Strona 1 z 2

Kramer 312

PostWysłany: 29 Kwi 2008 21:02
przez Rafciio
Witam, potrzebuję pomocy odnośnie ładowarki Kramer 312 sl, chodzi mi o to ze podczas pracy po ok 1 godz. zanika wspomaganie kierownicy, wszystko inne działa, są 2 pompy jedna główna od siłowników ładowarki, a druga dwu sekcyjna, w tej 2-sekcyjnej jest od napędu i od wspomagania, wiem która z nich jest właściwa, chodzi mi o to co mogło się zepsuć to jest kosztowne żeby po kolei wymieniać sprawdzając co jej jest, a wspomaganie zanika jak się zagrzeje
Pozdrawiam

PostWysłany: 14 Cze 2009 17:27
przez michal1922
witam mam tez taki problem z kramerem 312 wymienilem pompe, olej, orbitrol wlozylem kupe kasy nadal nie dziala jak sie zagrzeje, ciezko skreca i piszczy cos w tym zawoze z przodu prosze o pomoc

kramer 312 se

PostWysłany: 19 Lut 2010 19:01
przez bisek
witam
mam tez taki problem z kramerem 312 wymienilem pompe, olej, orbitrol wlozylem kupe kasy nadal nie dziala jak sie zagrzeje, ciezko skreca i piszczy cos w tym zawoze z przodu

zawór też regenerowalem i nic nie pomaga
prosze o pomoc

kramer 312

PostWysłany: 20 Lut 2010 16:41
przez Rafciio
witam, jeśli chodzi o te wspomaganie to pomógł mi jeden pan, z takim samym problemem miał co ja,więc do rzeczy nie ma co wkładać pieniędzy bo koszt oryginalnych części to ok 10 000 żł, po co wkładać tyle, wystarczy wywalić zawór pedału hamulca i w te miejsce z przeróbkami zamontować pompkę od C-360 ,będą to hamulce niezależne od pompy,działa na 100% już ponad rok,polecam , mały koszt ok 150 zł,więc do dzieła,pozdrawiam

PostWysłany: 20 Lut 2010 17:15
przez Jarewa
A jaką panowie pompe kupujecie?

Niestety u nas w firmie 416 już 6lat sie tak z nią męczymy i nadal problem występuje. To jakaś przypadłość tych kramerów.

Wiem napewno że to wina pompy szybko siadają albo przez coś albo z same siebie.

pompa

PostWysłany: 20 Lut 2010 17:23
przez Rafciio
co do pompy 2 sekcyjnej to zamiennik za 1500 zł,chodzi na niej teraz tylko układ kierowniczy bo hamulce przerobione,no i cały dzionek można śmigać i nawet jak się zagrzeje to układ kierowniczy działa.

PostWysłany: 20 Lut 2010 19:49
przez yamah
To jakaś przypadłość tych kramerów.


Masz Jarewa rację, ładnych parę lat temu tez to przerabiałem z 16-tką, normalnie ręce opadały nim doszedłem jak kolega wyżej.

PostWysłany: 20 Lut 2010 21:00
przez radix
Hmm widzę że to nie tylko ja mam ten problem z kramerem! Latem siadły hamulce tzn jednocześnie uciekło sterowanie kierownicą i hamulce.

Podkręciliśmy trochę zawór trójdzielny ( nr 6 w kółeczku na załączonym niżej schemacie) i to na niego stawialiśmy że jest popsuty. Potem ktoś zasugerował zawór w pedale hamulca - w sumie do dziś tego nie zrobiliśmy bo póki co mamy wyjęty silnik z ramy celem wyjęcia tylnego mostu któremu likwidujemy luzy na łożyskach przy zwolnicach.

Ale nie o tym miało być. Jak już mamy wyciągnięty silnik to czas na wymianę pomp bo tylna pompa (na wale) to prawdziwa porażka- no i wymienić chcemy też tę z boku dwusekcyjną. Oryginały bosch rethox za te dwie pompy coś ponad 4000zł krzyczą sprzedawcy, zamienniki - tylna coś koło 700zł dwusekcyjna coś koło 1400zł więc połowa tego co orginały.
Tylko mały problem powstał bo zamiennik tej dwusekcyjnej jest dłuższy od oryginału o 2cm i niestety rozrusznik nie pozwoli jej tam zamontować. A że rozrusznik też miał iść do regeneracji za którą krzykneli naprawiacze coś koło 500zł to zacząłem rozglądać się za zamiennikiem rozrusznika ale krótszego o te 2 cm by wstawić tam ten dłuższy zamiennik pompy. Znalazłem coś w katalogach zamówiłem i w przyszłym tygodniu przyjedzie rozrusznik. jak będzie pasował rozrusznik to zamawiam zamienniki pomp- złożymy tylni most, silnik z nowym rozrusznikiem i pompami i......

