Strona 1 z 1

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 28 Gru 2016 15:50
przez erremek
Marka i model maszyny: Ostrówek K162
Rok produkcji: 1978

Witam, chciałbym się najpierw przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum. Niemniej jednak od pewnego czasu sledze go z uwaga. Jednak nie znalazłem w necie odpowiedzi na moje pytanie. Otóż jest to już drugi ostrówek którego sprawdzam, a w nim na bagnecie do sprawdzania stanu oleju sa tak zwane 2 lub 3 poziomy oleju czyli tak ze 3 do 5 cm powyżej max. i stad moje pytanie, czy moze to być przyczyna nieszczelnej pompy do wspomagania kierownicy i po prostu olej cieknie do środka silnika? A może jest jakas inna przyczyna. Dodam ze silnik zalany płynem ale emulsji nie widzę. Temat płyn po wodzie zalanego i skutków tego, jest mi znany. Mam 60-tkę :). Co do ostrówka to jak sie kreci kierownica to wspomaganie reaguje z pewnym opóźnieniem i pracuje tak raz lekko a raz z oporem. Sprawa dość pilna dziś go wstępnie oglądałem, ale jutro muszę podjąć decyzje czy go brać.
Cena okazyjna bo 1200E. Tak po za tym jest parę rzeczy do porobienia ale myslę że dramatu nie ma. Co myślicie o tym stanie oleju?

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 28 Gru 2016 22:30
przez zeppelin zm 15
A nie czuć olejem napędowym? Jeśli pompa wtryskowa ma centralne sterowanie to może mieć przeciek wewnętrzny.

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 28 Gru 2016 23:15
przez erremek
Ropy nie bylo czuc, dziwne natomiast bylo to ze przed zapaleniem olej byl czysty, klarowny a po zapaleniu i przepracowaniu kilku minut byl juz czarny. Z instrukcji obslugi wynika ze orbitrol ciagnie olej ze zbiornika hydrauliki, wiec byc moze tylko puscilo uszczelnienie pompy wspomagania i olej sie leje do ukladu. Tylko ze to instrukcja do k161 a to byl k162 co prawda model z biegami przy kierownicy, jakie sa roznice nie wiem. Moze ktos rzuci snop swiatla :D .

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 28 Gru 2016 23:41
przez zeppelin zm 15
Orbitrol nie ciągnie oleju z zbiornika bo nie jest pompą, jest tylko rozdzielaczem. W którym miejscu jest pompa od wspomagania i czym jest napędzana?

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 30 Gru 2016 15:05
przez erremek
Pompa jest w obudowie rozrządu, wiec wyglada na to ze to ona cieknie i stad podwyższa sie poziom oleju. A przynajmniej tak to sobie tłumaczę.

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 30 Gru 2016 18:20
przez raudek
Witam.
Powodem wzrostu poziomu oleju może być: paliwo (wtryskiwacze, pompa wtryskowa), olej hydrauliczny (pompa wspomagania), płyn chłodniczy (głowica, uszczelka pod głowicą, pęknięta tuleja).
Pozdrawiam

Ostrówek K162 podwójny stan oleju w silniku

PostWysłany: 05 Sty 2017 17:39
przez erremek
Mysle że to pompa jednak popuszczała, niemniej po dokładniejszym obejrzeniu maszyny postanowiłem z niej zrezygnować.
Dziekuje za podpowiedzi.