oraz szukaj nieszczelności. Wypełnienie oleju ze zmiennika nie powinno spadać. Miałem identyczny przypadek.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 12:13
przez mechanior
Brak przepływu przez zmiennik nie zatrzymuje maszyny tylko podnosi jego temperaturę... jeśli zagotowałeś zmiennik do takiego stopnia że maszyna się zatrzymała to obawiam się o jego stan, że nie wspomnę o oleju...
Jaki to dokładnie typ skrzyni?
Powrót zaciskania tarczek... dalej nie rozumiem w którym miejscu założony jest ten dodatkowy zawór...
Jakieś zdjęcia by się przydały.

Re: problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 15:04
przez Coval
mechanior napisał(a):Brak przepływu przez zmiennik nie zatrzymuje maszyny tylko podnosi jego temperaturę... jeśli zagotowałeś zmiennik do takiego stopnia że maszyna się zatrzymała to obawiam się o jego stan, że nie wspomnę o oleju...


Nie rozumiesz. Brak przepływu z nieszczelnym zaworem zwrotnym spowoduje spadek wypełnienia oleju w sprzęgle hydrokinetycznym.Więc maszyna może się zatrzymać z tego powodu, niekoniecznie z powodu zby wysokiej temperatury. Teoretycznie jest to niemożliwe, ale u mnie po wyjęciu wałków ze zmiennika nic się nie wylało, jak również po odłączeniu przewodów. Miałem zawieszone wszystkie możliwe zaworki ( by-pass, zwrotny oraz ciśnienia, a zbiornik oleju zawsze ma odpowietrzenie).

Jeśli pompa oleju przekładni jest na motorze, a sprzegło również na nim, to może zdarzyć się taki przypadek. Natomiast w konstrukcji typowej, czyli zmiennik napędza pompę oleju , który jest zainstalowany w obudowie przekładni ryzyko wystąpienia tego zjawiska jest mniejsze.

Żeby zmiennik był wypełniony w 100 % i odpowietrzony musi być przepływ oraz odpowiednie ciśnienie. Ciśnienie panujące w zmienniku pomaga w chłodzeniu oraz przy pierwszym rozruchu w odpowietrzeniu.

Już kiedyś rozmawialiśmy o tym , sam przyznałeś mi rację.

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 15:42
przez mechanior
kowalki napisał(a):Nie rozumiesz. Brak przepływu z nieszczelnym zaworem zwrotnym spowoduje spadek wypełnienia oleju w sprzęgle hydrokinetycznym

Tak rozmawialiśmy, głównie o kawitacji, zmiennik NIE MOŻE BYĆ PUSTY bo natura nie znosi próżni, tam gdzie nie ma oleju musi być powietrze więc musi się ono tam jakoś dostać. Teoretycznie zmiennik jest ZAWSZE PEŁNY OLEJU.
PROŚCIEJ - jedynym sposobem by tak nie było jest dostarczenie do niego w jakikolwiek sposób POWIETRZA.

Są układy działające BEZ PRZEPŁYWU wtedy rolę chłodnicy pełni obudowa zmiennika (czyli w praktyce cały zmiennik). Nie ma w nim przepływu i ciśnienia mimo to PRZENOSI MOMENT!

Wielokrotnie na forum rozmawialiśmy już o tym problemie, dokumentacja techniczna niektórych maszyn nawet nie przewiduje pomiaru ciśnienia a jeżeli to ma ono jedynie świadczyć o istnieniu PRZEPŁYWU!
Zmiennik przenosi moment za pomocą tarcia hydrokinetycznego wywołanego STRUMIENIEM OLEJU krążącym między poszczególnymi jego elementami a nie ciśnienia czy wymuszonego przepływu dostarczonego z zewnątrz i jest to podstawowa wiedza z mechaniki płynów.
Jeszcze raz tak jak i poprzednio stwierdzam że piszemy o tym samym tylko używamy innego języka, to co ty nazywasz brakiem przepływu ja bym określił jako ZAPOWIETRZENIE.

Uważam że podstawowym problemem w tym konkretnym przypadku jest niskie ciśnienie w układzie MOKRYCH SPRZĘGIEŁ tej skrzyni a nie w zmienniku...

problem ze sprzeglem hydrokinetycznym

PostWysłany: 13 Kwi 2014 16:09
przez Coval
mechanior napisał(a):Tak rozmawialiśmy, głównie o kawitacji,


To nie był temat z kawitacją.

viewtopic.php?f=24&t=23489

mechanior napisał(a):Są układy działające BEZ PRZEPŁYWU wtedy rolę chłodnicy pełni obudowa zmiennika (czyli w praktyce cały zmiennik). Nie ma w nim przepływu i ciśnienia mimo to PRZENOSI MOMENT!


Przecież nigdzie nie napisałem, że sprzęgło przenosi moment za pomocą ciśnienia i przepływu. Jeśli tak pokaż gdzie :faja: Napisałem, że przepływ oraz ciśnienie pomaga głównie w chłodzeniu.

Większość wózków widłowych ze zmiennikiem mają tego typu rozwiązanie.

mechanior napisał(a):Zmiennik przenosi moment za pomocą tarcia hydrokinetycznego wywołanego STRUMIENIEM OLEJU krążącym między poszczególnymi jego elementami a nie ciśnienia czy wymuszonego przepływu dostarczonego z zewnątrz i jest to podstawowa wiedza z mechaniki płynów.



Dokładnie tak. Tylko ciecz jako olej , wykorzystuje energię kinetyczną do przenoszenia momentu.
Mechanikę płynów przerabiałem na studiach.

mechanior napisał(a):Jeszcze raz tak jak i poprzednio stwierdzam że piszemy o tym samym tylko używamy innego języka, to co ty nazywasz brakiem przepływu ja bym określił jako ZAPOWIETRZENIE.


Pewnie tak jest, zawsze mamy problem, żeby się dogadać :mrgreen: