Strona 1 z 1

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 16 Lut 2016 11:15
przez cannabis07
Marka i model maszyny: Kramer 416s
Rok produkcji: 1990

jaka pompa ?

Re: Pompa Jazdy kramer 416

PostWysłany: 21 Lut 2016 12:05
przez dawid312
Pompa wspomagania plus jazdy

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 23 Lut 2016 21:50
przez cannabis07
Może ma ktoś dobrego specjalistę od Kramera? bądź nr telefonu

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 24 Lut 2016 01:06
przez mechanior
To na zdjęciu to nie pompa jazdy, może ona ewentualnie zasilać sprzęgła skrzyni ale jazda ma napęd mechaniczny przez zmiennik.

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 24 Lut 2016 06:19
przez cannabis07
dokłądnie tak, ale zmiennik zasila ta oto pompa :)

Re: Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 24 Lut 2016 18:28
przez Marcin naprawa
Przedni most i skrzynia są wspólnym olejem zalane. Najlepiej olej to atf a stan sprawdzasz na oddalonym i z przodu mostu masz korek chyba na 17 lub 19 koło dyfru i ma być stan

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 24 Lut 2016 21:40
przez cannabis07
Kurcze no nie mogę go znaleźć ale dziś dolałem dwa litry bo było w środku tylko cztery, wyczytałem że powinno być jakieś 11,5 na cały układ.

Ale zrobiłem inny test mianowicie podjechałem do drzewa, wajcha na jazdę do przodu pełen gaz a maszyna nic, żadne koło nawet nie za-boksowało. W momencie gdy włączam bieg czuje jak maszyna zaczyna ciągnąć i koniec stoi, spojrzałem pod pokrywę i w momencie gdy maszyna zaczyna Ciągnąć wał napędowy łączący zmiennik i skrzynie gwałtownie zwalnia aż w końcu przestaje się obracać. Wyłączam napęd i od razu w ruch podczas jazdy gwałtownie zwalnia i kręci sie powoli

CZY TO ZMIENNIK DO REGENERACJI? CZY MOŻE TARCZE W SKRZYNI BIEGÓW? mi sie wydaje że gdyby to była wina tarcz to ten wał by się kręcił. Hmmm??

Co o tym sądzicie?

Re: Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 03:43
przez dawid312
Korek wlewu oleju do mostu oraz zasilania skrzyni biegów w 416 znajduje się na moście z przodu( pomiędzy kołem a wysięgnikiem widać go na zdjęciu na klucz 24 lub 27) należy go dolać do momentu poziomu wypływu z korka do ktorego wlewamy olej, skrzynia zasilana jest olejem atf czerwonym, w przypadku małej ilości oleju maszyna może stawać , nie ruszać oraz będzie pokazywała na zegarze w kabinie od ciśnienia skrzyni (wyskalowany do 25 bar) niskie ciśnienie , poniżej 10- 12 bar nie ruszy

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 17:19
przez cannabis07
no okej sprawdzę to :) chociaż mi się wydaje że w moście powinien być inny olej. Ale sprawdzę to. A manometr w kabinie mi nic nie pokazuje chyba jest trafiony. On jest od ciśnienia w Kabinie nie wiedziałem muszę teraz taki sam załatwić. Dzieki

ale co z tym zmiennikiem? pomoże ktoś?

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 18:08
przez MARIO/MECALAC
Dolej olej bo może już być trafiony przez brak oleju

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 18:26
przez Brandix
Jeśli oleju jest za mało, to objawy będą takie jak opisujesz - maszyna nie będzie jechać, a zwalnianie/zatrzymywanie się wału idącego od zmiennika jest najprawdopodobniej spowodowane tym, że na skutek niewystarczającej ilości oleju w układzie zmiennik przestaje przenosić napęd (bo nie ma co w nim przenosić momentu obrotowego jeśli brakuje oleju).
Dobrze Ci się wydaje co do tych tarczek - jeśli byłyby zużyte, lub przepuszczałyby uszczelnienia w koszach, to wał zmiennik-skrzynia kręciłby się ale koła stałyby w miejscu.
Co do stanu oleju - sprawdź to, o czym mówi kolega dawid312, bo z tego co widzę np. broszurze zagranicznego producenta oleju (Kroon-Oil) to olej w moście przednim i skrzyni biegów jest ten sam.

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 19:33
przez cannabis07
mam tylko jedno zastrzeżenie co do tego oleju jeszcze zaglądałem pod spód i skrzynie biegów i most łączy tylko ok 4 cm wałek wiec jak sjest możliwe że olej sie przedostaje z mostu do skrzyni? no ale spuszczę jutro z mostu i trochę i zobaczę czy to ten sam.

Oby sie tylko okazało że to wina tego oleju bo na pompach już popłynąłem z hajsem.

a wiecie może kto regeneruje zmienniki? dobrze, fachowo i w miarę tanio

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 20:18
przez Brandix
Podobno w Samko się zajmują naprawą zmienników (kilka osób z forum ich polecało) - http://www.samko.pl/sprz%C4%99g%C5%82a- ... yczne.html

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 21:06
przez mechanior
Dobrze i fachowo nie może być tanio...
Zmienniki sprawdza i regeneruje firma SAMKO, nawet od około 1000 pln, zależy od zmiennika i zakresu naprawy.

Brandix kutwa... śledzisz mnie ?!?

Re: Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 25 Lut 2016 21:19
przez Brandix
mechanior napisał(a):Brandix kutwa... śledzisz mnie ?!?

Nie - a co? :)

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 26 Lut 2016 21:50
przez cannabis07
Panowie Sprawdziłem ten olej jest norma :) mieliście rację z tym korkiem :)

Ale maszyna dalej nie chce jeździć ;////

wrzucam do przodu pełen gaz czuje jak zaczyna naciągać i tyle. Ale na prostym terenie czuć wyraźne szarpiecie nie wiem jak by sie coś załączało to jedzie ale chce coś nabrać do łychy i od razu brak siły...

Co robić ?

jaki manometr żeby sprawdzić Ciśnienie wychodzące z pompy?? Chociaż jest nowa. Najlepiej to by było jak by mi to ogarnął jakiś fachowiec

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 27 Lut 2016 21:00
przez cannabis07
A może mi ktoś wytłumaczyć jeszcze zasadę działania tej pompy dwu-sekcyjnej, jedna sekcja jest od wspomagania i dostarczenia oleju do zmiennika a druga do jazdy tak? bo się nie orientuje do końca. tzn że obydwie sekcje dostarczają olej do zmiennika po co ?

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 27 Lut 2016 23:02
przez arturhhh
Jedna jest od jazdy a druga od wspomagania i hamulców

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 28 Lut 2016 15:19
przez cannabis07
od hamulców na pewno nie bo mam zwykła pompkę bez wspomagania. Ale dlaczego do zmiennika jest podawany olej hydrauliczny i czerwony ?

Słada Jazda kramer 416

PostWysłany: 28 Lut 2016 15:37
przez arturhhh
Masz przerobiony układ hamulcowy, w orginale tak to było, chociaż było to wadliwe, sam miałem to u siebie przerabiać. Jak trochę słaba była pompa to ani hamulców ani wspomagania