Zobaczymy co się poprawi - czy wróci kierowanie i hamulec. Ale to dopiero za 2 tyg. bo trzeba czekać na części.
Jak będzie hamulec to super - jak nie to ...

Rafciio mam nadzieję że poratujesz mnie bardziej szczegółowymi informacjami na temat przeróbki tego hamulca. Bo z tego co się orientowałem zawór trójdzielny którego obstawiam to koszt ok 6 tys. zł a zawór z pedałem hamulca to jakieś 8 tys. No sorry włożę trochę kasy na remont pomp i luzów by pokulać się jeszcze ze 2 sezony brukarskie ale nie oszalałem żeby wykładać kolejne 14tys. na oryginalne części do kramera rocznik 1986 gdy wart jest moze ze 20tys.

Udało mi się dostać schemat układu hydraulicznego kierowniczego i hamulcowego . Rafciio jak ci się przyda prosze opisz na podstawie tego schematu jak to przerobiłeś? Teraz masz w układzie hamulcowym olej czy płyn hamulcowy?

Image

pomogę

PostWysłany: 20 Lut 2010 22:57
przez Rafciio
Co do tych urządzeń nie wymieniaj bo to da na krótką metę, już testowane przez ludzi w Polsce, co do kosztów to płaci się za przestarzały sprzęt ,nie ma co wkładać tyle, co do zamiennika sam wkładałem ten dłuższy i o dziwo wszedł, trzeba 1 śrubę lekko przeszlifować i pompa 2-sekcyjna wchodzi, wierzcie mi nie wsadzajcie kasy bo nie warto, (nawet jak wszystko wymienicie to jedno- drugie wydrze i d... wtedy) zapewniam działają wyśmienicie te hamulce, musiałbym rozebrać i fotki zrobić, póki co wywalone zostały -pedał zaworu hamulca i ten zawór z przodu by już nie obciążać pompy, działa u mnie już rok i to bez gazowania by skręcić a po to kramer dobry bo szybki zwrotny i mało pali pozdrawiam
jest układ hamulcowy taki sam jak w zwykłym pojeździe, czyli zbiorniczek za 6 zł, pompka hamulcowa c-360 za 50 zł, 30 cm przewodu za 3 zł, resztę podłączasz na podobę starego, dodałem jakieś tam złączki przejścia, muszę zobaczyć co, a najlepiej fotkę zrobię w poniedziałek, jak będę w pracy w tym układzie jest DOT 4 bo to układ zamknięty

PostWysłany: 20 Lut 2010 23:36
przez radix
ehh tylna pompa na wale ta jednosekcyjna od hydrauliki siłowników - nic jej już nie pomoże na bank musi być nowa. Trochę mi zabiłeś ćwieka czy wymieniać te dwusekcyjną - liczyłem się z tym że może wymiana pompy pomoże w lepszym przepływie oleju do orbitrola.

Gdzie kupowałeś ten dłuższy zamiennik ?

Mi w Tychach polecili o 2 cm dłuższego- a że i tak musze regenerować rozrusznik to odrazu szukam krótszego rozrusznika by mieć luzu trochę pomiędzy pompą a rozrusznikiem. Na 100% przerobimy ten hamulec na taki patent jak Ty polecasz.

Z kramerka też jestem mimo tych usterek zadowolony - sprawdza się przy brukarce idealnie - fakt mam model se i nie ma przednich kół skrętnych coż staruszek to jest ale musi jeszcze troszkę u mnie popracować wiec podleczę go trochę i będę woził kostkę dalej.

ps Rafciio wyślij mi prywatną wiadomość lub mejla albo na gg swój nr telefonu jeśli chcesz oczywiście- miałbym parę pytań przez tel. odnośnie tej przeróbki i skontaktowałbym się w najbliższym czasie z Tobą. Dzięki wielkie za pomoc

O widzę że dodałeś trochę wyjaśnień do tego swojego poprzedniego posta - jeszcze raz wielkie dzięki

kramer 312

PostWysłany: 21 Lut 2010 02:36
przez Rafciio
A co do tych rozruszników nie wiem czemu tak ,raczej sam elektromagnes się pali bo już 3 w nim,

PostWysłany: 27 Kwi 2010 14:55
przez martinex
Witam, Mam problem z układem kierowniczym w Kramerze 312. W moim Kramerze już jest pompa hamulcowa zamontowana, wydaje się że oryginalnie. Rafciio pisze żeby coś przerobić nie rozumiem co. Proszę o schemat przeróbki.

pompa hamulcowa

PostWysłany: 27 Kwi 2010 18:09
przez Rafciio
jeśli chodzi o te przeróbki to ciężko to teraz pokazać i zrobić zdjęcia,bo trzeba najpierw rozebrać a na to nie mam czasu bo szef mi nie pozwoli,ale to prosta sprawa w te miejsce zaworu pedału hamulca dopasować pompkę od C-360,przerobić hamulce niezależne od pracy silnika-czy jasne?

PostWysłany: 14 Wrz 2010 19:46
przez Bozmar
Rafciio, Rafciio, Czy ja moge prosic o kontakt. fakt, ze post ma juz swoje lata, ale temat pewnie wciąz aktualny dla posiadaczy tych ladowarek.
Poszukuje zamiennika pompy o którym Pan wspomina (Kramer 312 sl)

PostWysłany: 16 Wrz 2010 06:13
przez Rafciio
Zamienniki dostaniesz w Wawie, ale i w większości miast ściągną Ci, pozdrawiam a ja dowiem się o adres dokładnie...

PostWysłany: 16 Wrz 2010 10:03
przez Bozmar
dziękuje bardzo. Szukalem na allegro, ale cena w granicach 2700 wiec "troche" sie rózni

Re: Kramer 312

PostWysłany: 22 Lip 2011 23:17
przez Leszek11
Witam wszystkich
Panowie naprawiał ktoś z was zawór pedału hamulca w kramerze 312lex nowy jest wściekle drogi 1200euro a uzywany ok.1200zł
potrzebuję schemat tego zaworu, a jeszcze lepiej katalog części ,jak mógłby ktoś poratować a jeszcze jedno,a mianowicie ,jaaki olej dolać do hydrauliki
Pozdrawiam[am

Kramer 312

PostWysłany: 11 Kwi 2013 10:28
przez jan_kijek
witam,
odświeżam temat bo właśnie mam podobny problem i muszę się z nim zmierzyć. Pompa dwusekcyjna po regeneracji jej bardzo duża poprawa ale... po dłuższym czasie pracy już tak fajnie nie jest...
czy macie Panowie jakieś dokładniejsze info/ zdjęcia / na temat tej przeróbki hamulców? Samą zasadę oczywiście rozumiem ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać, a chociaż jedno zdjęcie bardzo uprościło by sprawę...

Kramer 312

PostWysłany: 11 Kwi 2013 15:11
przez mechanior
kupujesz pompę hamulcową, montujesz tak jak w traktorze czy samochodzie, przed pedałem hamulca
zbiorniczek wyrównawczy mocujesz np pod szybą w kabinie, przewody prowadzisz bezpośrednio do cylinderków albo wykorzystujesz oryginalne dobierając przejściówki, jako płyn hamulcowy polecam jakiś olej hydrauliczny a nie DOT czy inny płyn hamulcowy bo materiał uszczelnień może tego nie znieść

Kramer 312

PostWysłany: 06 Cze 2015 15:35
przez lodziunt
Witam serdecznie. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem kramera 312 - z tylną osią skrętną.
Mam taki sam problem z kramerem j/w- tzn zanikające wspomaganie kierownicy.
Hamulce są idealne ale wspomaganie już nie. Jak odpale zimną maszynę i przygazuję to wspomaganie powiedzmy ze działa ale z każdą chwila czym bardziej sie rozgrzewa jest gorzej az do całkowitej blokady. Jeśli udało się Panowie rozwiązać ten problem to proszę o pomoc. Napewną się odwdzięczę. Przeczytałem na forum wiele i mam teraz bałagan w głowie. Zawór, hydroakumulator, orbitrol, pompa, a może założyć hamulce od c360. Prosze o kontakt i pomoc. Czy jakieś dokładniejsze informacje jak założyć niezależny hamulec od c360 ktoś posiada - bo nie wiem co zaślepić - połączyć - ominąć ? Pozdrawiam i proszę o pomoc.